Gardnerella vaginalis tijdens zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ambertje87, 10 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ambertje87

25 nov 2008
    48
    0
    0
    Poortugaal
    Hoi Allemaal,

Ik heb een vraagje,

Ik ben voor de 2e keer zwanger,mijn vorige zwangerschap is met 19 weken mis gegaan vanwege een infectie aan de placenta en vliezen.

Nu moest ik vorige week voor controle naar het ziekenhuis en bleek uit een eerdere test dat ik last heb van Gardnerella Vaginalis.
    Ik heb hier ook een antibiotica kuur voor gehad 3 x 500 mg Metronidazol voor 7 dagen.
    Maar nu ben ik al bijna 2 dagen klaar met die kuur en nu komen de klachten toch weer terug(veel witte afscheiding,beetje buikpijn)

Heeft iemand dit ook gehad in de zwangerschap? en hoe is het toen allemaal afgelopen?

Hoop dat iemand mij kan helpen,ga morgen ook maar weer het ziekenhuis bellen voor een onderzoekje..

Ik kan nu niet voorzichtig genoeg zijn na m'n vorige zwangerschap

Liefs,

Amber

2. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Hoi Amber,

ik heb er geen ervaring mee. Wel met een vroeggeboorte (wat uiteindelijk allemaal is goed gekomen). Ik wil je wel heel veel sterkte wensen! Genieten zit er niet in he?
    Ik hoop voor je dat alles goed komt en je over een week of 20 ook een mooi kindje in je armen hebt.

3. Jongemama

Jongemama Lid

18 nov 2009
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    hey amber!

ik heb dit ook gehad tijdens mijn zwangerschap, al vanaf het begin en volgens mij is het sinds een paar weken weg.
    de huisarts wou het niet behandelen, en ben zelf een beetje op internet gaan zoeken wat je er zelf aan kan doen.

de gardnerella infectie ontstaat door een verstoorde ph in je vagina, de bacterie is sowieso al aanwezig maar door die verstoorde ph is de balans niet meer goed. wat dus helpt is een inwendige vaginale douche van lactacyd of kruidvat huismerk ofzo gebruiken, en dan dus niet de zepen om het buitengebied te wassen maar om echt inwendig te spoelen. verder dagelijks yakult o.i.d met die bifidus nogwat erin drinken is ook goed om die balans terug te krijgen.
    verder bestaat er een of andere honing die je inwendig kunt inbrengen en wat ook helpt tegen gardnerella, revamil fem.

ik heb dit allemaal gedaan(behalve die honing) en ben van de klachten af.
    als ik jou was zou ik dit ook een tijdje proberen en daarna weer een kweekje laten maken om te zien of de infectie nog aanwezig is.

mijn verloskundige heeft gezegd dat het vooral aan het eind van de zwangerschap gevaarlijk is omdat de bacterie als je vliezen breken naar binnen kunnen gaan, maar dat het als je vliezen nog intact zijn niet gevaarlijk is.

eerlijk gezegd ben ik er zelf een beetje huiverig over of dit wel klopt...
    kwam jouw 1e vroegtijdig ge-eindigde door de gardnerella bacterie?
    naar voor je trouwens! :(

pff, lang verhaal! liefs, jongemama

4. Ambertje87

25 nov 2008
    48
    0
    0
    Poortugaal
    Hoi jongemama,

Bij m'n vorige zwangerschap konden ze niet met zekerheid zeggen of dit de oorzaak is geweest.
    Maar ik heb een antibioticakuur gehad,die ze alleen uitschrijven als je in het verleden een vroeggeboorte hebt gehad.
    Nu moet ik zeggen dat ik geen last meer heb van nare luchtjes,dus ik denk dat die kuur wel geholpen heeft.
    Maar ik ga jouw advies ook zeker gebruiken!
    En ik heb over 2 weken weer een controle dus dan ga ik gelijk vragen of ze nog een kweekje kunnen maken voor de zekerheid.
    Vandaag de 20 weken echo gehad,alles was in orde en we zijn in verwachting van een mooi jongetje!
    Dus ik kan mijn geluk niet op!
    In ieder geval heel erg bedankt voor je advies.

xxx

Amber

Deel Deze Pagina