Ik ben eind maart uitgerekend en we gaan eerst voor een wiegje, mar geen idee of dat bevalt en hoe lang hijmdaar in ligt. Nu heb ik gisteren een deken metbteddy onderkant van koeka gekocht voor zijn ledikant. Deze: Bekijk bijlage 295307 Maar stel hij gaat eerst 3 mnd op mijn kamer of zo in t wiegje, dan is deze deken te groot... dan is het eind lente/ begin zomer en mega warm in mijn huis. Is zo'n dekentje dan niet veel te warm? Had ik niet beter voor een dekentje zonder teddy kunnen kiezen? Die duo dekens voelden niet zo lekker zacht als deze... Want ik wil straks ook een slaapzak voor het gemak en omdat ik zelf een enorme wiebelkont was in bed ga ik er van uit dat ik ook een wiebelkont zoon krijg waarvan die dekentjes never op zijn plek blijven.... Had ik dan niet beter direct een slaapzakje kunnen kopen? Aaah hoe doen anderen dit? Ik heb echt een uur staan twijfelen en bij de babypark gaven ze me niet echt advies waar ik wat mee kon.
Deken is voor een wiegje inderdaad veel te groot. Je kan hem ook niet omvouwen want dan krijg je een enorme prop onder matrasje en je houd een lap deken "over". Voor een wiegje heb je een wiegdeken nodig. Die zijn kleiner. Met teddy onderkant zijn inderdaad veel te warm. En wat maakt het uit sat een duo deken niet zo zacht aan voelt? Deken ligt niet rechtstreeks op de baby, er zit nog een lakentje tussen. Ik zou niet meteen een slaapzak aanschaffen. Dat jij een wiebelkont bent wil absoluut niet zeggen dat je kind dat ook wordt. En daarnaast is het vooor die kleintjes echt niet prettig als je ze elke keer in zo'n ding moet hijzen als ze in slaap zijn gevallen. Of als je ze moet verschonen. Moet je ze elke keer weer uit die zak halen. Zou gewoon wieglaken en dekentje kopen en ook voor ledikant.
Kindje ligt lang zat in het ledikant. Ik weet niet of hij voor zijn middagslaapjes ook op jullie kamer gaat? Ik heb 2 jongens: de 1 lag onder een dekentje en de tweede is een bedzwerver die met alleen een slaapzak slaapt. Maar het is niet verkeerd om in huis te hebben hoor.
Ik wil hem voor middagslaapjes wel gewoon in zijn eigen kamertje doen. Maar die teddy onderkant: is dat sowieso te warm voor de periode dat hij geboren wordt? Bij babypark zeiden ze: als het heel warm is kan je hem alleen onder een lakentje leggen en het is vaak genoeg best koud en dan is een enkele deken met teddy weer heel fijn. Maar ja die duo dekens zijn dan wel handig en inderdaad zit er een lakentje tussen maar deze was zo lekker zacht haha. En die duo heeft dan zo'n drukknoop er op, irriteert dat niet tijdens het woelen? Ik denk vast teveel na, maar die koeka dekens zijn best duur en vind het zo zonde als het in de kast blijft liggen omdat het onpraktisch blijkt. En vind die met teddy wel echt heel mooi.
Ligt echt helemaal aan je kindje. Sommige kindjes hebben het snel koud, anderen snel warm. Sommigen zwerven het hele bed door, anderen blijven keurig liggen. Zo'n teddy lijkt me wel lekker. Kun je in de herfst en winter zeker goed gebruiken! Je kunt daarbij evt combineren met bijv een wat dunnere slaapzak oid. Wij slaan de dekens vaak dubbel in de winter en dat hoef jij niet te doen. Denk op zich wel dat je genoeg nut kan vinden. Mits je kindje het niet te snel warm heeft... Denk idd niet dat je de deken eerder kan gebruiken dan de herfst ivm wiegje en daarna zomer. Als je je echt zorgen maakt dat ie in de kast blijft liggen, zou ik hem misschien toch inwisselen voor een wiegvariant? Of een mooie deken zonder teddy? Of pas kopen als je weet hoe je kindje is.
Wij hebben er ook eentje met teddy, wel de wiegdeken en mijn jongste gebruikt het als knuffel. Zonder de deken gaat hij niet slapen en is het drama! Of het nou 30 graden is of -10 graden hij heeft hem altijd bij zich.
Mocht het te warm zijn dan gebruik je het toch pas in het najaar! Tot 2 jaar mogen ze niet onder een dekbed dus als het goed is mag je nog genoeg plezier hebben van die mooie deken.
Wij hebben deze deken maar dan zonder teddy. De eerste tijd gebruik je hem sowieso dubbel ivm kort opmaken van het bedje. Volgens mij is dat met teddy echt veel te warm.. Nu in de winter icm slaapzak. Ondanks dat ze niet heel beweeglijk is in haar slaap komt ze toch wel eens onder haar dekentje vandaan. En dan is het voor ons wel fijn dat ze daar niet wakker van wordt in het midden van de nacht Dus ik zou zeggen, tenzij je een hele koude slaapkamer in de winter hebt, ruil m om!
