hoi dames, volgende week ga ik over naar de gyn ivm met mijn vorige keizersnede. Nou vroeg ik me af hoe dit soort controles gaan? ik heb alleen ervaring bij de vk verder. Dus wie wil me een beetje vertellen of het hetzelfde is of dat het anders gaat. Verder is er een kans dat ik een geplande ks ga krijgen wanneer word er dan een datum geprikt? liefs tico
Ik ben bij 36 weken overgedragen aan de gyn wegens een eerdere sectio. Bij 20 weken heb ik wel al een gesprek gehad met de gyn over de komende bevalling. Daarin is besproken dat er op zich nu geen reden is waarom een " natuurlijke" bevalling niet zou lukken. Wel moet ik dus bevallen in het zh en mij relatief vroeg melden bij de verloskamer als de bevalling zich aandient. Ook is gemeld dat als ontsluiting of uitdrijving niet vordert dat er eerder wordt besloten tot een sectio. Dit zal je dus nu waarschijnlijk bespreken bij je eerste bezoek aan de gyn. Daarnaast doen ze de standaard controles als; bloeddruk, ligging voelen en hartje controleren. Ik heb nu 3 afspraken gehad bij; 1x de gyn 1x de kliisch verloskundige En de laatste x bij een arts-assistent en een co, en dat was wel te merken. Ze konden het hartje niet vinden en het verliep rommelig. Ik hoop dat je hier wat aan hebt al zal ieder zh misschien wat anders werken. Gelukkig heb ik de volgende afspraak weer bij de klinisch verloskundige.
Ik loop mijn gehele zwangerschap bij de gyn.. Ben meestal na 10 min. (max) alweer buiten.. Bloeddruk, ligging, hartje, vragen? Nee? Fijne dag nog! Hahaha..
ik vond het wel leuk bij de gynaecoloog, bij elk bezoekje deed ze eventjes een echo en om de week meette ze alles . voor ons is er weinig te zien omdat de baby dan al groot is maar het blijft toch leuk die echo's
zo heb ik het ook ervaren bij de oudste (met 30 wkn overgedragen wegens lage placenta) ik vind de vk wat dat betreft een stuk fijner, ook al sta ik daar ook binnen 10 minuten buiten.
Ik ben bij de jongste bij 34 weken overgedragen aan de gyn vanwege een eerdere sectio. Inderdaad echo, bloeddruk controle ( door verpleegkundige trouwens) en vragen. Bij mij was mijn oudste te groot voor m'n bekken en opperde de gyn bij 35 weken te gaan voor een geplande keizersnede. Deze is uitgevoerd bij 38+ 3
mijn meisje was ook te groot voor mijn bekken en de nieuwe baby volgt tot nu toe dezelfde lijn dus beetje hetzelfde verhaal.
Ik weet niet meer in welke week de datum voor de geplande ks geprikt werd, maar ik vond zelf dat het pas erg laat was. Ik had zoiets van "als het toch gepland is, kun je het toch gewoon een maand van te voren inplannen?! Voor andere operaties moet je vaak veel langer van te voren een afspraak maken. Het risico is natuurlijk wel aanwezig dat de bevalling eerder begint, dus op zich is het ook wel weer logisch dat ze een tijdje wachten. De controles bij de gyn vond ik trouwens maar matig. Ik had vanaf 20 wk een mi en heb al die tijd geen twee keer dezelfde gyn / co-assistent / arts-assistent / verloskundig-verpleegkundige gehad. En de twee gyn's die uiteindelijk mijn ks uitvoerden had ik ook nog nooit gezien...
bedankt voor de reacties, hoop dat ik snel wat meer zekerheid krijg van de gyn, al zie ik dat dat nog wel eens verschilt.