Ha meiden, Ik moet dit echt even van me afschrijven want loop mijzelf helemaal gek te maken! Afgelopen donderdagmiddag mijn piek gehad en vermoedelijk vrijdagavond laat mijn ei (ik voel het dus echt niet!) Donderdag gezellig gemaakt, maar vrijdag niet. Voel verder van alles (extreem borrelende maag, steken links en recht onderin), maar dat kan ook zijn omdat we het zo graag willen. Ik had voor ik aan de pil ging een cyclus van gemiddeld 28/29 dagen. Dit zou betekenen dat ik volgende week woensdag 15-07 ongesteld zou moet worden. Raden jullie aan om bijvoorbeeld zaterdag al een test te doen? (ultra gevoelig van sensi). of toch wachten tot woensdag? Heel stom ben zo geneigd om nu al te testen, terwijl dat natuurlijk helemaal nog niet kan, toch? Bedankt alvast meiden. Liefs
Als afgelopen vrijdag jouw ei was dan zou ik volgende week vrijdag als nod aanhouden en pas op woensdag een test doen. Zaterdag zit je pas op 8 dpo en dat is veel te vroeg voor een test en de kans op een (vals) negatieve test is heel groot! Nu zit je trouwens pas op 5 dpo en dan is de eventuele innesteling nog niet eens geweest.
Bedankt! Dan ga ik mezelf inhouden en volgende week woensdag testen. Kwaaltjes kunnen nu dus ook nog helemaal niet van toepassing zijn? Dit is voor ons de eerste keer zo plannen en er mee bezig zijn. Dus alles is echt helemaal nieuw! Ben zo blij met dit forum!
Nee kwaaltjes ook niet. Zonder innesteling geen hcg, zonder hcg geen kwaaltjes De kwaaltjes kunnen echt overal door komen. Waarschijnlijk heb je ze vaker gehad maar nooit opgemerkt. Wanneer je echt bezig bent voel je ineens van alles wat je nooit eerder had gevoeld
Ik ga mijzelf maar een over de zogenaamde "kwaaltjes" heen zetten dan! En aftellen tot volgende week. Echt nu we er bewust mee bezig zijn maak mijzelf helemaal gek joh.. slaat nergens op haha
Niet testen voor je nod. Wat heeft t voor zin om op 10 een tuurstreepje te hebben en vervolgens ongesteld te worden? Ik zou gewoon wachten tot de dag dat je ongesteld had moeten worden.
Ik zou ook wachten tot je nod. Na het stoppen met de pil moet je cyclus ook op gang komen en dat hoeft niet meteen te betekenen dat die hetzelfde is als voordat je begon met de pil. Dit kan de eerste maanden ook sterk variëren. Kwaaltjes zeggen helaas niks.. ik dacht ook elke keer als k kwaaltjes had dat ik zwanger was en de maand dat k zwanger bleek had ik wel een gek kwaaltje maar verder nergens bij nagedacht en niet eens stil gestaan bij de mogelijkheid dat het zo zou kunnen zijn. Je lichaam kan je helaas goed voor de gek houden. Succes met wachten!
Klopt inderdaad dat je lichaam weer op gang moet komen! Komt bij mij de vraag op, kan het wel als je net gestopt bent met de pil dat je een eisprong hebt? Ik had afgelopen donderdag (eerst zaterdag al, maar dat heb ik hier nagevraagd en dat was vermoedelijk een pre-piek) echt een positieve test, maar volgt er dan ook daadwerkelijk een eisprong?
Het kan maar het hoeft niet, is vrij weinig over te zeggen, als je stopt met de pil valt er vrij weinig te zeggen over je cyclus omdat je lichaam het eerst weer zelf moet oppakken. Ben je al een keer weer ongesteld geweest na het stoppen? Ik zelf ben maar 1 keer ongesteld geweest na het stoppen maar wist niet goed vanaf wanneer ik moest gaan tellen omdat ik constant ongesteld was met de pil de laatste maanden, als ik tel vanaf de stopdag dan was mijn eerste cyclus 25 dagen. Toch hield ik netjes mijn 28 dagen aan die ik altijd had voor de pil maar toen ik me echt zo gek en anders voelde heb ik toch getest ook al moest ik volgens die 28 dagen pas een week daarna ongesteld worden. Ik ging op mijn gevoel af en had een positieve test, achteraf was mijn 2e cyclus maar 23 dagen. Kwaaltjes zeggen niks, iedereen denkt kwaaltjes te hebben en ik adviseer je ook om het eigenlijk gewoon los te laten, zeker de eerste maanden, maar dat is moeilijk voor de meeste. Ik zou inderdaad ook niet gaan testen voor je NOD, heb je een vroege miskraam dan had je dat normaal gesproken nooit geweten, bespaard je een hoop ellende en verdriet. Probeer er wat relaxter in te staan, gewoon lekker genieten van elkaar en eventueel meer rond je ovulatie. Maargoed dat is makkelijker gezegd dat gedaan, je hoort wel vaak als mensen er heel gespannen mee bezig zijn dat het dan niet lukt!
