licht bloedverlies...

Discussie in 'Miskraam' gestart door Geboortekriebel, 25 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geboortekriebel

25 mrt 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allemaal,

Vorige week heb ik positief getest (na iets van 5 testen, ik kon het niet geloven. Ben pas sinds 1 januari gestopt met de pil :s). Een kindje is enorm welkom, wij zijn erg blij. Echter, zijn zowel ik als mijn vriend, helemaal niet ingelezen over zwangerschap.

Nu heb ik een vraag voor jullie. Sinds vandaag heb ik licht bloedverlies roze/bruin. Vanmiddag was het weer weg, en vanavond was er weer iets. Als mijn berekeningen kloppen ben ik nu vijf weken en een paar dagen zwanger (laaste menstruatie 21 feb). Toen ik ongesteld had moeten worden, heb ik vier dagen hetzelfde soort bloedverlies gehad, ook heel weinig. Pfff, ik word hier onzeker van.

Hoe zijn jullie ervaringen?

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Hai! Bloedverlies in deze fase van de zwangerschap komt wel vaker voor. Als het bij heel licht bloedverlies blijft en je hebt geen krampen, zou ik proberen me niet al te veel zorgen te maken. Het kan van de innesteling van het vruchtje komen. Als het bloedverlies aanhoudt, zou ik proberen om met 6 liefst 7 weken een echo te krijgen. Dan is vaak al hartactie te zien, dus dat geeft dan ietsje meer zekerheid.

Suus

3. Geboortekriebel

25 mrt 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je! Ik ga het proberen. Echo staat gepland in de 10e week, miss kan ik deze nog vervroegen.

Groet!

4. Flavour

Flavour Niet meer actief

Als je bloedverlies hebt, mag je vaak eerder komen. Ik heb bloedverlies gehad van de vierde tot de zevende week en ben nu 15 weken. Ik hoop dat het bij jou ook onschuldig is. Sterkte, die onzekerheid is naar.

Suus

5. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Hoii geboortekriebel

Ik heb deze zwangerschap ook in het begin licht bloedverlies gehad (weet Suus nog wel) :p.
    En bij mij was het echt iets heel onschuldigs, dus het hoeft echt niets te betekenen hoor. Succes

6. Geboortekriebel

25 mrt 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey beiden!,

Vandaag toch maar contact opgenomen met de verloskundige. Die gaf aan dat het bloedverlies het begin van een miskraam zou kunnen zijn. Het bloedverlies is niet meer geworden, wel houdt het nog steeds aan.

Op 5 april gaan ze een vaginale echo doen oid :s. Geen idee wat dit inhoudt, op dit forum is vast meer te vinden hierover.

Dus voorlopig maar afwachten, ben er wel enorm veel mee bezig en het lukt me niet om mijn gedachten momenteel op iets anders te zetten. Bedankt voor jullie reacties.

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Hoi! Het kan idd het begin van een miskraam zijn, maar het hoeft niet. Heb bij al mijn vijf miskramen bloedverlies gehad, maar bij deze zesde zwangerschap dus ook. Wat een spanning nog voor je. Ik hoop dat het goed is!

Suus

8. Geboortekriebel

25 mrt 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfff, echt minder wordt het niet. Het lijkt elke keer heel plotseling te gebeuren. Duurt dan een uurtje en dan is het weer weg. In het bloed zitten geen stolsels. Wel heb ik het idee dat als ik actief ben, ik eerder bloed. Zou het een adertje kunnen zijn in mijn baarmoedermond? En weet iemand of dit bloed er anders uitziet dan bij een beginnende miskraam? Inmiddels ben ik al vier dagen af en toe wat bloed verloren, heb geen maandverband hoeven te gebruiken, alleen bij afvegen. Heb geen hevige krampen gehad. Voelde wel wat in mijn onderbuik, maar niets wat maar leek op menstruatiepijn.

Liefs!

Overigens heb ik volgende week de eerste echo staan, maar duurt voor mijn gevoel nog zoooooooooo lang...

9. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hai,

Als je al 4 dagen met mate bloed vind ik het zelf nog redelijk positief (gelet op mijn eigen ervaringen). Bij mij begon het met lichtroze verlies, dag er na wat rood verlies bij het afvegen, dag daarna zet het door... Nu bloed ik dus goed (als in een heftige menstruatie).

Wat zegt je gevoel?

Liefs, Kweenie

10. Geboortekriebel

25 mrt 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn gevoel zegt dat ik nog zwanger ben, maar... heb vandaag een inwendige echo gehad. Wel tekenen van (recente) zwangerschap, maar geen vruchtzakje/vruchtje. Over twee weken moet ik weer terug komen. Feit is wel dat ze bij 5w en 4d al meer had moeten zien op de echo.

Hoe lang is bij jou het bloeden doorgegaan dan?

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Bij mij zagen ze met 5 weken en 1 dag ook nog niks, en dat gebeurt veel vaker hoor. Ik hoop het voor je!

Suus

12. Geboortekriebel

25 mrt 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je lieve berichtje. Ik hoop het ook, op naar 12 april :). Voorlopig voel ik me iig nog wel zwanger.

13. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik bloed nog steeds! Zit er midden in. Morgen hoor ik weer de uitslagen van mijn HCG (lang verhaal, 1-2 geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, daarna gelijk weer zwanger geraakt en nu gaat het weer mis zonder dat men iets heeft gezien in de baarmoeder, 1e echo 5.5/5.6 week).

Van mijn VK begreep ik dat je bij een 'standaard miskraam' ongeveer 10 dagen kunt bloeden. Maar dan wordt het wel steeds minder worden.

