Hoi meiden, Ik weet sinds zaterdag dat ik zwanger ben. Vanaf 3 dagen voor NOD tot nu toe heb ik geregeld buikpijn, menstruatieachtige pijn. En een aantal keren per dag is het best heftig, als je erg ongesteld bent dat je denkt ik heb een kruik en een paracetamol nodig. Is dit herkenbaar of hoort dit eigenlijk niet? Heb verder geen bloedverlies ofzo maar maak me toch wel een beetje zorgen, het is de 1e keer Liefs Mar
Kopje kamillethee zetten, fleece dekentje pakken en met een goed boek op de bank gaan zitten. In de eerste weken van je ZW groeit je baarmoeder. Dit kan heel erg voelen als ongesteldheid. Zolang je geen grote hoeveelheden bloed verliest is er niets om je zorgen over te maken. Echt, ik raad je aan om te proberen het los te laten en te ontspannen en te genieten van je zwangerschap. Van zorgen maken schiet je alleen maar in de stress, en dat is veel slechter voor de kleine kruimel dan een beetje buikpijn. Ik heb zelf ook wat groeikramp gehad, maar ben daarnaast maar anderhalve week een beetje misselijk geweest... en ik ben nog steeds blij dat ik zo weinig klachten had toen. Heerlijk! (dit is een kopie van mijn reactie in het onderwerp "beetje onzeker" van Ireen... maar het leek me hier ook wel passend)
Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap. Kramp kan zeker voorkomen in de zwangerschap en niet alleen in het begin, ook verderop in je zwangerschap. Dit heeft te maken met het groeien van je baarmoeder en het aanpassen van je lichaam aan je zwangerschap. Zolang je geen helder bloedverlies hebt, is er niks aan de hand.
Menstruatie-achtige pijn? Heel bekend fenomeen in de vroege zwangerschap! Ik had het ook, meestal inderdaad het groeien van de baarmoeder.
Hoi Mar, ik heb er ook last van hoor. De ene keer is de kramp is erger als de andere keer, maar mijn HA heeft me verzekerd dat dit volledig normaal is. Inderdaad het goed innestelen van de foetus en het groeien van je BM. Laten we dus maar gewoon rustig ademhalen en relaxen. Hoort er allemaal bij..