waneer eerste schopjes.

Discussion in 'Zwangerschap' started by ingridenremco, Jun 30, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ingridenremco

Jun 28, 2008
    21
    0
    0
    verpleegkundige
    DEN HAAG
    ik heb nu al tussen de 3 en 4 weken allemaal plopjes die de baby maakt maar waneer gaat het over in schopjes?
    groetjes ingrid

2. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Dat verschilt per zwangerschap. Ik voelde met 15 weken hele zachte plopjes en met 21 weken begon ik echte schoppen te voelen. Maar dat is best vroeg, de meeste vrouwen voelen het volgens mij pas later?

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik voelde plopjes met 15 weken en echte duwen met 20 weken.

4. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Met de eerste voelde ik het met 16 weken,
    en bij deze voel ik nog steeds niks..
    :)oops maak me zorgen :oops:)

5. Ik voelde het ook met 15 weken. Maar dan zo ook wel weer een paar dagen niets. Nu voel ik het wel steeds beter, dat is echt leuk :)

6. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

HI...

Bij de eerste met 16w 3d... en een week later kon mijn vriend het ook al voelen...!

Nu voel ik al sinds vorige week plopjes.... en ook nu heb ik weer een voorliggende placenta.....
    Maar blijkbaar maakt dat bij mij niet zoveel uit....!

xxmona

7. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    Bij dochterlief voelde ik met 14 weken plopjes....

8. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

Mar 5, 2008
    1,492
    0
    0
    met onze dochter voelde in in week 14 de plopjes :D
    en in week 18 voelde ik kleine schopjes.. :)
    en nu .... gaat ze als een dolle tekeer ... ! :) :) :)
    heb vanaf week 15 a 16 alle dagen haar gevoeld.. :D
    maar heb ook een voordeel , mijn placenta ligt achter de baarmoeder , daardoor kan ik haar beter en sneller voelen... !

9. Dot

Dot Fanatiek lid

Nov 18, 2007
    1,958
    0
    0
    Klinkt onwaarschijnlijk, maar ik voel mijn kindje heeeel zacht al met 11/12 weken.
    Ik heb er al 1 dus weet hoe het ongeveer voelt. Maar met de eerste met 16 weken.

10. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Ik voel sinds een week ongeveer, iets, ik kan het niet beschrijven :) wel heel laag in me onderbuik, dat is zeker normaal? Echt schoppen voel ik nog niet, en me mannetje voelt nog helemaal niets :(

11. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    ik voelde het ook pas met de 18 weken zoiets en dan denk je WOW! en nu wordt ik er soms gek van als ze s'nachts begint met woelen en schoppen en slaan! hahaha maar het blijft bijzonder! vind het heerlijk om haar de hele dag door te voelen want het is een ontzettend actief meisje!

12. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik heb soms het idee dat ik iets voel, lijken wel belletjes die ploppen :) Maar pas sinds 3 dagen, en ik heb het nu 2 keer gevoeld.

13. matje

matje Niet meer actief

hey hey

ben nu 17 weken en 1 dag.
    ikzelf voel de beeb al een aantal dagen.
    Wanneer andere mensen willen voelen is t weg
    hihih nu al zon ondeugd
    daar zijn we klaar mee ;)

xxxx

14. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Toen ik 14 weken was heb ik onze baby gevoeld. hele kleine blobjes, maar daarna eigenlijk niet meer. Vanmorgen lag ik in bed met opgetrokken knieen beetje duwen enz denk misschien voel ik wel iets, maar helemaal niks...

Is dit raar? Of komt dit gewoon nog?!
    ( t is wel de 1e)
    Liefs Danielle

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

met 14 weken voelde ik de baby voor het eerst draaien/schuiven. Sindsdien eigenlijk dagelijks, maar dat had bij mij erg te maken met het feit dat mijn buik erg klein is en de baby dus niet zoveel ruimte heeft... werd bij de echo maar weer eens bevestigd... :)
    Met een week of 18 waren de schopjes ook van buiten voelbaar en twee weekjes later ook zichtbaar, :)
    Draaien van de baby was voor mij ook erg pijnlijk, omdat ze zo krap lag, maar sinds een paar dagen is mijn buik ineens heel erg aan het uitdijen en doet het gedraai me niet zo'n pijn meer. Gelukkig maar... ik zat al te wachten tot het moment dat mijn (iets te sterke) buikspieren het gingen begeven....

Maar goed, bij mij is dat allemaal erg vroeg. Schoppen schijn je rond de 20 weken te gaan voelen en pas vanaf 25 weken zeggen ze dat het van buiten voel- en zichtbaar moet zijn...

Share This Page