Ik ben gestopt en toen een week ongesteld geweest dat was 4 weken geleden, heb het idee dat dat is gekomen door de pilstop dus geen echte. Heb vorige week wel heel de week bijgehouden met ovulatieteseten en donderdag was heel zekerr positief, maar dat hoeft dus niet persee iets te zeggen? je hebt ook gelujk, is niet gezond om er zo erg mee bezig te zijn
De menstruatie na je pilstop is inderdaad nog niet de ''echte'' want het is eigenlijk je stopweek. Toch tel je dan vanaf die dag. Het kan best dat je al een eisprong hebt gehad, er zijn meer mensen die gelijk zwanger raken na het stoppen met de pil maar er zijn er meer die dat niet hebben hou het in gedachte, als je een positieve ovulatietest hebt gehad (streep net zo donker of donkerder dan controlestreep) dan zal je wel een eisprong hebben gehad, maar dan is het nu nog wel te vroeg om te testen. Na je eisprong duurt het 6-10 dagen voor je eitje innesteld, mits bevrucht, en pas dan maak je HCG aan en kan je kwaaltjes krijgen. Ik was er niet zo mee bezig, maar realiseer me heel goed dat als het langer had geduurd ik misschien ook wel wat ongeduldiger was geweest. Ik keek juist uit naar mijn eerste menstruatie omdat dit voor mij een teken was dat mijn lichaam het weer zelf had opgepakt na de pil! Ik had soort van een menstruatiefeestje hahahah (lekker wijntje en chocola hahahah) Ik zou toch proberen gewoon naar je menstruaties toe te leven en gewoon lekker van elkaar te genieten, mocht je je nou echt gek voelen dan kan je eventueel een paar dagen voor je NOD (die je nu nog niet weet) testen...maar probeer niet naar het testen toe te leven want dan draai je de boel om vind ik...(maargoed dat is makkelijker gezegd dan gedaan) hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel. Want ik zie het nu ook aan een vriendin van mij, ze kan het maar niet loslaten, vind het zo erg voor der. Ze zijn pas net begonnen, pas 2x ongesteld na de pil en ze test soms al 8 dagen te vroeg omdat ze denk zich anders te voelen...dat heeft helemaal geen zin maar ik kan haar dat niet duidelijk maken helaas en juist als je er zoooo mee bezig bent lukt het niet dat hoor je zo vaak! Succes!
Je hebt ook helemaal gelijk! Ovulatie test streep was inderdaad net zo donker als de test streep, dus hoop stiekem wel dat mijn cyclus snel heeft doorgepakt op eigen houtje. Heb het gister zo veel mogelijk van mij af geprobeerd te zetten. We gaan er maar gewoon vanuit dat ik volgende week eind week ongesteld wordt en gaan vanaf daar tellen (al blijft td hoop natuurlijk als ik vrijdag een test zou doen deze positief is, maar dat blijf je denk houden zolang je ermee bezig bent). Ik denk dat ik jouw idee maar aanhoudt, zodra de menstruatie doorzet maar een chocolade feest met een wijntje houden haha Sneu voor je vriendin, maar herken ook mijzelf er wel in. De neiging om nu te testen is groot terwijl ik dondersgoed weet dat dat totaal geen zin heeft! (en ik doe het ook niet hoor, want ik weet zeker dat hij negatief geeft) Maar dan zit ik alweer.. als ik nou een ultra gevoelige doe, en hem dan maandag eens test.. (ook dat moet ik niet doen! dat weet ik..) Ik ga maar proberen deze gekheid snel "los" te laten en opzij te zetten. En wie weet op naar een toekomstige zwangerschap. Geniet van je zwangerschap meis. liefs