Overigens kan het wel hoor dat ze bij 5.4 week niets zien op de echo. Het komt inderdaad vaker voor dat ze wel iets zien maar het is absoluut geen feit dat ze nu al wat hadden moeten zien!

Blijf voorzichtig hoop houden tot het tegendeel vast staat!

Liefs, Kweenie

14. Geboortekriebel

25 mrt 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor je reactie. Jeetje, wat een verhaal Kweenie. Ik wens je veel sterkte..

Ik probeer de moed erin te houden, maar is lastig. Op de een of andere manier is het denk ik een soort van zelfbeschermingsmechanisme om er vanuit te gaan dat het niet goed is. Inmiddels bloed ik elke dag iets, al vanaf vorige week vrijdag. Dus inmiddels 8 dagen. Tekenen van meer bloedverlies zijn er absoluut niet. Mijn borsten worden met de dag gevoeliger. Gisteren steken in mijn rechterlies pfff. Dacht dat die ssteken het begin van de miskraam zou zijn:s...., maar vooralsnog geen heftig bloedverlies. Alleen bij afvegen en soms ook helemaal niets. Maar heb meerdere verhalen gelezen over een miskraam en begijp hieruit dat dat ook geen graadmeter is. Het verloopt bij iedereen anders :s.

Het blijft afwachten. Nogmaals sterkte Kweenie...

15. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    misschien helpt het als ik vertel dat ik bij beide zwangerschappen bloedverlies had.

bij mijn eerste 1x redelijk wat.
    bij mijn tweede heb ik wekenlang veel bloed verloren.

het kan dus echt ook niets betekenen.

ik hoop dat dat bij jullie ook het geval is en jullie over een paar maanden een mooi wondertje in jullie armen mogen sluiten

16. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ook ik heb hetzelfde gehad.

Vanaf NOD buinverlies, vooral met afvegen en grote boodschap, maar soms ook gewoon een veegje.

Twee keer best wat helder bloed verloren, ongeveer een week na NOD, een keer toch echt mijn string vol en een stolseltje erin wat ik voor vruchtje hield.

VK gebeld, echo afspraak gemaakt om te kijken of het schoon was. Dat was het niet, er zat namelijk een intacte vruchtholte, heel raar want dat had ik niet verwacht. Verder niks te zien, nieuwe afspraak twee weken erna. Nou ik kan je zeggen, die waren slopend. Weer een echo, niks te zien maar nog wel de vruchtholte.

Ik ging er vanuit dat het een onvolledige miskraam was, maar omdat vk me niet kon helpen door slechte echoapparatuur moest ik eigenlijk na twee weken weer terug komen. Ik wist dat ik dat niet zou trekken, dat was toch echt te veel!

Zelf een afspraak gemaakt bij een echocentrum, had mijn verhaal uitgelegd en mocht meteen komen, ze waren super aardig. Die vrouw had er niet veel hoop in maar wilde me graag uit onzekerheid helpen, zij hadden heel mooie apparatuur. En wat ik daar zag, een frummeltje met een kloppend hartje! Moeilijk om precies op te meten, maar ze dacht dat ik toen 5w6d was, dat was bijna een week minder dan ik dacht! Heel vreemd dus, maar dat kan bij een latere echo best bijgesteld worden, ik weet nu dat het hartje klopt en daar gaat het toch om!

Waarschijnlijk waren het er bij mij twee waarvan er eentje het niet heeft gered. Ik wil je aanraden om eerder een echo te laten maken, desnoods bij eenechocentrum, want het is echt slopend!

Sterkte en als je vragen hebt hoor ik het wel!

17. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Dankje, lief van je!! Ondertussen duim ik voor je....op naar 12 april!!!

18. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    heb even mee zitten lezen en k hoop dat je 12 april goed nieuws krijgt. Zelf heb ik 17 feb helaas een mk gehad. Had de 1e dag alleen wat bruinverlies, dag 2e wat bloedverlies met afvegen, dag 3 na inspanning licht bloedverlies en dag 4 stolsels en vruchtje verloren. Daarna 4 dagen bloedverlies. Het loopt bij iedereen anders. Zelf ben k sindsdien niet ongi geworden dus nu hoop k dat k weer zwanger ben. Heb me al die tijd nog zwanger gevoeld, maar mn hcg was ook vrij lang aanwezig. Sterkte geboortekriebel en k hoop dat t voor jou positief uitpakt.

19. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Geboortekriebel: hoe is het nu met je?

20. Geboortekriebel

25 mrt 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nog steeds hetzelfde verhaal, heb wel het gevoel dat ik meer bloed verlies. Nog steeds last van opgezwollen borsten (voel dat mijn klieren opgezet zijn), voor de rest geen zwangerschapssymptomen. Donderdagmorgen om 9 uur de echo. Verwacht wel dat het mis is, begin nu ook roder bloed te verliezen met af en toe wat weefsel erbij :(. Het is niet anders, de natuur beslist. Het liefst zou ik willen dat alles eruit gehaald wordt. Maar da's wishfull thinking denk ik... Als ik alle verhalen zo lees, heeft een miskraam nog best een nasleep. Heftig allemaal...

Kijk nu heel anders naar een miskraam. Nu ik al die onzekerheden meemaak, besef ik wat vrouwen met een miskraam voelen en meemaken. Denk dat je dat ook alleen maar kunt begrijpen als je erover kunt meepraten uit eigen ervaring.

We zien het wel, en laat het allemaal op me af komen...

Deel Deze Pagina