Mijn 1ste zwangerschap, bijna 7 jaar geleden was best pittig. De 1ste 16 weken alleen maar gespuugd, misselijk. Nu heb ik alleen last van vermoeidheid. Ben wel heel even misselijk geweest van de week, maar dat was het. Ik maak me dan onbewust toch zorgen, maar anderzijds weet ik ook. Dat het volgende week pas echt feest kan zijn ivm verhoging HCG. Hebben jullie veel verschil in de zwangerschappen ervaren?
De eerste zwangerschap ook heel misselijk geweest tot 20 weken... En nu helemaal niet.. Heb alleen pijnlijke borsten en last van een plofkip gevoel omdat me buik al aardig aan het groeien is
deze vraag had ik een paar weken geleden in mijn vorige zwangerschap heb ik hg ( extreme misselijkheid) gehad. Zelfs in het ziekenhuis gelegen uitgedroogd geweest en niet kunnen werken. Nu ben ik amper misselijk. Ja hier en daar een kokhals maar verder voel ik me kip lekker Ben nu 9 weken zwanger en heb vorige week een heel mooi kloppend hartje gezien. Snap je onrust maar het kan dus echt
Hier ook; tot nu toe is het veel makkelijker, hoewel ik ook nu best moe ben. Maar bij de 1e heel misselijk en doodmoe en het gehele scala aan zwangerschapsklachten gehad. Hoop dat het nu uitblijft.
Mijn zwangerschappen waren vrijwel hetzelfde. Alleen was alles heftiger en had mijn lichaam het wat zwaarder omdat ik minder rust kon nemen omdat mijn eerste pas 9 maandjes was.
Mijn eerste zwangerschap is 7 jaar geleden en ik was wat misselijk en had 1x gespuugd van de zwangerschap.(dochtertje) 2e zwangerschap,die was heel erg zwaar. Verschrikkelijk ziek geweest,verschillende keren uitgedroogd in het ziekenhuis gelegen (zoontje*) 3e zwangerschap was heel zwaar ivm het overlijden van mijn zoontje maar was qua lichamelijke klachten niet echt dood ziek. Wel misselijk en ook 1x gespuugd van de zwangerschap.(dochtertje) 4e zwangerschap (nu) ben ik heel erg moe. De ene dag heel veel misselijk en de dag daarna weer niet maar heb ik weer erge last van mijn borsten of moodswings. Ik kan wel stellen dat al mijn 4 mijn zwangerschappen echt heel anders zijn. Zitten herkenningspunten in maar ik voel me geestelijk en lichamelijk elke zwangerschap toch echt heel anders.
1e zwangerschap moe en misselijk, maar niet extreem misselijk, wle mogelijk om rust te nemen wanneer k het nodig had. Alle volgende zwangerschappen kots en kots misselijk tot de 18 weken. Deze laatste zwangerschap komt er ook veel meer vermoeidheid bij kijken en een pijnlijk bekken. Op de MA's en MK na allemaa meiden. Mijn buurvrouw is bij haar 2 meiden erg misselijk + migraine geweest tot ruim 16 weken. Bij haar jongens zo goed als niet misselijk.
Ik vond ze vooral geestelijk heel anders. Bij de eerste en derde voelde ik me psychisch geweldig, veel energie en vooral vrolijk. Ik ben ook wel moe geweest, vooral in het begin, maar toch altijd opgewekt. Bij de tweede zat ik op een zwarte wolk, veel onverklaarbaar gehuil, veel gestress, heel moe, somber. Nu was dat ook wel een drukke zware tijd, maar ik vond het echt heel vervelend, want normaal ben ik niet zo.
Het eerste trimester was zeer hetzelfde: moe moe moe. Erna merk ik toch wel heel grote verschillen. Bij de 1e kreeg ik weer energie en kon ik nog goed lopen en fietsen. Nu heb ik meer last van mijn bekken en dat beperkt me echt in het lopen. Na 500 m heb ik al het idee dat het niet meer gaat. En de energieboost van mijn 1e zwangerschap is helaas niet terug gekomen. Buikgroei en gewichtstoename valt tot nu toe gelijk.
Bij mij begon de misselijkheid met week 6 pas, dat is bij de meeste zo, dus ik denk dat je er nog vrij weinig van kan verwachten hoor. IK hoop natuurlijk dat je gespaard blijft Deze zwangerschap weer moe, futloos en misselijk.
Bij mij ook. Eerste zwangerschap meteen mega veel last van m'n huid (heb sowieso huidproblemen) en behoorlijk misselijk. Vooral s'avonds en dan ook echt spugen. Nu totaal niet misselijk. Hele enkele keer een beetje een misselijk gevoel, maar dat is echt te verwaarlozen. Wel vermoeid en last van m'n borsten
1e zwangerschap nergens last van gehad tot aan een week of 30 nu wel een rijtje kwaaltjes gehad, maar niet heel extreem. ook mijn conditie is er een heel stuk op achteruit gegaan en ben nu al niet heel mobiel meer