Hai Sinds 1,5 week zit ik op het forum, maar ik probeer het ook elke keer te mijden. het is voor mij allemaal weer erg nieuw na 8 jaar onverwacht zwanger te zijn. .. Wordt er soms wat onzeker van, van al die berichten. Maar nu heb ik sinds gisteravond wat roze afscheiding bij toiletbezoek... ik maak me nu wel echt zorgen! Heel de week volop verschijnselen, groeiende borsten. Had dit verlies nu niet verwacht. In 2009 twee keer miskramen gehad, maar dat ging weer anders dan nu...toch heb ik nu wel een kramperig gevoel. Maar dat had ik van de week ook al wel, maar nu verbeeld ik me misschien dat het erger wordt. Ik heb dinsdag voor de zekerheid nog een test gedaan en vanmorgen weer! Hij is nog steeds mooi opgelopen... mag ik hier op vertrouwen of zegt dit helemaal niets... ? ik begrijp dat een test nog wel positief blijft ook al gaat het mis. Maar oplopen? Ik mag 29/1, bij 7+3 voor een echo... dus als het goed blijft gaan duurt het nog wel even! Maar de tijd kruipt op deze manier voorbij...
Ach meid wat vervelend die onzekerheid! Ja je kan testen natuurlijk maar dat kan er wel voor zorgen dat je nog meer ongerust wordt..... ik heb nooit meer dan 2 keer getest om die reden.. Ik heb bij beide zwangerschappen bloedverlies gehad. Bij mijn oudste van 5+5 tot week 15 roze/bruin/beige verlies.... en alles was goed Deze zwangerschap had ik op mijn nod een druppeltje roos (dacht dat ik ongesteld was geworden maar zette zich niet door) toen met 7+3, 7+6 en 13+1 helderrood, veel en met stolseltjes! En ook daar is t goedgevonden zoals je aan mijn banner kan zien.... Heel cru; als het fout is dan is het fout... maaaar het hoeft dus niet fout te zijn! Een extra vroege echo geeft helaas oom geen zekerheid en ik zou toch wachten tot je afspraak.... Succes meid! Ik weet hoe zenuwslopend het is. Vooral bij mijn oudste was ik op van de zenuwen terwijl ik bij deze, met het helderrode bloedverlies, juist een stuk rustiger was
Bedankt voor je reactie Elliepellie. Het is inderdaad gewoon afwachten dan maar! Wel schrikken zeg zoveel en vaak bloedverlies! Fijn dat alles toch goed gegaan is! Je schiet nu al mooi op! Hopelijk gaat het goed met je... Ik zit me te bedenken dat ik gisteren een zware bank heb vertild met mijn man... hopelijk is het daarvan, maar de tijd zal het uitwijzen
Kan natuurljk! Gesprongen adertje, of nog van de innesteling “grote schoonmaak” zeg maar of net zoals bij mij, een hematoom...
Schrikken is dat he! Een positief verhaal: met 5 weken had ik dat ook. Ik was heel bang voor een miskraam dus heb via de ha een echo geëist. Uiteindelijk een goed vruchtzakje gezien en met 7 weken nog een echo gehad waarop een kloppend hartje te zien was. Nu heb ik een mooie peuter van bijna 2! Volgens het zh kan het oud bloed zijn van een innesteling of gewoon iets onverklaarbaars. Het lichaam zit gewoon wonderlijk in elkaar. Sterkte!
Dankje Bloem! Spannend zal dat ook geweest zijn! Het kan idd ook goed uitpakken, maar dat wachten is nu wel even lang... Sinds gisteravond 20.00 geen verlies meer gehad. Nog wel steeds krampen enzo... Hopelijk blijft het zo...
