Wie ervaring met zwanger raken na de spiraal?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door LovelyyX93, 19 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LovelyyX93

LovelyyX93 Niet meer actief

Hoi hoi!

Wie van jullie heeft er ervaring mee met zwanger raken na de Mirena spiraal? Ik heb hem 3 jaar gehad en daarvoor heb ik 5 jaar ongeveer de pil geslikt en na verwijdering van spiraal begonnen met de pil (net 1 maand geslikt daarna weer gestopt) ben benieuwd naar ervaringen en hoe lang het bij jullie duurde ? Voor jullie een cyclus begonnen te krijgen en zwanger raakte?

2. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Ik heb mijn spiraal eruit laten halen omdat ik continue ontstekingen had. Heb een beetje bloedverlies gehad van het verwijderen en toen eigenlijk direct zwanger geraakt. Ik heb er dus geen menstruatie tussen gehad. Wel was mijn 'cyclus' anders. Op het moment dat ik dacht mijn NOD te hebben, en dus testte, was de test negatief. Ben toen bij de dokter geweest en ook daar was bloedtest negatief.
    Maar ik werd niet ongesteld, dus 1 week erna nog een test gedaan en die was overduidelijk positief. Uiteindelijk bleek dat ik 1 week later mijn eisprong heb gehad.

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    Hij is bij 29 jan verwijderd, en na 2.5 maand zwanger (vier rondes zie onderschrift)
    Heb m ong n jaar gehad, daarvoor met condoom, 2 daarvoor zwangerschappen en tussendoor ook met condoom

4. LovelyyX93

Dat heb ik dus ook met testen, elke keer negatief... Dus ik ga pas na 6 mei weer keertje testen als mijn menstruatie uitblijft.. Had namelijk met spriaal een redelijk normale cyclus en wilde gewoon 1 maand de pil slikken zodat ik even een 'doorbraak bloeding' kreeg maar was echt super weinig. En zoals jij al zei na verwijdering heeel weinig bloedverlies. Stiekem hoop ik dat het al meteen raak is. Maar we zullen het afwachten

5. LovelyyX93

Oh dat is dan toch nog erg snel gegaan :D hopelijk gaat het bij mij ook snel maar dat is nog even afwachten.

6. Grace1987

Grace1987 Lid

18 apr 2016
    41
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn spiraal verwijderd op 11 maart, op 12 maart een positieve ovulatie test en op 29 maart een positieve zwangerschapstest!!

Helaas een vroege miskraam.. maar was heel vroeg alweer helemaal schoon, had twee dagen geleden ook alweer mijn eisprong... dus nu maar afwachten!! Ik mag over 2 weekjes weer testen.

Het kan echt heel snel gaan... maar ook een kwestie van geluk natuurlijk. Hopelijk is het snel raak bij jou!

7. LovelyyX93

Oh lijkt me zo verschrikkelijk, een miskraam :0 maar blijkt heel vaak voor te komen na een spiraal dat ik heb gehoord? Ik hoop ook dat het bij jou snel raak is! Als ik uitga van 28 dagen cyclus moet ik 6 mei ongesteld worden en heb ik woensdag tot vrijdag mijn vruchtbaarste dagen.. Alleen heb ik het gevoel dat ik die gister al heb gehad? Zoveel steken als bij een eisprong en nu nog steeds wat steken.. :/ maar goed, we wachten het af en ik zie er positief tegenaan ☺️

8. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Ik hoop het voor je!

9. Fabje123

Fabje123 Bekend lid

9 jan 2016
    555
    53
    28
    Vrouw
    Hier na het verwijderen een bloeding, toen een onverwacht lange cyclus (33 dagen) en toen zwanger. Het kan dus idd snel gaan. En idd kan je cyclus in het begin wat anders zijn, waardoor je niet precies weet wanneer je kan testen....

Succes!

10. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    3 weken na verwijderen werd ik ongesteld en in ronde 3 raakte ik zwanger :)

11. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik heb 3x een spiraal gehad.

Na verwijderen 1e, meteen zwanger (dus geen menstruatie, ik had letterlijk na 2 weken een positieve test in handen)

Na verwijderen 2e, 2 maanden rare cyclus, na 4 maanden zwanger

Na verwijderen 3e, 3 maanden geleden, was ik na 3 maanden zwanger. Geen duidelijke cyclus dus nog. Duurde laatste keer 35 dagen voor ik weer ongesteld werd.

Helaas is deze zwangerschap vanmorgen geƫindigd in een vroege MK.
    Had 3 positieve testen maar vandaag dag 35 van cyclus dus hevig begonnen te bloeden.

Maar moraal van het verhaal!

Ik ben 3x snel zwanger geraakt.

Deel Deze Pagina