In bed laten (spelen)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by B en N, Mar 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Hoe doen jullie dat?

Zodra je kleintje wakker wordt, wanneer halen jullie hem/haar dan uit bed?

Sochtends pakken wij Jamila meteen omdat ze anders de hele straat bij elkaar krijst ;) maar overdag na haar slaapje gaat ze eigenlijk nooit huilen maar gaat ze een beetje liggen spelen, wij laten haar vaak dan ook gewoon lekker spelen (soms wel een half uur tot een uur) maar vaak ga ik dan een beetje twijfelen en vind ik het zielig.

Omdat ik weet dat ze wakker is maar ik haar toch niet pak.

Aan de andere kant denk ik; als zij lekker ligt te spelen waarom zou ik haar hier dan in "storen" en ik wil ook niet dat ze denkt dat zodra ze haar ogen open doet dat papa en of mama meteen naar haar toe komt...

Maar misschien is een half uur tot een uur toch een beetje lang?

Het probleem is dat ze over het algemeen niet graag in de box wil als ze net wakker is en dan wil ze dus alleen in de stoel (wipper of eetstoel) maar dan heb ik weer zoiets van dan had ik je beter in bed kunnen laten liggen en je daar kunnen laten spelen (liggen is volgens mij toch nog echt beter voor haar dan in een stoel zitten)....

Ben benieuwd hoe jullie dat doen :)

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij laten ons zoontje 15 tot 30 minuten maximaal in bed spelen. Bed is om in te slapen naar mijn idee maar soms is zo lekker bezig dat ik 'm z'n gang laat gaan.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Hier laten we hem ook liggen hoor.
    Hij speelt dan inderdaad en hij heeft ook gewoon die tijd nodig om wakker te worden.
    Als ik hem er direct uithaal dan is hij echt niet te genieten.

4. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    hier laat ik hem ook gewoon spelen...hij meld zich wel als hij er genoeg van heeft hihihi of gepoept heeft :p
    grtz Ramona

5. Jannes

Jannes VIP lid

Oct 6, 2006
    7,714
    1
    36
    Zoals je het doet, klinkt voor mij prima. Als ze zich toch lekker vermaakt, dan is het toch prima. Als ze het niet meer leuk vind, merk je dat vanzelf.

En als je een half uur toch wat lang vind, dan kun je misschien bij haar op de kamer wat doen zodat je toch bij haar bent. Ik vouw bijvoorbeeld weleens wat was op, op haar commode. Kan zij lekker spelen en ik ben er toch gezellig bij.

Ik ben het overigens wel geheel met je eens dat je kindjes niet meteen uit bed moet halen. Ze moeten eerst even wakker worden en zichzelf kunnen vermaken. Wij hebben het geluk dat Sara zich ook in de ochtend prima vermaakt... kunnen wij ook ff een half uurtje wakker worden. Soms slaapt ze zelfs weer gewoon verder :D

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

Jul 2, 2008
    3,253
    16
    38
    Brabant
    mijn zoontje ligt 'smorgens ook wel eens een uur te spelen in bed. als hij het zat is laat hij zich wel horen. hij valt dan ook wel weer terug in slaap. lekker laten spelen hoor, de rust alleen al is heerlijk voor ze.

groetjes, Miranda

7. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy laat ik ook liggen totdat ze begint te mopperen dat ze er toch wel uit wil.
    Heb het idee dat ze het wel lekker vind.
    In bed liggen lounchen noem ik het maar.

In de ochtend ligt het beetje aan de tijd maar smiddags laat ik haar zeker liggen.

Als ze het niet leuk vinden dan laten ze dat wel weten, zoals alle andere dingen.
    Enne lekker doen waar jij je goed bij voelt natuurlijk.

8. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wij laten Fenna gewoon spelen. Als ze echt geluidjes begint te maken, dan pakken we haar pas.

9. B en N

B en N Fanatiek lid

Sep 13, 2007
    2,532
    0
    0
    Goed om te horen dat jullie het ook zo doen :-D, was even bang dat ik op dat punt "een slechte moeder" zou zijn. Maar jullie doen het dus ook :). stelt me toch weer gerust ;)

@Jannes; iets op haar kamer gaan doen dat werkt niet bij ons kleintje, als ze ons ziet dan "moet" ze direct op gepakt worden anders is het schreeuwen :p

10. Sokje

Sokje Actief lid

Sep 9, 2008
    217
    0
    0
    Ik laat mn dreumes rustig een half uur tot een uur spelen/kletsen hoor. Ik vind het 's ochtends (vooral in het weekend) wel fijn als ik zelf ook nog even kan blijven liggen. En 's middags heb ik hetzelfde.
    Zolang er niet overstuur gebruld wordt ofzo vind ik dat het best een tijdje kan.
    Lekker toch als ze zichzelf al zo kunnen vermaken.

Maar het gevoel herken ik wel, ik heb 's middag als ik nog even wacht met uit bed halen ook wel eens het idee van: maakt dat me geen "slechte" moeder...

11. jacolien

jacolien Actief lid

Jan 20, 2008
    389
    0
    0
    urk
    jah hier ook,als ze wakker word huilt ze ff van ik ben wakker,en dan gaat ze lekker spelen,en als ze niet meer wil geeft ze ook weer 2 kreetjes en dan pak ik haar,,maar zolang ze rustig is lekker laten liggen

12. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Hier ook een speel kindje in de middag...
    Ik laat haar lekker gaan..

Het is voor je zelf ook lekker en je kindje raakt er niet aan gewend dat als ze wakker zijn ze ook meteen gepakt worden... ik vind het juist wel goed.

Share This Page