Hallo meiden! Een vraagje. Ik ben in nov gestopt met de pil en we zijn klaar voor een kleintje. In de zomer getrouwd en 9 jaar samen! Nu was ik, i.v.m. onregelmatige ongesteldheid voor pilgebruik, benieuwd wanneer mn cyclus weer op gang zou komen. Met ovulatietesten erachter gekomen dat ik mn ei rond de 18e dag heb (zie foto), was en duidelijke piek. Ik weet dat een goede eisprong nooit gegarandeerd of vanzelfsprekend is, maar mag ik er vanuitgaan dat ik na 8jr pilgebruik in de eerste cyclus netjes rond de 18e dag mn eisprong heb gehad? We hebben rond (en voor) die dag regelmatig geklust, nu erg benieuwd of het al raak zou kunnen zijn.. ik snap dat in de 1e cyclus zwanger worden eerder uitzondering dan regel is! Maar duidelijke LH-piek, hopelijk goede eisprong.. dan zou de kans er wel zijn volgens mij. Heeft iemand ervaring met in de eerste ronde zwanger worden? Of zijn mening hierover over de kans? Ik zit nu op 7DPO, donderdag volgende week is mijn NOD. Heb zwangerschapstesten in huis dus ik denk dat ik dinsdag (12DPO) eens een testje ga wagen. Heb verder niet veel symptomen gevoeld, al hoeft dit natuurlijk ook niet. Wel veel afscheiding rond LH-piek. Ik hoor graag van jullie! F8jn ook om elkaars verhalen te lezen!
Je hebt elke ronde maar een kleine kans om zwanger te raken, ook als je op de juiste dagen geklust hebt. Er zijn inderdaad dames die in de 1e ronde zwanger worden, maar dat is eerder uitzondering dan regel. Onze dochter heeft 8 maanden geduurd en 9 rondes, en al die rondes hebben we rond de eisprong geklust dus dat zegt heel weinig. Ps: je eitje springt ongeveer 24 uur na de positieve ovulatietest, dus in jouw geval op 4 dec. Dan zit je vandaag op 6dpo
Bedankt voor je reactie! Ja daar ben ik me ook zeker van bewust. Ik had om 6:00 getest (2e plas, geen ochtendurine) en binnen 12-24uur komt je ei dus ik heb wel donderdag aangehouden. Tot 23:59 is namelijk wel 18 uur later.. maar het spant erom idd of mn ei do of vr was.
Je test van 3-12 is inderdaad positief. Helaas is er weinig te zeggen hoe groot de kans is voor je. Zelf in ronde 1 voor nod positieve test (heel licht) maar op nod toch ongesteld. Tweede ronde zwanger en nu 16 weken. Wel positief dat je cyclus zich al aardig lijkt te herpakken in ronde 1, maar je kan toch echt alleen afwachten (hoe lastig het ook is )
Ps. Kans op zwangerschap binnen een jaar schijnt 80% te zijn. Maar of dat ronde 1 of 12 is, of dat je bij de andere 20% hoort leert alleen de tijd....succes
Binnen 24-36 uur zal je eitje springen ( uitzonderingen daargelaten). Dan zou je nu alsnog op 6 dpo zitten.
Je ei springt binnen 48 uur.dus ik zou 5 december aanhouden,en dan is 6 december 1 dpo,en zit je nu dus pas op 5 dpo.Altijd van het langste uitgaan,dan test je niet te vroeg.