Hoi Anouk, attent je berichtje... gisteren verspreid over de dag wel weer wat rozig verlies. Wel alleen bij afvegen. Na gistermiddag niet meer en nu ook niet. Ik probeer nu positief te blijven, mijn borsten zijn nog steeds erg gevoelig. De echo gaan ze zoals het nu lijkt niet vervroegen. Blijft op 7+3 staan. Gewoon geduldig afwachten dus...
Hi komt me bekent voor.ik had zondag roze verlies met afvegen.schrok me ook kapot.vk zei al t kan nog van innesteling zijn of n addertje gesprongen wat anderen zegge .Hier maar 1 dag geweest.ik moest die dag wel na w c .kan moeilijk me ontlasting kwijt.laat ik t zo zeggen.wie weet daar vandaan.ik heb vrijdag de 1echo.vind ook spanend hoor
Oke spannend dus nog! Ik maakte me ook veel zorgen en mijn vk zei dat zolang ik geen hevige buikpijn kreeg, begon te bloeden of mijn borsten ineens niet meer gevoelig waren, ik me nergens zorgen over hoefde te maken.
Ik heb het ook gehad. Dacht ruim 6 weken zwanger te zijn en ineens veegde ik rozerood af. De vk gebeld en ik mocht meteen langskomen voor een echo. Ze kon alleen een leeg vruchtzakje zien dat te klein was voor de termijn die ik dacht. Ik kon ofwel korter zwanger zijn dan gedacht, of het was gestopt met groeien en zou mis gaan. Eigenlijk ben ik er niks wijzer van geworden en werd de onzekerheid alleen maar groter. Ik vermoed dat jouw vk daarom geen vroege echo wil doen, want er is gewoon weinig tot niks te zien nog. Ik kreeg wel 2 formulieren mee om bloed te laten prikken op hcg waarden. Ze zei dat dat in principe een hele goede indicatie is van hoe de zwangerschap verloopt. Dus op die vrijdag meteen bloed laten prikken, en de dinsdag erop weer. De hcg waarden waren in die paar dagen meer dan verdubbeld en dat was positief. De vrijdag erna mocht ik weer komen voor een echo, en toen was er een kloppend hartje te zien. Ik heb die hele week zo nu en dan kleine bloedingen gehad. Ik weet hoe ontzettend onzeker je er van wordt, en het liefste wil je elke dag wel kijken of het nog goed gaat. Maar het kan dus echt gewoon goed zijn en niks te betekenen hebben. Misschien kan je jouw vk vragen of je dan ipv een vroege echo ook twee keer bloed mag prikken met een paar dagen er tussen?
inmiddels is het helemaal gestopt bij mij... Afgelopen Donderdagavond enkel nog even, maar ik verwacht nu echt dat het door inspanning en tillen komt. Boodschappen tassen gesjouwd en (zware)stofzuiger van boven en beneden en weer terug en toen had ik het dus weer. Dat probeer ik nu ff uit de weg te gaan om zo ook die onzekerheid te vermijden... Ik schijn dat bij mijn 4e zwangerschap (2e dochter) ook gehad te hebben. Weet dat niet meer zo goed, maar mijn man wel...) Inmiddels zijn de kwaaltjes toegenomen, dus ik heb nog goede hoop! Nog een week wachten tot de bevestiging. Inmiddels geleerd om op die hoop te vertrouwen en daar in vind ik toch stukje meer rust en geduld! Ergens ben ik ook blij dat ik niet die vroege echo heb. Dan zit je toch net op de grens van wel of niet kloppend hartje, wat extra onzekerheid geeft. Aanstaande maandag ben ik 7+3 (denk ik ongeveer) dus dan zullen we in ieder geval een kloppend hartje moeten kunnen ontdekken als alles goed is...
Nog even geduld! @Noila2018 bijna.moeilijk he.ja de echo was goed!n kloppend hartje ontdekt.maar ook nog wat anders maar die was leeg.9 feb termijn echo .Vind ik ook weer spannend!meschien dat er nog n hartje klopt?of dat die bloeding van die vruchtzakjr komt?