Hallo, Elke maand denk ik als mijn menstruatie doorzet: ik ga niet meer letten op symptomen en als ik wel iets merk dan ga ik denken: mijn lichaam houdt me voor de gek. Nou deze maand weet ik niet meer wat ik moet denken. Morgen is mijn NOD. Afgelopen donderdag kreeg ik licht bruinverlies, beige van kleur. Dit heeft aangehouden tot gisteren. Sinds vandaag heb ik geen bruinverlies meer. Over de afgelopen dagen heb ik twee keer licht roze gehad met afvegen. Ik heb vanochtend getest maar Omo wit! Ik heb korte cyclussen, gemiddeld 26 dagen. Het bruinverlies begon op dag 22. Ik heb een positieve ovulatietest gehad op maandag 26 mei. Verder heb ik gevoelige borsten aan de zijkanten als ik erop druk. Kan ik zwanger zijn? Heb ik te vroeg getest?
Goedenavond, Het kan allebei. Het kan zo zijn dat helaas je menstruatie er aan zit te komen, maar het kan ook zijn dat je pril zwanger bent en dus te vroeg getest hebt. Het kan dat de eisprong deze cyclus iets later heeft plaatsgevonden dan verwacht, waardoor een zwangerschapstest later positief is. De bruine afscheiding en lichtroze slijmverlies kan duiden op een een innestelingsbloeding. Ik zou je aanraden over een paar daagjes weer te testen indien je menstruatie niet gekomen is. Als je zwanger blijkt te zijn, dan verwacht ik over een aantal dagen wel een positieve test. Succes en ik hoop echt voor je dat je zwanger bent! Groetjes Monique