Ovulatietesten... 4 vraagjes...

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Kangerootje, 15 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Voor de ervaren ovulatietestdames hier, wat vragen...

1. Ik ben deze maand begonnen met de ovutesten van 2besure. Geen echte knaltest gehad, wel was de test op dag 13 donkerder dan de rest. Net iets lichter dan de controlestreep. Kan ik er dan vanuit gaan dat dit mijn piek was?

2. Welk tijdstip testen jullie altijd? Voor mij zou 18u t handigste zijn ivm werk...

3. Letten jullie er echt op 4 u (!!) niet te drinken en te plassen? Ik drink altijd nogal veel...

4. Hoe combineren jullie de goedkope testen met de clearblue? Ik heb nog 10 cb liggen... maar die moeten toch smorgens gebruikt worden?

Bedankt....

MamaSelina vindt dit leuk.
  2. MamaSelina

MamaSelina Bekend lid

19 jan 2017
    625
    585
    93
    Vrouw
    Drogist / Manager
    Vraag 1 : sommige hebben inderdaad dan wel hun piek ondanks die iets lichter als ct is

2 ik doe het wanneer het uitkomt en om vraag 3 ook vanuit mijn ervaring te beantwoorden ik dronk de dag van posi test ook van te voren en was dus dik positief. Dus geen 2 uur opsparen

Ik gebruik de action werkt prima maar cb geen ervaring mee

Hoop dat je snel je positieve zwangerschapstest in handen hebt
    :)

Kangerootje vindt dit leuk.
  3. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik deed de cb digitaal altijd rond 18:00 uur. Altijd eisprong gevonden en daarmee 2x zwanger geraakt.

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Vraag 1 nee dat was nog niet je piek. 2besure knalt echt..

Vraag 2 ik drink gewoon Let nergens op en doe ze tussen half 10 en 7 avonds

Vraag 3 clearblue heb je met 2besure niet nodig want zw zijn echt top . Het is licht licht knal knal en weer licht.
    Bij de eerste knal test tel je ongeveer 36 48 uur op qua springen.
    Ik heb altijd 1ste knal dag 2de knal dag en 3de dag licht is ie gesprongen. En dan exact 14 dagen later menstr.

5. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.832
    18.554
    113
    Vrouw
    1. Het kán je piek zijn geweest, maar officieel mag je hem niet zien als positieve test (test streep moet dan even donker zijn als controle streep of nóg donkerder) maar kan zijn dat je je echte piek hebt gemist omdat je maar 1x per dag test.. Zou in ieder geval nog ff doortesten.

2. Ik test iedere avond om 7 uur.. als je test donkerder wordt dan kun je het best 2x per dag testen, maar ik doe dat niet ivm werk

3. Ik let er wel op dat ik van te voren niet meer drink

4. Geen idee, Ik gebruik de cb digitale niet. Maar mss zodra je test donkerdere wordt dat je dan de cb erbij kunt doen

6. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Bedankt meiden. Ik zit inmiddels op cd 23 en heb tot ongeveer dag 18 doorgetest, maar op de iets donkerdere test na bleven ze heel licht...
    Mijn cyclus duurt 29 dagen dus kan me haast niet voorstellen dat ei ook later was. Ik drink wel altijd behoorlijk veel water, misschien speelt dat mee?

Volgende cyclus maar wat langer doortesten en zo nodig 2x per dag..

7. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Wat super. Ik dacht echt dat de cb met ochtendurine moest.
    Ben van plan de 2besure te gebruiken en als die donkerder word de cb erbij te pakken voor bevestiging...

Fijn dat er ook zo laat op de dag getest kan worden. Vind ik wel handig.

8. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.315
    8.809
    113
    Vrouw
    Ik heb deze maand voor het eerst de Cb testen gebruikt. Mijn cyclus is 27 dagen, dus ben op dag 10 begonnen met ovulatietesten van de Action. Ik dronk en plaste 2u van tevoren niet. Deed de testen op de dagen dat ik 1x testte rond 19.15u dus vanaf 17u dronk en plaste ik niet. Op het moment dat de Action testen donkerder werden (was in de avond) heb ik de volgende ochtend een Cb test gedaan met ochtend urine. In de bijsluiter en op hun site staat dat het het beste is om minstens 4u van tevoren niet te drinken en dat het het beste is met ochtendurine te testen. De ochtend na de donker wordende Action test had ik een positieve Cb test en de dag daarna was de Cb test negatief.

9. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

17 mei 2012
    2.195
    464
    83
    Vrouw
    Ik las dus pas ook dat het met ochtendurine moet, maar ik heb dat blijkbaar gemist in de handleiding. Voor mij was in de ochtend niet handig. Ik heb ze vanaf augustus gebruikt en altijd 2 dagen smiley’s getest (posi test).

10. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    OK, top. Ik denk dat ik t ook zo ga doen!
    Ben benieuwd.. :)

11. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Handige tijd inderdaad, rond 19u.
    Meestal drink ik in de morgen erg veel, en in de vroege middag ook nog veel water.
    Anders krijg ik gauw hoofdpijn. Vanaf een uur of 4/5 niet meer drinken is beter haalbaar voor mij.
    Was je niet bang je piek te missen? Ik heb dus afgelopen maand mijn piek niet gevonden, ook al testte ik tot dag 18 2x per dag........
    Zou bang zijn dat als ik de ene avond en positieve dipstick heb en pas de volgende ochtend met cb, dat cb dan alweer negatief zou zijn zegmaar.

Ik ga t eens uitdokteren volgende maand, hoe het te doen.
    Denk in eerste instantie dag ik ook op dag 10 begin met 1x daags testen rond 18u/19u,
    als ze oplopen eventueel 2x testen rond 11.00 u en 19u en als hij positief lijkt de cb erbij te pakken, savonds een keer en als die negatief is de volgende morgen nog eens.

12. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.315
    8.809
    113
    Vrouw
    Ik heb 11 Maart (cd12) 's avonds rond 19.30u ook een Cb test gedaan omdat die van Action donkerder werd. Toen was de Cb negatief. Volgende ochtend rond 9u was de Cb positief. Ochtend daarna was de Cb weer negatief.

Deel Deze Pagina