Ik ben al 16 kg afgevallen door mijn eetstijl aan te passen. Nu wil ik er ook meer bij gaan bewegen, omdat de kilo's nu wel erg langzaam gaan. Ik wil met name mijn buikvet verbranden, maar weet inmiddels dat hier geen aparte oefeningen voor zijn en dat je het beste cardio kunt doen. Ik vind het sowieso moeilijk om in te passen. Naar de sportschool gaan is geen optie. Ik ben specifiek op zoek naar iets wat ik ook zelf kan doen. In en om het huis. Ik heb 1x Start to Run gedaan. Op zich ging het wel, maar het lukt me niet vaak genoeg om dit ook daadwerkelijk te doen. De afgelopen week dus maar 1x. Dus misschien i.c.m. wat oefeningen thuis. Maar wat dan? Zal ik mee doen aan de ab challenge? En waarom eigenlijk, want je krijgt er sterkere buikspieren door, maar je verbrand geen buikvet. Ik vraag me af wat er dan met mijn buik gebeurt... Of is het een optie om elke dag, dat ik niet Start to Run ga doen, een shred-sessie doe? Dat heb ik ook eens gedaan. Daar wisselen ze ook af tussen oefeningen waar je een hoge hartslag van krijgt, en een beetje verhoogde hartslag. Dan is dat toch ook cardio? En dan nu nog een ander probleem... Ik wordt over 3 weken geopereerd. Dan mag ik een week of zes(!) niet sporten. Wat doet dat dan met mijn lichaam? Stel dat ik nu de komende 3 weken wél dagelijks iets doe en dan 6 weken niets. Is dan al mijn inspanning voor niets geweest? Of misschien wel erger, omdat mijn lichaam gewend is geraakt aan de beweging? Wie o wie heeft hier verstand van en kan mij adviseren? Welke oefeningen kan ik goed thuis doen om van mijn buikvet af te komen? Heeft iemand een leuk schema voor me, in elk geval voor de komende 3 weken? Wat gebeurt er met je lichaam als je ineens stopt met trainen? Bedankt!
Nogmaals, plaatselijk vet verbranden kan idd niet. met geen enkele sport en geen enkele oefening. met al die shred en start to do dingen heb ik geen ervaring, daar kan ik dus niets over zeggen maar alleen dat elke dag dezelfde oefeningen doen niet goed voor je is, spieren moet je rust gunnen anders krijg je blessures. om echt enig effect te krijgen van het sporten moet je minstens 2 x per week sporten maar 3 of 4 is beter. de beste manier is een combinatie van kracht en cardio. en met kracht bedoel ik met gewichten dus niet een of andere challenge filmpje. maar het is nu eenmaal zo dat 70 tot 80 procent van afvallen en buikvet gewoon in voeding zit dus ik zou hoe zeer tevreden je ook bent met je kha dieet je eetpatroon toch nog eens grondig bekijken je weet hoe ik erover denk... dat kha is allemaal leuk maar het werkt gewoon NIET voor de lange termijn. Nogmaals ik zeg dit niet om vervelend te zijn, het is gewoon zo. ( ik ben inmiddels met een opleiding bezig dus ik weet echt wel een heel klein beetje waar ik het over heb) als je nu 3 weken gaat sporten en dan 6 weken niet is het natuurlijk nooit voor niets geweest. elke beweging is beter dan geen beweging. maar je zult zeker conditie of kracht verliezen. als je wat langer bezig bent zul je merken dat je ook snel weer terugkomt. ik had in de vakantie bv 2 weken niets gedaan, was qua conditie niet veel verloren maar qua kracht wel. maar binnen 2 weken was het ook weer terug. leuke schemas zo uit de lucht zijn er ook niet. iedereen is anders, qua lichaamsbouw, gewoonte, energiebehoefte en de frequentie van bewegen. ik zou toch eens een keer investeren in een gesprek met een pt. dan kun je daarna nog evt thuis aan degang maar dan heb je iig een serieus plan van aanpak. succes ermee en alvast een goed herstel met je operatie
oja thuis trainen kan heel goed maar dan wel echt met gewichten, imensa doet alles thuis maar die heeft wel een halve sportschool staan.
Ik heb inmiddels dat andere topic ook gevonden en ben het niet helemaal eens met dat krachttraining nodig is. De argumenten, die ik nu heb gehoord, doelen op de afterburn van krachttraining, en die kun je ook met HIIT bereiken. Dat zit al in Start to Run, dus wat dat betreft was dat een goede keuze van mij (Nu nog volhouden). Een PT is misschien een optie voor ná mijn operatie. Maar daar hangt uiteraard ook een prijskaartje aan... Ik vond net ook wat over 'Tabata training', waar ik verder over ga lezen. Dit zou dan ook 3 tot 4 keer per week kunnen. Zijn sessies van 11 minuten. Kan gewoon thuis. En dan 1 of 2 keer Start to Run... Ik ben benieuwd of er iemand hier ook zoiets doet, of een variant er op...
Met Krachttraining Afvallen? Ontdek Waarom Spiermassa Helpt Het Grote Geheim van Krachttraining - Fit Voor Beginners sessies van 11 minuten? tja leuk voor erbij maar verwacht je daar nu echt serieus wonderen van? ik ga verder geen tips meer geven want ik heb inmiddels alles gezegd. helaas voor een doel zul je hard moeten werken, dat kost tijd, discipline en doorzettingsvermogen.
Ik ben in mijn trainingsrondje al minstens 11 minuten bezig met 1 spiergroep Een combi van kracht en cardio hoeft niet (niemand dwingt je) maar als je echt resultaat wil... Zou ik je dat wel aanraden.
Ja dat zeg ik. Voor erbij. En die 16 kilo zijn er ook niet zomaar afgegaan hoor. Dat komt ook door tijd, discipline en doorzettingsvermogen...