Ik vroeg me af of hier meer meiden aanwezig zijn die actief paardrijden/eigen paard hebben en dus zwanger zijn of net hun kindje gekregen hebben Ik heb een 12 jarige American Paint horse merrie, Moonlight, waarmee ik actief Western rijd. In ieder geval 4 dagen in de week, waarvan meestal 2x lange buitenritten en dus 2x braaf in de bak trainen. Op dit moment heb ik nog helemaal nergens last van en ben ik prima happy met door blijven rijden ik ben benieuwd hoe lang ik dit nog zal kunnen, zodra het niet meer lukt ben ik van plan grondwerk met haar te doen en longeren. Groetjes
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Hier ook een western rider Ik had afgesproken met mijzelf en manlief dat ik tot 16 weken zou rijden en daarna zou overgaan op grondwerk. Manlief had liever dar ik helemaal er niet meer opstapte, dus compromis gesloten. Hier wel een jong enthousiast paard van 4 jaar. Helaas door complicaties bij 5 weken al afgehaakt. Vriendin van mij reed door tot 24 weken, daarna voelde het niet meer fijn.
Hoi, Ik ben zelf 6 weken geleden bevallen en heb een eigen paard. Ik heb tot 20 weken doorgereden, toen gestopt omdat mijn man het niet fijn meer vond, als het aan mij had gelegen, had ik nog wel iets langer doorgereden. Wel reed ik op het laatst alleen nog bosritjes. Ik heb er vorige week weer voor het eerst opgezeten, ook nu nog even alleen bosritjes en maar 2x per week, maar dat is omdat ik mijn niet prettig voel om met het gewicht wat ik nu heb, op hem te gaan zitten, wil eigenlijk eerst mijn zwangerschapskilo's kwijt. Ik zou gewoon lekker doorrijden, zolang jij je er safe en lichamelijk prettig bij voelt. Ik rijd zelf dressuur en nu eigenlijk steeds meer recreatief, beetje boscrossen (paardje wordt ook dagje ouder). Moet wel zeggen dat mijn paard echt super kalm en braaf is, anders weet ik niet of ik het had aangedurfd om te blijven rijden.
Ik heb een jonge Fries en had met mezelf (en man ) afgesproken dat ik door zou rijden zolang ik mezelf er prettig bij voel. Dat was tot 16 weken. Toen voelde ik de kleine al bijna dagelijks bewegen. Het werd toen ineens heel echt dat kleintje in mn buik! Vanaf toen wilde ik het risico niet lopen dat er iets mis zou gaan door het paardrijden ook al is mn beestje nog zo braaf. Nu doe ik veel grondwerk, maak ik lange wandelingen (ook voor mijn conditie goed) en heb ik gelukkig een meisje die haar daarnaast rijdt.
Wat leuk zo snel al reacties Gelukkig weet mijn vl wel dat hij niet echt veel kan zeggen over hoe lang ik nog door blijf rijden. Ik heb aangegeven dat ik het gewoon blijf doen zolang als het goed voelt en ik vanzelf wel afbouw in hoe 'heftig' ik rijd. Mijn dame heeft nogal wat wilskracht en we doen ook altijd flinke stukken rengalop op de buitenritten Maar ze is ook heel lief en zal bijvoorbeeld héél rustig zijn als ze merkt dat ik hoofdpijn heb of op een andere manier niet zo fit ben. Wel leuk om te weten dat 20-24 weken haalbaar is Missen jullie het dan niet verschrikkelijk? Ik rijd nu alweer ruim 15 jaar paard en ik heb nog nooit langer dan een vakantie het rijden overgeslagen, zelfs na een ernstige blessure op mijn 16de binnen 2 à 3 weken er weer op gesprongen.
Ik mis het zeker, maar wilde niet t risico lopen dat ik er af zou stuiteren of dat er iets mis gaat met kindje. Hier veel jaren over gedaan om zwanger te worden, uiteindelijk door mmm nu al 38 weken zwanger. Maar ook meerdere miskramen gehad. Heeft mij wel doen besluiten eerder te stoppen. Anders had ik ook zo lang willen doorrijden als mogelijk. Grondwerk is ook prima dan en ook nog eens heel goed voor jou en je paard. Hoop er vlot na de bevalling weer op te zitten.
Ik heb 2 paarden en heb tot afgelopen weekend nog gereden 30 weken dus. Tot 30 weken ook nog mn jongste ingereden. Nu niet meer want ik lig nu in het ziekenhuis. Alleen in de bak ook, buiten is veel te veel risico dat ik eraf lig met die van mij. gewoon lekker door rijden tot de vk zegt dat je moet stoppen!
Ik heb zelf geen eigen paard en ben t/m 15 weken door blijven rijden op de manege. Omdat ik iedere week op een ander paard zat, vond ik het risico te groot worden en ben ik toen gestopt Mijn instructrice is daarentegen doorgegaan t/m 7 maanden zwangerschap! Toen ze ruim 8 maanden zwanger was, is ze zelfs nog op 1 van de manegepaarden gestapt omdat hij zo vervelend was. Je kunt gewoon doorgaan totdat je jezelf er niet meer prettig bij voelt. Het ligt er ook aan hoe braaf je paard is en hoe goed je hem kent. Mijn advies: omdat je je bekkenbodemspieren intensief traint met paardrijden, is het wel handig om via een zwangerschapscursus te leren hoe je deze moet ontspannen. Schijnt een hoop pijn en moeite te schelen tijdens de bevalling.
Ik heb tot 30 weken kog door gereden. Helaas werd ik toen opgenomen in het ziekenhuisniet vanwege het paardrijden, anders had ik nog wel door gereden. reed alleen niet meer buiten omdat ik er dan vaak afval. heb tot 30 weken nog gewoon gedraafd, galop enzo met een legging aan. ook nog een beleerd
Ondertussen ben ik zo'n 12 weken en ik kan gelukkig nog héél goed paardrijden alleen begin ik wel erg veel last van mijn heupen te krijgen na een lange buitenrit. Een uur trainen is totaal geen probleem en tot max 1,5uur buitenrit is ook wel goed, maar langer is echt geen optie. Ik denk dat ik toch al behoorlijk de verweking van mijn bekken hierbij merk. Sowieso heb ik hypermobiliteit van mijn gewrichten en zijn mijn heupen regelmatig pijnlijk, maar nu is het toegenomen. Ik rijd nu nog gewoon 4x in de week en ben benieuwd hoe lang ik dit kan volhouden