Dag dames, Ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn. Ik ben 9 juni gestopt met anticonceptie. Toen heb ik mijn implanon staafje laten verwijderen. Nu is het 5,5weken later en ik ben nog niet ongesteld geworden. wel heb ik al een zws test gedaan, die was negatief. Ik vraag me af wanneer ik hiervoor naar de huisarts zou kunnen. En wat zou die me dan aanbieden? Ik wil er graag eerst wat meer over lezen, maar heb niet een overzichtelijke website gevonden hierover. Graag hoor ik jullie reacties. Bedankt
Ik denk dat het weinig nut heeft om nu al naar een arts te gaan omdat die je zal verzoeken af te wachten. Dit omdat het na het stoppen met anticonceptie een behoorlijke tijd kan duren voordat je ongi word. Je lichaam moet het nu zelf gaan doen, en daar kan het wat moeite mee hebben. Dus helaas, je zult moeten afwachten hoe vervelend dat ook is. Succes en hopelijk heb je snel duidelijkheid!
Ja, ik begrijp ik het kan uitwachten. Maar als mijn lichaam er dus moeite mee heeft om die cyclus weer op te starten, wat zijn dan de mogelijke medische ondersteuningen daarin? Dat was mijn vraag eigenlijk. Ik heb hier en daar op dit forum dingen gelezen hierover, vandaar dat ik het nu specifiek in een topic vraag. En ja, wellicht is wachten in sommige gevallen gewoon wat er moet gebeuren
Het kan wel een halfjaar duren voordat je lichaam weer een beetje op orde is. Je cyclus heeft tijd nodig om zich te reguleren. Artsen zijn daarom ook terughoudend om in te grijpen. Want als je meteen met hormonen begint om je lichaam te helpen, is de kans groot dat je het alleen nog meer in de war schopt. Er bestaan wel medicijnen om een onttrekkingsbloeding op te wekken (Primolut/Provera), maar over het algemeen krijg je dat pas voorgeschreven als je onder behandeling bent van een gyn.
ben het met de damens eens. hetkan heel lang durven voor datje lichaam hersteld is. een vriendin was dik een half jaar bezig en werd ongi. daar zijn ook heel wat testen door heen gegaan.maar ze bleek geen ei te maken waar door ze niet ongi werd. ik hoop datje hier iets mee kan xx luna25
hm ok, klinkt allemaal wel duidelijk Ik ga het maar afwachten, en hopen dat het niet te lang duurt...
het kan idd wel een half jaar tot een jaar duren. je zit pas op 5,5 week, er zal nog geen arts zijn die dat wil laten nakijken. hopelijk duurt het idd niet te lang!
elionorah.. ik ben ook nog niet ongesteld geworden.. is nu bijna een maand geleden... heb mijn arts gebeld vorige week.. en die gaf een maand aan.. dus ik zou zeggen.. bel gewoon even als je je ongerust maakt..
Ik zou toch even bellen als je je niet helemaal ok gaat voelen.. Kan ook een Cyste zijn.. Is mij al eerder overkomen
Ik ben half maart gestopt met de nuvaring en tot op heden nog niet ongesteld geweest. Voel me dagelijks kotsmisselijk, dus heb wel pillen gekregen tegen de misselijkheid, maar daar wordt je erg duf van. Mijn HA liet weten dat het een half jaar tot een jaar kan duren tot de cyclus terug is. Maar aangezien ik in september ga trouwen en ik bang ben dat het precies tijdens mijn trouwen terug komt, ga ik begin augustus aan de primulut...
@all: ik ben na 6,5 weken echt ongesteld geworden!! Ohhh ik was zo blij zo blij. Bij deze kan ik het topic sluiten, ik ga op naar de volgende fase: zwanger worden heeeeeel veel zin!!