Lieve meiden. Ik ben heel erg van slag. Vorige week vrijdag had ik een positieve zwangerschapstest, daarna nog een paar (al niet zo duidelijk). Ik had vorige week vrijdag ook mijn NOD. Vandaag ben ik dus 5 weken zwanger. Ik hoop dus maar dat ik nog zwanger ben, want ik heb de hele week al buikpijn, steken en lichte krampen in mijn bovenbenen en zij. En nu vanmiddag om 12 uur ging ik naar het toilet en veegde ik een heel klein bruin stolseltjes weg (echt heel klein), dus ik met toiletpapier naar binnen en ja hoor, bruinverlies. Uur later en nu nog steeds als ik met wc-papier ver naar binnen ga: gewoon rood bloedverlies. Ik ben helemaal van slag en aangegeven op mijn werk dat ik me niet lekker voelde en zit nu met huilende ogen en pijn in mijn buik (rechts onderin en midden onderin) achter de computer. De verloskundige heb ik direct gebeld en die zegt dat het 50-50 is. Dus 50% kans op een miskraam. Op de echo kunnen ze gewoon tot 6 weken echt geen zekerheid geven. Afwachten dus maar is het advies.... Kan alleen maar huilen en ben heel erg overstuur... Ben net weer naar het toilet geweest en het is nog steeds rood als ik met een wc-papiertje iets verder naar binnen ga. Kan dat laatste ook de oorzaak zijn dat het gaat bloeden? Met een wc-papiertje naar binnen gaan doe ik eigenlijk best vaak omdat ik wil weten of ik echt niet bloed... Nooit aan gedacht dat dat kwaad zou kunnen... Liefs Marleen
Hoi marleen, Dit is een hele spannende periode voor je! Maar het hoeft niet te betekenen dat het mis is! SOms zie je door de goede doorbloeding van de baarmoeder dat er een haarvatje in je baarmoedermond springt waardoor je bloedverlies krijgt. Doe maar neit zover naar binnen met jet papier want het is allemaal erg gevoelig en kwetsbaar daarbinnen. Houd moed en vertrouwen in je lichaam dat het goed komt! Groetje simke
Hoi Simke, Inmiddels bloed ik al 3 dagen veel rood bloed en heb ik hevige buikkrampen. De verloskundige is langs geweest en aan mijn verhalen te horen, is ze er 95% zeker van dat ik een miskraam heb. Ik voel me ook helemaal niet meer zwanger, en het bloeden en de kramp houden aan. Helaas... Liefs Marleen