Zal het nog gebeuren?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Sterre01, Feb 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Even een berichtje, moet het gewoon van me afschrijven.
    Ik vraag me wel eens af of het nog zal lukken.
    15 maanden geleden gestopt met de prikpil, eerste half jaar alleen maar ellende gehad. Nu een regelmatige cyclus.
    Mn zoontje is inmiddels bijna 6, een wens voor nog een hummeltje wordt alleen maar groter. Deze maand goede hoop gehad, helaas gister weer ongesteld geworden. Ben uit mn doen en best verdrietig. Ik vraag me ook wel eens af of het daar binnen nog werkt, ik heb de prikpil 5 jaar gebruikt.. Ik weet dat het heel lang kan duren na gebruik van de prikpil, wat een rot middel!
    Zijn er mensen met ervaring?

2. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Hoi,

Wat vreselijk hè, dat wachten! Is het misschien een idee om naar de huisarts te gaan, als je al zo lang aan het proberen bent? Ik weet niet hoe oud je bent?

Groetjes Patricia

3. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Ik ben 25, bijna 26. Ik was net 20 toen ik beviel van ons zoontje, nog steeds samen met zn papa. Nu de wens voor een tweede wondertje. Ons zoontje is dwars door de pil gekomen. Daarna aan de prikpil gegaan omdat ik nog jong was en met een tweede wilde wachten totdat ik mn studie had afgerond. Nu dus al sinds oktober 2012 van de prikpil af. Al eerder bij de ha geweest ivm lange cyclussen. Maar die zijn sinds een half jaar regelmatig (26-28 dagen).

4. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Dan zou ik zeker opnieuw naar de huisarts gaan. Je bent al zo lang bezig! Na een zwangerschap én de prikpil kan er een hoop veranderen in de lichaam, dus misschien helemaal geen gek idee om eens doorgelicht te worden.. Je kunt natuurlijk ook nog 3 maanden temperaturen en ovulatietesten gebruiken, als je dat nog niet deed?

5. Sterre01

Sterre01 Fanatiek lid

May 29, 2013
    1,563
    46
    48
    Inderdaad laatste drie maanden ovulatietesten gebruikt, ze worden bij mij wel iets donkerder op dag ovulatie en daarna lichter. Maar worden zeker niet zo donker als de teststreep.
    Is het niet raar om weer ermee naar de dokter te gaan? Ik voel me zo bezwaard.. Misschien dan toch maar weer terug gaan naar de dokter. De laatste keer zei hij probeer het eerst nog maar even. (Juli/augustus vorig jaar)

6. scrat

scrat Niet meer actief

Meid je hebt al aardig wat geduld gehad en dat even is (wat mij betreft) ook voorbij. Ik zou ook gewoon even voor de zekerheid een afspraak maken als ik jou was. Succes!!

7. marytje

marytje Bekend lid

Jan 29, 2013
    946
    0
    0
    Wetenschap
    NULL
    Het is mogelijk dat je geen eisprong hebt... Ik zou zeker even laten checken met echo/bloedonderzoek. Met temperaturen kun je dit trouwens ook beter zien dsn ovutesten.

Ik ben zelf (ook geen ei) uiteindelijk zwanger geworden met clomid.

Sterkte!

8. dpbovenkamp

dpbovenkamp Fanatiek lid

Jan 14, 2014
    1,628
    3
    36
    Voel je niet bezwaard!! Stel dat nu blijkt dat er inderdaad iets aan de hand is (wat ik niet voor je hoop natuurlijk) en je gaat nog later naar de huisarts, dan is al die tijd verspild! In mijn geval was het zo dat ik, naast het feit dat ik niet op een natuurlijke manier zwanger kon worden, ook nog een vervroegd in de overgang ga komen. Dus ik had echt niet langer moeten wachten.
    Bovendien, het is jouw lijf, jouw wens, jouw psyche. Jouw huisarts is er om jou te helpen, toch? En je hebt het sinds juli/aug nog een behoorlijke tijd geprobeerd, langer dan hij/zij bedoeld heeft denk ik;)

Share This Page