Voor het ledikant zou ik zelf idd nooit zo'n dure deken kopen. Ik vind ze prachtig, echt waar! Maar ruim 60 euro voor een deken, terwijl mijn kids tegen de tijd dat ze in ledikant gaan ook rondwoelen en een slaapzak aan hebben.
Heb ook een maartkindje en dezelfde deken. Is ons prima bevallen hoor. Alleen even in de gaten houden of het niet te warm wordt want dan moet je het dekentje niet meer dubbelvouwen of overstappen op een lakentje.
Voor de wieg is hij te groot, daar ehb je speciaal beddengoed voor nodig. Toen mijn zoontje met een maand of 3 a 4 naar het eldikant ging, ging hij ook in een slaapzakje. En dan wel met een dekentje als het echt koud was, maar wel gewoon katoen want het is al snel te warm is mijn ervaring.
ik zou m omruilen voor een kleiner formaat voor de wieg. daarna kun je altijd nog kijken of je zo'n grote wilt, of dat je liever voor een slaapzak gaat, want dan is zo'n warme deken niet nodig. ik twijfelde zelf ook erg ook omdat ik de dekens zo mooi en zacht vond. maar ik heb mn dochter vanaf een week of 3 in een slaapzak gelegd. vond ik een veilig idee en weet ik zeker dat ze lekker warm blijft.
wij hebben in de wieg, de deken van de kinderwagen gebruikt. in het ledikant hebben we de deken niet dubbel, maar onder het matras liggen..
Ik zou er een dubbele bij kopen Ik ben absoluut geen voorstander van lakentjes, ondingen. Je blijft strijken en t rekt niet lekker mee. Ik heb de dubbele wafel en gebruik hem dubbelgevouwen in het ledikant(ook in de wieg hoor. dubbelvouwen en dan overdwars leggen) hij rekt heerlijk mee dus ze ligt helemaal lekker strak ingestopt. Gebruik wel maar één deken tegelijk hoor, maar ik vind het echt heerlijke dekens. Ze vormen zich helemaal om het lijfje heen(ga wel ff een foto zoeken..) als je ze instopt. En heb er dus mooi twee op deze manier, een in de was en een op bed. Kunnen ook goed in de wasmachine, ik mik ze ook in de droger omdat ze dan lekker blijven rekken. Blijven ze ook mooi bij. Dus ik zou die erbij nemen en een leuk wiegdekentje(heb er eentje van de hema en eentje van lodger, ook zo lekker zacht!). Die kan je ook weer in de kinderwagen en maxi cosi(over de beentjes heen) gebruiken. Dan zit je wel goed denk ik! Moet ik misschien wel opbiechten dat ik een klein beetje een dekentjestick heb, zo mooi en lekker zacht allemaal!
Hier kan je het wel aardig zien. Hier ligt ze dus onder een dubelgevouwen wafel(enkel) met de lodger deken eroverheen. Je kan op de foto ook goed zien dat hij heerlijk meerekt (maar dus wel zonder lakentje).
Kan je nog ruilen? Deze ziet er ook heerlijk uit! Deken Valencia in 8 kleuren : Villa UK Of dus idd deze: Deken dubbel met drukkers Amsterdam in 11 kleuren : Villa UK
Ah super tof voor de reacties en kwabbernoot thanx voor de tips, ja ik kan nog ruilen en ben ook echt geen fan van strijken en gefrummel dus wellicht stuur ik een koeka laken en de koeka deken gerug en koop ik die van je eerste link met een lodger of zo idd, ik ben erg gevoelig voor zachte materialen haha. Die knuffels die zo zacht zijn neem ik t liefst zelf mee naar bed whahaha Maar in feite is kwa warmte zo'n enkele met een lodger hetzelfde als warmte als de koeka met teddy alleen zit de teddy dan aan de onderkant (lekker zacht ) Oh ik moet echt even een beslissing maken haha wat erg
voor de wieg zal hij idd te groot zijn, maar je kindje slaapt ws nog wel 2 jaar in zn ledikant of langer en zeker 2 jaar nog geen dekbed, dus dan heb je het geld er toch al wel uit lijkt mij. Hier hadden we bij de eerste alleen een ledikant en nu een wieg eerst, had ook geen zin om allemaal nieuw wiegbeddegoed te kopen. Voor het ledikant had ik een duodeken in een dekbedhoesje. Ipv beide delen van de duodeken gebruik ik nu maar 1 deel en vouw die dubbel, dan is die net zo groot als een wiegdeken en even warm als een duodeken omdat die dubbel ligt. En een handige oma die voor een paar euro 2 wieghoesjes heeft gemaakt waar die precies in past.