Hoi hoi Ik heb een vraagje ik ben net begonnen met ovulatie testen. Nou heb ik gelezen dat als je merkt of voelt dat je je eisprong nadert dat je kan gaan testen en hoe donkerder het streepje hoe dichter je bij je eisprong bent. En is het test streepje donkerder dan het controle streepje kan je iesprong plaatst vinden binnen 24 a 48 uur .. toch ? Nou heb ik donderdag een test gedaan en kwam er een licht streepje. Vrijdag zelfde tijd stiptest gedaan het streepje was nog minder zichtbaar dan de dag er voor. Kan dit dan betekenen dat ik misschien de eisprong gemist heb ? Snap er allemaal nog maar weinig van hahah Groetjes 😉
Misschien meer gedronken die dag? dat kan het testresultaat ook beïnvloeden las ik (ik ga er vandaag mee beginnen) Op de bijsluiter van mij testen staat dat het raadzaam is 2 uur van te voren niet te drinken.
Oh ja dat kan natuurlijk ook ja. Drink best veel water.. gister avond nog een gedaan maar die was wit geen streepje meer te bekennen.
Zoals zwangerschapstesten lopen ovulatietest niet op. de ene dag kan je dus donkerder testen als de andere dag, pas bij een knaller (streepje even donker of donkerder als het controlestreepje) dan kan je binnen 24-48 uur je eisprong verwachten, en mag je dus aan de klus Bij mij liepen ze eerst op en af en ineens had ik een knaller, zie foto. De 20ste was dus positief, daarna niet meed! Succes!