licht bruinverlies

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door missguit, 9 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    Hallo,

ben nu bijna 7 weken zwanger en net veegde ik heeel licht bruinverlies af...beetje donkergelig met heel licht bruin...(verder nog niet eerder gehad)

Kan dit kwaad, hoort dit erbij? of is dit erg?
    Moet ik mij zorgen maken?:(
    of heeft iemand dit eerder gehad?

Alvast bedankt!

xx MG

2. mieks

mieks Fanatiek lid

11 jun 2010
    3.119
    1
    0
    Gastouder
    Gelderland
    Wat ik veel lees is dat veel meiden tijdens (begin van) hun zwangerschap wat bruinverlies hebben. Zolang het bruin is kan het niet veel kwaad omdat het oud bloed is wat afgestoten wordt.. Bij twijfel de vk bellen? :)

3. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier zelfs rood verlies gehad met tweede zwangerschap en heb een kerngezonde jongen hier rond kruipen.....en nu ook weer, maar maakt me onwijs onzeker, maar het kan erbij horen.....opschoning heet dat maar zal het even in de gaten houden als ik jou was.
    Anders iid VK bellen.

4. Noa25

Noa25 Fanatiek lid

23 nov 2006
    1.282
    0
    0
    Limburg
    Ik heb dat ook 2x gehad en 1x lichtroze. Maar tot nog toe waren de echo's steeds goed. Ik probeer me geen zorgen te maken als ik gekleurde afscheiding heb...maar ik doe het ook altijd.
    Volgens de VK begint een MK met of hele erge buikkrampen of helderrood bloedverlies.

5. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik heb het ook! Ik heb in september een mk gehad, toen begon het met roze-verlies. Nu is het meer bruinig slijm. Ik heb de gyn gebeld en nu krijg ik vrijdag een echo om te kijken of alles goed is. Ik maak me ook zorgen .....

6. MiekeLammetje

MiekeLammetje Actief lid

17 nov 2011
    408
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Zwolle
    Zo nu en dan is t bij mij ook bruinig. Meestal maar zeer kortdurend, na een dag weer over. Echo's zijn tot nu toe steeds goed geweest, dus maak me er niet zoveel zorgen om. Als t donkerder wordt, roze/rood of aanhoudt, dan zou ik vk bellen!

7. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Ik heb zelf van week 4 tot 8 constant bruin en roodverlies gehad. Daarna rond de 10e week en daarna zelfs bij 13,5 week weer.
    Niks aan de hand met het kindje. Volgens de vk kan je baarmoedermond gaan bloeden bij niezen, hoesten, schrikken, vrijen etc. Eigenlijk bij alles dus als je daar gevoelig voor bent. Zolang ik geen kramp kreeg en aanhoudend rood bloedverlies hoef ik er niet meer voor te bellen(behalve als ik bezorgd ben). Sommige vrouwen houden dit hun hele zwangerschap heb ik begrepen.

Het kan natuurlijk altijd mis gaan, maar zolang er niet meer aan de hand is als een beetje bruinverlies zou ik uit gaan van een geknapt bloedvaatje of nog oud bloed.

8. jo1984

jo1984 Niet meer actief

Hier 2 dagen voor nod de start van het bruinverlies. Heeft zo'n 10 dagen aangehouden. Daarna niets meer gezien.

Bij mijn mk begon het met een beetje roze bloed. Dit werd met de dag meer, ook stolsels. Ook de buikkramp werd steeds erger.

Liefs

9. kalli

kalli Niet meer actief

Same here! Ik ben nu 7 weken en gisteren ochtend en vanochtend bruine afscheiding. Ik heb een vriendin van me gevraagd, zij is verloskundige, en zij vertelde me dat ik me pas druk moet gaan maken als het echt rood wordt, of heel veel en als het gepaard gaat met krampen... Maar ik maak me toch echt wel zorgen hoor!

Laten we hopen op het beste :)

10. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Hoe is het nu? Bij mij is het sinds dinsdagmiddag weer gestopt. Ik hoop dat we morgen iets kunnen zien op de echo...

11. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    En de witte slijm? Moet eigenlijk gisteren al ongesteld worden, maar ben dus nu 2 dagen over tijd... Zou t zijn dat ik zwanger ben? Heb gisterochtend getest, kreeg sterkte + vage streepje en op bijsluiter staat er dat ik mogelijk zwanger ben en dat ik 3 dagen later weer moest testen... Wat betekent witte slijm eigenlijk? Want als ik ongesteld moet worden, krijg ik vaak bruine...

12. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hier ook bruine afscheiding gehad :( gelukkig kon ik gelijk een echo krijgen. We hebben een kloppend hartje gezien dus ben erg blij. Probeer nu weer gewoon te genieten haha

13. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    Gelukkig voor je!
    VOlgens mij lopen we aardig gelijk op(zie banner)
    Ik heb het maar eenmalig gehad dus ik ga er wel van uit dat het goed is.
    De 23e krijg ik mijn 2e echo..ben dan waarschijnelijk 9 weken...(krijg dan termijnecho)spannend!

14. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    oh ja ik zie het :) heb jij het vruchtje met een hartje ook gezien :) raar is dat he jeetje er groeit gewoon een mensje in mijn buik waaaaauwwwww

15. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    Ja wat een apart idee hé?
    Soms 'vergeet'ik het ook wel bij vlagen hoor hihi..
    Maar wel erg leuk!!
    Voel jij je verder goed?

Groetjes, MG

16. kalli

kalli Niet meer actief

Wat fijn dat je meteen een echo kreeg! Ik heb nu dus twee dagen last van bruine afscheiding, dus heb net het ziekenhuis gebeld, ze hebben me geadviseerd rustig aan te doen en af te wachten, aangezien het bruin is en ik geen last van krampen heb... Pfff, echt niet leuk om te moeten wachten...

Maar goed, ik probeer de moed erin te houden en als ik dan jullie berichtjes lees, krijg ik er iets meer vertrouwen in. 26 December heb ik de eerste echo :)

17. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Komt vast helemaal goed meid, hij heeft ook gekeken maar in mijn baarmoeder zat geen bloed. Dus misschien kwam het omdat ik euhm wat obsessief naar de toilet ga en teveel veeg ;) ben in iedergeval blij dat er een vruchtje te zien was met hartactie. Heb je de VK al gebeld misschien kun je daar wel terrecht?

18. kalli

kalli Niet meer actief

Ik woon in Spanje, daar ben ik aangesloten bij een ziekenhuis, maar momenteel ben ik in Stockholm... Heel ingewikkeld dus, dus ik kan hier ook niet naar "mijn" VK of zo. Ik ga morgen toch het gynaecologisch centrum bellen hier, het is namelijk erger aan het worden. Maar bedankt voor je steun!

19. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    Ik heb zojuist een echo gehad en het hartje klopt!

Deel Deze Pagina