Hoi meiden, Zoals de titel al zegt, ben ik zo ontzettend verkouden, en al 3 weken lang Ben 38 weken en kogelrond. Ik waggel als een pinguin, heb nog geen opgezwollen voeten of enkels maar dat komt misschien wel, en buik is enorm gezakt dus mijn zwaartepunt ligt helemaal naar voren. Komisch gezicht Als ik lekker wil liggen of een beetje onderuit wil hangen loopt mijn neus direct vol. Mijn holtes doen pijn van het snuiten, en wat eruit komt? Niet normaal Vorige week dan langs mijn huisarts geweest omdat ik gewoon niet meer sliep en steeds wakker schrok van een 'stikgevoel'. Conclusie: kleine luchtweginfectie, dus AB-kuurtje van drie dagen en een sterkere neusspray. Bij de apotheek raadden ze me nog aan die neusspray maar 1 keer per dag te gebruiken omdat in de bijsluiter staat dat het niet mag bij zwangerschap (Rhinospray). Dus ik doe het nu 's ochtends en 's avonds. Daardoor slaap ik ietsje beter, maar overdag blijft het volle gevoel. Ik denk echt dat er geen einde meer aan komt. Wat is er aan de hand met de virussen? Ze zijn zo hardnekkig! Even klagen hoor... nog meer meiden hier die en ziek/verkouden zijn, en op het laatste punt van de zwangerschap??
ik ben ook snot verkouden en hoesten en niezen! Ben nog niet zover als jij! Maar tis wel vervelend! Voelt ook zo vervelend bij de ogen! Drukkend gevoel.. Mar ach! Gaat wel weer over! Misschien even stomen met dampo? Paracetamolletjes slikken.. Sterkte!
Heb het afgelopen week ook gehad en nog steeds ben ik er niet helemaal vanaf. De loopneuzen zijn gelukkig over, maar ik heb er altijd zo'n grieperig gevoel bij en dat heb ik nog steeds wel. Hier sliep ik er ook echt slecht door, ik herken me wel in je verhaal! Het is idd heel vervelend en ook heel vies. Ik nam neusspray (zoutoplossing), althans, een paar keer voor het slapen.. En elke dag een overdosis vitamine C om de weerstand een boost te geven (je lichaam neemt op wat het nodig heeft, de rest plas je weer uit). Sterkte, je kunt je behoorlijk ziek voelen!
Bedankt meiden, voor jullie ook veel beterschap! Hier zijn de druiven ook niet aan te slepen en een appel en vijgen gaan er ook nog wel in. Pcm moet ik helaas al vaak pakken door migraine, wat ik dankzij de zwangerschap ook veel vaker heb.
Als je een kuurtje hebt gehad was het geen virus hè? Maar bacteriën, want alleen daar tegen werkt de kuur. Kan wel zijn dat er nu een virus overheen is gekomen, omdat antibioticum je weerstand verminderd (ook goede bacteriën worden aangepakt). Enige wat soms helpt, van die zoutwater-neusdouches, gezond eten en rust....
Ben al drie weken aan het snotteren, de huisarts sprak over een kleine infectie waarvoor ik dat kuurtje kreeg. Heb niet het idee dat het echt iets doet, ja, het slijm komt meer los, in ieder geval iets positiefs. Verder een pcm gepakt, merk toch wel verschil. Spoelen met zoutwater, stomen e.d. mag allemaal niet baten. Het komt er gewoon niet doorheen.
Ik bedoel zo'n 'strongjet' neusdouche. Soort hoge druk reiniger voor neus en holtes. Extreem naar gevoel maar erg effectief. Ik doe eerst spuiten en dan onder hete douche gaan staan, snot loopt er dan best goed uit! Strongjet is verkrijgbaar bij apotheek, zonder recept