De vraag staat er eigenlijk al maar voor degene die een lichtgekleurde kinderwagen hebben is deze goed weer schoon te krijgen met een natte doek als er vlekken op gekomen zijn? Ons oog is gevallen op de joolz day earth elephant grey. De verkoopster van de winkel is van mening dat je juist eerder vlekken ziet op een donkere kinderwagen en dan van spugen en knoeien van melk en ander eten. Maar wij dachten juist dat dat andersom was.
hoi! wij hebben een zandkleurige Mutsy (licht bruin) 2e hands gekocht en deze is vlekkeloos. Geeneen vlekje te zien. Ik denk dat wat kleur betreft de verkoper gelijk heeft, beetje hetzelfde als dat je op een donkere vloer sneller viezigheid ziet dan op een lichte vloer..
die mening deel ik van bovenstaand. eerst een donkere vloer gehad en daar zag je alles op! nu een behoorlijk lichte vloer en je ziet er amper nog wat op.
beide. smeer uit de rand van de kofferbak ( dat richeltje met dat rubber) zie je op een lichte wagen gelijk en is er niet meer uit te poetsen. of roest van de trekhaak ( manlief presteerde dit . omde kinderwagen na het uitladen tegen de trekhaak te zetten.. met als gevolg een grote roestvlek die er niet meer uitgaat) spuug zie je op een donkere wagen ook goed , maar dat poets je zo weg.....
Wij hebben de elephant grey van Joolz, in de winkel lijkt ie een stuk lichter dan bij daglicht. We hebben de wagen nog niet in gebruik en ben dus ook benieuwd hoe het straks gaat met eventuele vlekken. Roestvlekken? Heel gemakkelijk eruit te halen met van dat speciale spul om roest uit kleding te krijgen.
Hier een babyblauwe stokke, ook vrij ligt dus. Mij vallen de vlekken enorm mee. Belangrijker vind ik het soort stof. Van de stokke kan bijna alles in het machine dus dat is al een pluspunt en verder is het een beetje harde haast plastic stof, doekje er over en schoon! Mijn Stokke ziet er na 2 jaar intensief gebruik nog super uit (zo ook de luiertas, zelfde kleur/materiaal en die heeft heel wat meegemaakt al!).
Hier ook een lichte wagen (blauw) en voor twee kinderen gebruikt. Er zitten nu wel een paar vlekken in, maar ik moet zeggen dat ik ook niet echt de moeite heb genomen om deze weg te halen. Smeer, roest oid heb ik er nooit in gehad, maar het blijft een gebruiksvoorwerp, dus dat ga je op een gegeven moment wel zien. Ik heb wel een donkere kinderstoel in de auto, en ik vind dat die juist sneller verkleurd.
Wij hebben een zandkleurige stokke. Grote nadeel vind ik de vetvlekken, of de vlekken van zonnebrand etc op de handgreep voor het kindje en op de kap, de plaats waar je hem omhoog en neerklapt. Die vlekken krijg je er ook in de wasmachine helaas niet uit. Ik zou niet zo snel meer voor zo'n lichte variant gaan.
Klopt dat hij er in de winkel anders uit ziet bij kunstlicht als bij daglicht. We mochten van de verkoper even met de kinderwagen naar buiten om te kijken hoe hij er dan uitziet. Hoe heet dat spul precies?
Wij hebben de elephant grey en hebben er veel mee door de regen en sneeuw gelopen en er zitten geregeld kleine dreumesvingertjes (met soepstengelresten) aan maar nog geen vlekken. De buggyinzet hebben we nog niet gebruikt. Ik vind de wagen niet zo licht van kleur.
Dat spul staat beneden in het washok en ben te lui om te lopen....te koop bij de drogist bij de schoonmaakmiddelen, klein groen flesje en is 3.06 . Is er trouwens voor tig vlekken verkrijgbaar, ik vind het topspul.