Afgelopen twee maanden rare cyclus

Discussion in 'Zwanger worden' started by LovelyLott, Jul 5, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LovelyLott

Jul 4, 2015
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Ik hou mijn cyclus sinds november vorig jaar goed bij dmv een app. Mijn kortste cyclus was 25 dagen en de langste 29 dagen. Totdat ik in mei ineens een cyclus had van 31 dagen. Prima, een (kleine) uitschieter is mogelijk natuurlijk. Ik dacht zelf aan een late eisprong, want die had ik die maand ook voor het eerst niet kunnen vinden met testen. Na op cyclusdag 16 nog geen positieve test te hebben gehad, waren mijn testen op. Ik had die dag erna wel vruchtbaar slijm dus ik vermoed dat er gewoon alsnog een eisprong is geweest.

Na mijn menstruatie ben ik weer begonnen met ovulatietesten, maar ik kon mijn eisprong opnieuw niet vinden. Normaal gesproken had ik op cyclusdag 14, 15 of 16 al wel twee streepjes. Inmiddels was het dag 19 en stopte ik met testen met het voornemen om het vruchtbare slijm dan maar in de gaten te houden. En tot mijn schrik had ik de dag erna vanuit het niets donkerbruine afscheiding. Dit zette uiteindelijk door en op dag 20(!) werd ik dus ongesteld.

Mijn cyclus is duidelijk in de war en ik heb denk ik ook geen eisprong gehad. Hopelijk is dit van tijdelijke aard, maar ik ben bang dat het zich niet meer hersteld of dat er een achterliggende oorzaak is. Ik zal deze maand gewoon af moeten wachten hoe het loopt. Is er iemand die dit ook heeft gehad? Dus altijd vrij regelmatig en ineens zo'n extreem korte cyclus? Ze zeggen dat het normaal is om af en toe een eisprong over te slaan. Iemand hier ervaring mee?

2. Nelroos

Nelroos Lid

Sep 15, 2014
    91
    0
    6
    Ontwerpt en maakt handmade trouw- & geboortekaarte
    het Noorden
    Ik zie dat er nog niemand gereageerd heeft, en eigenlijk heb ik er zelf ook niet echt ervaring mee... Wel met uitschieters, maar niet zo zeer met het niet kunnen vinden van je eispong. Maar ik kan me voorstellen dat het je wel wat zorgen geeft! Wat gek joh.
    Inderdaad is het niet gek om af en toe eentje over te slaan (een eisprong) en zo te horen heb je die ene maand met je vruchtbare slijm wel een eisprong gehad. Dus dat is positief :) Ik zou zeggen: houd het nog een maandje of twee in de gaten, mocht je dan weer geen eisprong kunnen vinden maak dan een afspraak met je huisarts. Ik duim voor je, succes!

3. LovelyLott

Jul 4, 2015
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie Nelroos. Ik hoop dat het eenmalig is en m'n cyclus deze maand weer normaal is. Zo niet, dan zal ik zeker eens contact opnemen met de huisarts.

Share This Page