4 miskramen geen onderzoek !

Discussie in 'Miskraam' gestart door Iris balk, 30 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris balk

Iris balk Actief lid

12 apr 2014
    159
    1
    0
    #1 Iris balk, 30 jul 2014
    Laatst bewerkt: 30 jul 2014
    Vandaag op controle omdat ik 3 juli cytotec heb gekregen ivm geen hartslag meer bij 13 weken.
    Vandaag moest ik terug naar de gynecoloog,heb van mijn verloskundige verwijsbrief gehad met gehele overname van mij,en ze moesten onderzoeken doen hoe het nu weer kon gebeuren.
    Nu ben ik na 12,5 uur "bevallen" van de kleine. De kleine werd opgestuurd voor onderzoek.
    We hadden vandaag een dubbele afspraak om alles te bespreken.
    Bij onze kleine was niets gevonden... Een onsteking bij navelstreng maar kwam vaker voor omdat de kleine paar dagen dood in mijn buik zat.
    En niets geen onderzoeken maar gewoon 4 x dikke vette pech !!

Wat moet ik hier nu mee ??

Ik heb gevraagd als ik weer zwanger word wat ik dan moet doen. Ze zei gewoon verloskundige bellen of eventueel eerste 12 weken via de gynecoloog.

2. Jordan

Jordan Fanatiek lid

17 apr 2012
    3.395
    1
    36
    Full Time baan, workaholic figuur
    Den Haag
    Hoi Iris, wat vreselijk voor jullie zeg! :( Ik zou niet afwachten op weer een zwangerschap maar eerst uitgebreide onderzoeken vragen. Het is idioot dat ze zegt dat je verder niet hoeft te laten onderzoeken. Daar heb je na 2 miskramen al recht op en het is nogal niet wat zeg. Ik zie dat je in Utrecht woont en ik weet niet bij welk ziekenhuis je onder behandeling hebt gestaan maar ik loop bijv. bij LUMC op de herhaalde miskramen poli. Wellicht heeft UMC Utrecht ook zo'n poli? Kan het me bijna niet voorstellen dat die er niet zit. Ik zou in jouw geval naar de huisarts gaan en het verhaal voorleggen. Aangeven dat je het hier niet mee eens bent en dat je een second opinion wil. Een beetje huisarts geeft je wel een doorverwijzing. Na 4 miskramen kun je zeker een aantal zaken laten onderzoeken zoals een chromosomen/DNA onderzoek, een uitgebreid bloedstollingsonderzoek, onderzoek op auto immuniteit. En daarvoor hoef je niet buiten NL te zoeken als je maar de juiste arts treft en zo nodig met je vuist op tafel slaat. Heel veel sterkte, ik hoop dat je geholpen gaat worden want dit schiet niet op!

3. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Je kunt via je huisarts door gestuurd worden naar de gynaecoloog! Ik heb zelf 3 miskramen gehad en na de derde had ik zoiets , ik wil de standaard onderzoeken laten doen. Gelukkig kwam er niets uit! Naja of ik er nou blij mee was.. Blij dat het wel gewoon goed kan komen maar een rede heb je nog steeds niet.. Bij mij dus ook dikke pech..
    Je hebt er alle recht op! Ik was een maand na die onderzoeken weer zwanger en tot nu toe verloopt alles goed!
    Je mag ook als je weer zwanger bent, eerder een echo laten maken en vaker! ( hier tenminste wel! ) geeft geen garantie maar zo heb je enige 'houvast'

4. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

14 jan 2014
    1.628
    3
    36
    Wat is dit voor idioterie??? Sorry hoor, maar hier kan ik me zo boos om maken!! Er wordt met je gevoelens gespeeld alsof het niets is! Wat heb jij een ellende meegemaakt zeg. En dan geen verder onderzoek? Daar begrijp ik echt niets van. Ik denk dat je het echt wel mag eisen hoor!

Ikzelf kreeg na 3 miskramen verder onderzoek en daar kwam daadwerkelijk wel iets uit. Ze riepen bij mij bij de eerste 3x (incl bbz) dat het "gewoon pech" was, maar ineens de 4e keer was alles anders! Ik wist toen niet dat je na 2x al recht hebt op verder onderzoek.

Aandringen meid, en ik hoop van harte dat je een goede zwangerschap mag voldragen!

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Gewoon eisen onderzoek!
    Ze kunnen in elk gevaal bloedstolling kijken: na bevalling 12 wk prikken ze opnieuw. Nou ja zoiezo placenta, baby, navelstreng op infecties en bloed resus: dat kindje bloed niet bij jou bloed was etc. Verder wat ze ook deden is chromosomen onderzoek dat duurt 5-6 wk na de bevalling.

Ik weet zelf niet of het van zh hangt of van hoever ben je miskrammen gehad maar ik had 1e miskraam en ik liep al bij zh door bij eerste zwangerschapsvergiftiging gehad maar ze gingeb zelf alles onderzoeken doen en 1e afsprak was 2wk na de bevalling : kwam niet uit, was alles erg goed. Enige dus kindje was volgens patologoanatom te klein voor 14-16wk terwijl alles was qua groei 14.5 dus volgens zijn conclusie ging iets mis in begin af waardoor toch het hartje gestopt was.
    En nu na 5wk na de bevalling weer afspraak met gynaecoloog voor chromosomen onderzoek.
    Verder zeiden zei dat ik krijg bij volgende zwangerschap zoiezo echo op 7wk-10wk-12wk-14/16wk-20wk etc dus in principe als alles ok is gaan ze niet speciaal mij behandelen of zo maar welextra echos.

Deel Deze Pagina