Beste vk's Afgelopen 21 augustus ben ik voor de tweede keer gecuretteerd na een miskraam. Ik heb toen 1 dag gevloeid en toen is het abrupt gestopt ook geen bruin verlies meer. Dit voelde voor mij al heel gek want dit was mijn derde miskraam en 5e zwangerschap en ik vloei altijd lang na. Na 3 weken voelde ik mijn eisprong weer en verwachte dus ook mijn eerste menstruatie na 5 weken echter kwam deze niet. Ik had wel onwijze menstruatiekrampen en dit trok naar mijn rug en over mijn gehele buik. Hier heb ik 4 dagen last van gehad. De eerste dag heb ik alleen 2 sliertjes roze afscheiding gehad en verder niets. Na 5 dagen hebben ze in het ziekenhuis een echo gemaakt. Alles zag ik er goed uit (geen bloed in de baarmoeder en dun baarmoederslijmvlies) voor de zekerheid is er bloed geprikt op crp en hcg. Crp was verhoogd (51) en hcg 0. Ik had verder geen koorst en moest het nog een maand aankijken. Twee weken daarna voelde ik weer mijn eisprong en voor de zekerheid ovu testen gedaan om het zeker te weten en inderdaad een eisprong kunnen waarnemen. Nu exact 4 weken na de laatste buikpijn kreeg ik gisteren weer erge menstruatiekrampen en licht helderrood bloedverlies. Echter staan de krampen niet in verhouding met de pijn die ik heb en het bloedverlies en na een paar veegjes op het toiletpapier weer gestopt. Kortom na 9 weken nog steeds geen menstruatie maar wel die zware menstruatiepijn. Zou het asherman kunnen zijn? Ik ben mijn hele leven al regelmatig ongesteld, heb 5 zwangerschappen gehad (helaas maar 1 levend kindje andere kindje is overleden) maar ondanks alle stress nog nooit zo een rare cyclus gehad en zoveel pijn gehad rondom de verwachte menstruatie. Ik ga aanstaande dinsdag sowieso de gyn bellen als de menstruatie nog steeds weg blijft.
Hoi Mamavanle, ik ben benieuwd wat de gyn heeft gezegd. Ik kan het namelijk niet helemaal verklaren. Ashermann is niet uit te sluiten aan de hand van je verhaal, want je zou toch al wel een menstruatie gehad moeten hebben denk ik, zeker met de buikpijn. Maar ik weet ook dat na een curettage je cyclus anders kan zijn dan je gewend bent, ook al was die al onregelmatig. Vervelend voor je hoor. Groetjes Brigitte
Bedankt voor je bericht. De gyn vetrouwd het toch niet helemaal en ik moet volgende week komen voor een echo. Aan de hand daarvan zullen ze of medicatie geven om de cyclus op te wekken of een hystroscopie doen. Ik hoop nog steeds dat het mijn cyclus is die in de war is maar mijn gevoel zegt dat het niet goed is.
Helaas de echo wijst uit dat er een sterk vermoeden van asherman is. Het schijnt best een flinke verkleving te zijn die ze in ons ziekenhuis niet kunnen opereren. We worden nu doorverwezen