Okee bedankt voor jullie reacties! Wat een verschillende info is er dan te vinden op internet.. ik zal idd zeker niet te vroeg testen en ook nergens vanuit gaan weet dat het een wonder blijft! @manna wat fijn dat je zo snel zwanger bent geworden! Geniet ervan
Ik had er trouwens niet bijverteld (en niet opgeplakt omdat ik vrijdag pas nieuwe ovulatietesten binnen kreeg) dat ik vrijdag 4 dec al geen piek meer had.. dat was ook een beetje de reden dat ik van 3 a 4 dec uit ging! Maar ik zal t ruim nemen
Ik was de 2e maand zwanger maar nooit iets van testen oid gedaan, vind t hele romantische eraf gaan sorry Zelf merkte ik t trouwens door een steek in mijn liezen, toen dacht ik, volgens mij ben ik zwanger en testte 3-4 dagen voor NOD positief
Ik was bij beide kinderen binnen een maand zwanger. Het kan dus.. Maar als je net begint met zwanger worden, waarom dan niet gewoon relaxt seksen als je zin hebt, i.p.v. te ovulatietesten enzo.. je wordt vanzelf zwanger als dat de bedoeling is
Bij onze eerste was ik na 2 maand zwanger (1x gewoon ongesteld geworden) en deze zwangerschap was ik meteen na het stoppen met de pil zwanger. Nooit ovulatietesten gebruikt, dus wist niet wanneer mij eisprong was.
Je bedoelt het vast niet zo... Maar wat als ze nu niet vanzelf zwanger wordt... Dan is het niet de bedoeling dat ze een kindje krijgt? Dit kan heel kwetsend zijn voor mensen waarbij het niet vanzelf gaat
De LH-piek gaat vooraf aan de eisprong, dus het is niet omdat je piek weg is, dat je eisprong geweest is... Die piek zet je eisprong in gang, je kan dus enkel weten dat in max 2 dagen je eisprong komt, meer kan je er niet van afleiden, dus 5 december lijkt me idd (ten laatste) de dag van je eisprong! Hier ook altijd rond de goede momenten geklust (sinds ronde 4 met ovulatietesten en sinds ronde 7 met temperaturen erbij), helaas nog geen succes en nu in ronde 12. Een ex-collega van me is na haar pilstop 1 keer ongesteld geworden, en nu 7 weken zwanger... Het kan allemaal, maar gemiddeld moet je dus een jaar rekenen! En binnen het jaar is dan nog niet elk koppel zwanger! Het is elke maand weer een loterij! Afwachten en duimen maar dus!
Dat is helemaal waar en elke vrouw/lichaam is anders! Het blijft afwachten. Maar ik was al een beetje bang voor meningen over gebruik van ovulatietesten. Iedereen doet t op zn eigen manier. Je kan als je onregelmatig ongesteld bent (ik dus o.a.) klussen wat je wilt maar je weet gewoon niet je eisprong en dan kun je maanden om de 2 dagen klussen maar daar vind ik pas de lol vanaf.. en hopen terwijl je geen idee hebt of je in de goede richting zit. Dat geeft voor mijn idee NOG meer hoop terwijl je dan helemáál niets weet. En ik vind persoonlijk klussen in de week van de eispring wel wat hebben, je kunt het speciaal maken (doen wij) enje bent er bewuster mee bezig. Je kan zelfs nadat je zwanger blijkt 'de bewuste avond' nog herrinneren, toch? En als die testen er zijn, niet duur, dan is het toch geen probleem? Het maakt je echt niet sneller zwanfer maar geeft je inzicht. Niet alleen voor evt zwangerschap maar uberhaupt in je cyclus. Ik had anders echt gedacht dat ik miss de eerste maanden geen ei zou hebben. Zo weet je beter wanneer je cyclus weer wat op gang kont! Iedereen voor zich. Toch?
Marjo gewoon doen waar jij je het beste bij voelt. Voor de 1 haalt het de romantische gedachte weg en voor de ander geeft het rust. Geeft niets toch we zijn allemaal verschillend!
Tuurlijk! En zoals eerder gezegd, iedereen is anders en vind het gebruik van ovulatietesten ook anders... Sommigen krijgen er blijkbaar stress van, mij stelt het ook gerust; te weten wanneer mijn eisprong er ongeveer is en wanneer ik ongeveer ongesteld moet worden. Daar doet ieder zijn eigen ding mee! Voor ons is het daar ook niet persé minder romantisch door geworden!
Nee je moet t gewoon leuk maken en houden samen! En hopen dat er uit die liefde iets moois mag komen..
Even heel erg off topic... @Manna ik vind jouw handtekening zoooooo ontzettend lief! Moest ik even tegen je zeggen!