wanneer maxi-cosi cabriofix te klein?

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door cizmo, 18 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Wie weet zeker wanneer de maxi cosi cabriofix te klein is? Is dat nou wanneer het hoofdje er zelfs maar een klein stukje bovenuit komt (alleen het bovenste stukje)? Of is dat tot aan de bovenkant van de oren?

Ik weet dat meerdere plekken verschillende informatie geven en dat hier mama's zijn die ongeveer zijn gepromoveerd op kennis over autostoeltjes. Vandaar dat ik mijn vraag hier neerzet.

Mijn zoontje zit nu in de 2-way pearl en die krijgt mijn dochtertje als de cabriofix te klein wordt, dus ze gaat gewoon weer achterwaarts.

2. jongmama

jongmama Fanatiek lid

1 jun 2008
    1.476
    0
    36
    Als je wacht tot je kindje tot de bovenkant van de oren over de maxicosi steekt is dat niet meer veilig.
    Als het hoofdje een klein stukje erboven steekt zou ik overgaan naar een nieuwe stoel. Het hoofdje zit anders niet meer beschermd.

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Inderdaad het hoofdje niet de oren.

4. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    De pebble gaat volgens de sticker op de 2way fix tot 76 cm, cabriofix zal dan wel vergelijkbaar zijn. Ik vind die nieuwe aanduidingen met centimeters in elk geval wel handig, stuk duidelijker.

5. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Dank jullie wel! Dan ga ik me vast oriënteren op een nieuwe stoel voor onze zoon.

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ze mag er in tot haar kruin gelijk is met de bovenkant van de stoel of tot ze 13 kg. weegt.

Deel Deze Pagina