Hallo allemaal me man en ik zijn nu een jaar bezig met zwanger worden. ik pobeer in kort de situatie te vertellen: Na een half jaar had ik een vermoeden dat er misschien wat aan de hand was. Ik heb een cyclus van 39/40 dagen en altijd 39/40 dagen.(beetje lang) Ik had al eerder vermoeden maar ik dacht.. laten we gewoon proberen. Dus via de huisarts ben ik door gestuurd naar de gynaecoloog en ik bleek geen eisprong te hebben na wat echo onderzoeken. Dus ik kreeg clomid 50 mg mee. Dat hielp niet. Toen 100 mg. die bleek aan te slaan.. helaas maar 1 cyclus want de 2e cyclus met 100mg had ik weer geen eisprong. Toen kreeg ik 150 mg die bleek ook aan te slaan maar ook de 2e cyclus met 150mg had ik geen eisprong met bloed prikken. Met groeien deed me eitje al raar. Het stond een paar dagen stil en ineens binnen 2 dagen was het van 15mm naar 20mm gegroeid. Me cyclus heeft 46 dagen geduurd. Nu me vage klachten bij me laatste cyclus: Ik kreeg vorige week vrijdag lichtbruine afscheiding (leek totaal niet op oud bloed) en op de maandag brak me menstruatie door. Normaal gesproken ben ik 3 tot max 4 dagen ongesteld. Tijdens deze menstruatie verloor ik behoorlijke bloedproppen/stolsels. Ik heb nog nooit zulke stolsels gehad. De menstruatie op zich is niet heftig. Gister heb ik een hsg gehad (ik was nog licht ongesteld zonder stolsels meer) die gelukkig goed is. Maar sinds deze avond verlies ik weer behoorlijke stolsels. Ik heb iets opgevangen want ik voelde het ook aankomen. Ik denk dat het ong.2 bij 2 cm. is wat ik nu heb opgevangen. En dan zou ik nu op dag 5 zitten van me menstruatie. Zijn er meer mensen met deze vage ervaring? Misschien een latere eisprong en toch zwanger geweest? een miskraam? Al het een miskraam zou zijn, zou ik dan nog een positieve test in handen moeten hebben? Weten jullie uit ervaring of je zoiets langs kan brengen voor onderzoek of gewoon door moet spoelen.. Het is nu weekend en de afdeling gynaecologie kan ik pas maandag weer bereiken. Groetjes Missiej
Door hormoonmedicatie kun je meer of een dikker baarmoederslijmvlies ontwikkelen. Dat betekent dat er tijdens je menstruatie ook meer afgestoten moet worden. En dat resulteert in meer of grotere stolsels. Bij een miskraam zou je bij een zwangerschapsduur van 4 weken niet zoiets groots verliezen. Bij die termijn is er nog geen vruchtje, nog geen placenta, het zou dan om een microscopisch klein embryootje gaan. En dat vind je echt niet terug, daar merk je ook niks van. Je kunt dan wel veel bloedverlies hebben en buikpijn, maar de zwangerschap op zich kun je niet zo bewust verliezen. Tevens ben je ongesteld geweest, dan kun je ervan uitgaan dat je niet zwanger bent. En je schrijft dat je net het HSG-onderzoek hebt gehad. Omdat je aan het begin van je cyclus zat, heeft er waarschijnlijk nog baarmoederslijmvlies in je baarmoeder gezeten dat nog niet afgestoten was. Door het doorspoelen met de contrast-vloeistof is dat als het ware losgemaakt en nu naar buiten gekomen. Ik vermoed dat er zoiets gebeurd is. Je hoeft het stolsel niet te bewaren. Er wordt geen onderzoek op gedaan en ik denk dat de gyn tot een vergelijkbare conclusie zal komen. Succes!
Bedankt voor je antwoord. Het klinkt idd logisch wat je zegt... Ik schrok gisteren zo erg. ik had het nog nooit meegemaakt namelijk. ook met die andere keren met clomid. Ik heb het inmiddels ook al weggegooid. twas te vies om te bewaren hihi.