Wanneer ben ik echt ongesteld na ontpillen?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Gouds, Jan 15, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gouds

Gouds Lid

Jan 3, 2017
    69
    21
    8
    NULL
    NULL
    Hallo!

Misschien een stomme vraag, maar ik vraag me af of ik dit keer echt menstrueert of hoort dit ook bij ontpillen-symptomen?

16 december: 1e week strip pil (vanwege uitblijven of weinig 'ongesteld')
    20 december gestopt met de pil.
    24 december: had ik heftige krampen in mijn onderrug en veel bloed.
    26 december: werd ik heel moe en licht misselijke.
    29 december: laatste dag 'ongesteld'.
    15 januari: vandaag werd ik weer ongesteld (helder bloed). Licht steken onderin de buik, meer niet.

- Nog een vraag: dit keer heb ik 22 dagen cyclus, is dit niet te kort?

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is en dat iemand mij kan helpen om te beantwoorden op mijn vragen :)

2. angelina85

angelina85 Actief lid

Oct 25, 2013
    241
    2
    18
    ik werk als taxi chauffeur
    Laar DL
    Elke menstruatie die je krijgt na het stoppen met de pil, is gewoon een menstruatie. ( De ontrekkingsbloeding van de pil reken ik niet mee!) Dus de eerste menstruatie die je krijgt na je bloeding die veroorzaakt werd door de pil. Alleen je lichaam kan nog zo van slag zijn dat je soms een korte of juist een lange cyclus hebt. Je lichaam moet wennen omdat die de hormone van de pil niet meer krijgt en is tijd nodig om zichzelf weer te herstellen! Soms duurt dat 3 maanden en bij andere veel langer.

Hoop dat ik het een beetje duidekijk heb uitgelegt.

3. Gouds

Gouds Lid

Jan 3, 2017
    69
    21
    8
    NULL
    NULL
    Dus als ik goed heb begrepen, (had en) heb ik dus een echte menstruatie (dus niet ontrekkingsbloeding van de pil)?

Nog een vraag: als je onregelmatig cyclus hebt, heb je dan geen ovulatie? Dan heeft het geen zin om na de laatste ongesteld dag al een ovulatietest te gaan doen?

4. angelina85

angelina85 Actief lid

Oct 25, 2013
    241
    2
    18
    ik werk als taxi chauffeur
    Laar DL
    Ja, je hebt een korte cyclus gehad.
    Maar ik kan je niet zeggen of je een ovulatie hebt gehad. Je zou kunnne proberen met ovulatie testen, en kijken of je ergens een piek hebt. Dus de test streep moet gelijk kleuren met de controle streep, maar dat is ook weer niet bij iedereen. Maar je moet wel een verschil kunnen zien, hoe langer je test hoe donkerder die word, en neemt ook weer af! Is soms heel dubbel.
    Bij 2 besure heb je goedkope ovu testen, kun je voor je zelf even uit proberen.

5. Gouds

Gouds Lid

Jan 3, 2017
    69
    21
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb al ovulatie test gekocht (bij Action), maar nog niet gebruikt. Ik wilde wachten tot na menstruatie.
    Afgelopen cyclus heb ik regelmatig gemeenschap gehad (onbeschermd), waarschijnlijk had ik toch geen ovulatie.
    Jeetje, wat kan dit veel onzekerheid brengen met het idee dat van alles kan zijn! :$
    ps: bedankt voor de tip van 2 besure.

6. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

Nov 7, 2012
    5,683
    326
    83
    Female
    Horeca medewerker Hotel
    de bloedingen van de 24e zijn nog van je onttrekkingsbloeding
    de bloedingen van vandaag (en die daarna nog gaan volgen) is al je officiële echte menstruatie je hebt dus ongeveer 14 dagen terug je eisprong gehad, en vanaf vandaag over ongeveer 14 dagen weer.. Als je ovulatietesten wilt gaan gebruiken is het verstandig om op dag 10 te beginnen dan kan je je piek zeker niet missen

7. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik vind je post iets te kort door de bocht Mommy, sorry... Wat jij nu zegt is waar bij een cyclus volgens het boekje, dus van 28 dagen met een eisprong op dag 14. Wellicht gaat dit helemaal niet gelden voor TS. Bovendien is ze nog maar net gestopt met de pil en als ik het goed begrijp ook nog eens middenin een strip.

TS een eisprong is niet altijd 14 dagen voor de ongesteldheid. Normaal is tussen de 10 en 18 dagen. Het kan bij jou dus anders zijn dan de standaard 14. Sowieso wordt bij een (te) korte cyclus, en dat is 22 dagen wel, de kans op een eisprong wel kleiner. Dus ik durf niet met zekerheid te zeggen of jij nu al een eisprong hebt gehad. Ik zou het zelf persoonlijk nog even een of meerdere cycli aankijken voordat je met ovulatietesten begint. En het gewoon regelmatig gezellig maken ;) wie weet zijn de testen dan niet eens nodig.

Ik snap dat je graag wat meer inzicht wilt maar een kindje krijgen/maken moet ook vooral leuk zijn. Ik zou er eerst even een tijdje van genieten en het daarna pas wat klinischer maken met de testen en het uitrekenen enzo. Maar ieder voor zich natuurlijk, als jij het fijner vindt om de testen wel te gebruiken moet je dat vooral doen hoor!

8. Gouds

Gouds Lid

Jan 3, 2017
    69
    21
    8
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor de reacties!

Ik was al bang voor dat 22 dagen iets te korte cyclus is, omdat ik inderdaad las over gemiddelde 28 dagen.
    Ik wou in eerste instantie lekker ontpillen en aankijken hoe het gaat, maar helaas werkt dit niet bij mij: Mijn eierstokken 'rammelen' al een de hele jaar en niet zo'n klein beetje ook. We hebben kinderwens, het liefst dit jaar al..:p als het lukt!
    Door het stoppen met de pil, hebben we besloten om onbeschermd gemeenschap te hebben.

Ik wou dat ik zo'n 'knopje' heb om even niet meer aan baby's te denken/dromen ;)

Share This Page