Hallo allemaal, Aangezien ik al twee miskramen heb gehad mag ik met 7 weken komen voor de eerste echo. Nu komt het zo uit dat ik óf met 6.4 wk kan, óf met 7.4 wk. Wat zouden jullie doen en waarom??
ik zou 7+4 doen meid, dan moet je wel iets langer wachten, maar dan moet er een hartje te zien zijn.. Met 6+4 ist kiele kiele, en als je dan niks ziet zou ik gek worden denk ik.. deze keer heb ik heb met ik dacht 7+3 laten doen, maar het bleek 7+1.. En dan weet je gewoon dat er iets te zien moet zijn.. Ik mocht al met 6+3 komen, maar vl en ik vonden dit geen goed plan..
ik zou ook met 7+4 doen want ik was met 6.4dagen ,en ik had net geluk,het hartje klopte nog niet zo lang,dus ik zou wachten ,
Hier hetzelfde: wachten tot 7+4. Als er dan geen hartje klopt weet je - hoe rot ook- gelijk waar je aan toe bent. Als er met 6+4 geen hartje klopt, weet je nog niks. Het kan namelijk met die termijn dat het wel klopt, maar het hoeft niet. Dus dan zit je toch nog in de zenuwen.
Ik ben dit keer met 8 weken geweest en had er zeker geen spijt van! Het is even langer wachten (vol spanning) maar je krijgt er (hopelijk) wel meer zekerheid voor terug omdat inderdaad je met 7+4 sowieso een hartslag hebt en 6+4 is inderdaad net aan (vooral als je misschien iets teruggezet kan worden). Maar je moet doen uiteindelijk wat je zelf het prettigst vindt....enneh gedeliciteerd met je zwangerschap! Ik duim voor je dat het dit keer goed mag blijven gaan!
Ik ben zaterdag geweest met 6+4, een prachtig kloppend hartje! Zij vertelde mij dat het hartje gaat kloppen bij 5+2 dagen. Ik heb zelfs gewoon een buikecho gehad. Ik heb deze betaald voor 35 euro was ik helemaal gerust! Zeer fijn, morgen gewoon bij het ziekenhuis. Succes met je beslissing!
dat het hartje gaat kloppen met 5.2 is dan wel uitzonderlijk hoor, want hoor en zie vaak genoeg dames die voor 6.3 nog geen kloppend hartje hebben.. En dan al met een gewone buikecho, bijzonder! meestal is het met deze termijn gewoon een inwendige echo, omdat dat veel duidelijker is.. Maar goed, voor TS, ik zou ook voor 7.4 kiezen, want dan moet het hartje echt kloppen, bij 6.4 is dat nog niet zeker, dan weet je idd meteen waar je aan toe bent! succes! enne ,gefeliciteerd he!!
Oef! Vind je dat niet een beetje zonde van je geld? Het is toch veel leuker om vanaf +/- 25 weken een pretecho te laten doen? Dan kun je de kleine ook mooi in beeld zien....
Ik weet uit ervaring dat je na een lange Mmm behoefte hebt aan bevestiging! Dus vind het niet heel gek om in die situatie een pretecho te laten doen (het is dat ik in het zkh werk en met regelmaat op afd verlos langs mocht komen, anders was ik ook op de pretecho over gestapt) @TS: ik zou wachten tot de 7+4. Het maakt je alleen maar onzekerder als er juist nog niets te zien is... Maar ik snap heel goed dat je het liefste met 6+4 zou willen!!
Tja, die ervaring heb ik ook en geloof mij: wat wilde ik graag (het liefst ook nog meerdere malen per dag) die bevestiging hebben...! Maar ja, een echo biedt maar een korte "verlichting", want die eerste 12 weken zijn gewoon érg spannend. Ach ja, het is ook iedereen zijn eigen keus natuurlijk
Ik vind 35 euro niet duur en zeker niet zonde, dan weet je waar je aan toe bent, das nog veel meer waard, vind ik persoonlijk...Ik heb met deze zwangerschap iedere maand een 3d echo laten maken en die zijn hier in AUS, bijna drie keer zo duur maar vind dat juist leuk dat je kan zien hoe de kleine groeit!
6.4 week is een termijn van net op een randje want mischien is je ei later gesprongen en ben je dus korter zwanger 7.4 week is een termijn waarbij ze dus gelijk kunnen zien of het vruchtje overeen komt met het termijn en of het hartje klopt. persoonlijk zou ik 7.4 doen Zelf met 5.5 week gehad en 6.5 week vorige zw schap 1e niks te zien en 2e klein garnaaltje met kloppend hartje en deze zw schap met 7 wkn en daar konden ze kijken of het vruchtje overeen kwam met hoelang ik zwanger was dat is wel fijn.
Zoals iedereen eigenlijk al zegt: ik zou t met 7.4 doen. met 6.4 is het nog zo verschillend er kan een hartje te zien zijn maar ook niet. Weekje later heb je meer duidelijkheid Ik had de 1e op 6.3 (eigen berekening) en er was weliswaar net een beginnende hartslag te zien en -in hoeverre dat te bepalen is- een termijn van ruim 5 weken, maar de vorige zwangerschap met 6.4 een duidelijkere hartslag en wel een termijn overeenkomstig met mijn eigen berekening, dus meteen ongerust. Nu met 7.3 een duidelijke hartslag te zien, termijn obv echo 7.1. Dus achteraf prima, maar wel een week in de onzekerheid gezeten.
Ik zou ook 7.4 doen ja, dan is er echt iets te zien en klopt het hartje (als alles goed is). Ik heb zelf met 7+3 de eerste echo gehad en dan kun je echt al goed iets zien (ook i.v.m. 2 miskramen) Zal hem er even bijzetten, dan weet je wat je als het goed is ongeveer te zien krijgt. Heel veel succes en ik duim voor je op een mooie echo!!
Iedereen bedankt!!! Ik heb er veel aan. Ik ga voor de 7,4 weken! Bedankt voor de mooie echo-foto!! 20 juni wordt dus de dag!!!!!!!
Superspannend Lappie, ik duim voor je dat het dit keer allemaal goed gaat en dat jullie een mooi gezond kindje krijgen!!
Spannend mop. Ik had op 6.4 een kloppend hartje maar een week later was het zoveel duidelijker. Toen zag je ook al een minimensje. Duim voor je.