Ik heb ook een MK gehad, begon bij mij met een veegje helder rood bloed bij het afvegen. Verder niets. Pas de dag erna verloor ik meer en donkerder bloed, en begonnen de krampen. Kramp werd steeds heftiger tot ik het "vruchtje" verloor, daarna nam de kramp af, en heb ik zo'n 6n dagen gevloeid. Ben wel daarna nog naar de VK geweest, om te kijken of ik "schoon" was. Een MK is heel erg, maar helaas kun je er niets aan doen. Maar als het zo is, is het wel zo fijn als het "goed" verloopt, dat je er zo snel mogelijk vanaf bent, en er zeker niets aan overhoudt. Ik hoop voor jou natuurlijk dat het toch een plak beebje blijft!
Heb niet alle reacties gelezen, maar hier nog even mijn ervaringen met roze verlies Ik heb zelf van 5dpo t/m 13 dpo erg veel rozig/paarsig/bruinig slijmverlies gehad, vervolgens met 8 weken zwschap en daarna ook weer met 12 weken, duurde dan een dag tot 3 dagen en was echt minimaal, maar wel genoeg om je de stuipen op t lijf te jagen Toen is t heel lang weg geweest en opeens paar weekjes terug weer een keer met afvegen 's ochtends. Kan gelukkig helemaal geen kwaad Zolang er geen vers bloed en heftige krampen bij komen kijken hoef je je nog niet echt zorgen te maken (tenminste, dat lees ik altijd overal )
Hè meiden, Bedankt voor alle lieve reacties. Heb alleen na mijn berichtje vaan daarstraks ontzettend veel donker roze afscheiding gehad en toen bij afvegen echt bloed, helderrood. Erg geschrokken natuurlijk. Daarna niks mee gezien (hadden een verjaardag dus heb mezelf gedwongen niet om de 5 minuten naar de wc te lopen). Had bewust maandverband ingedaan, las ook dat het zo heftig kon zijn dat dat het niet tegenhoudt, maar je moet toch wat hè. Inmiddels zijn we wel lekker thuis gelukkig, verjaardag viel een beetje tegen, dus dat is wel fijn. Zoals ik al zei heb ik geen rood verlies meer gehad, wel licht roze. Ook nog steeds geen krampen, maar wel steken rechts onder mijn navel. Geen flauw idee wat dit is, heb dit alleen gister avond eerder gevoeld, maar het voelt heel naar. Het is gewoon afwachten, ben ontzetten onzeker en beginnen een wc-papier-syndroom te ontwikkelen haha. Maar probeer zo min mogelijk te gaan. Zometeen maar gewoon lekker naar bed, en dan zien we morgen wel weer. Wat ik echt het naarste vind, is de onzekerheid. Als het een miskraam word is dat natuurlijk heel erg, maar dan weet ik het wel het liefst. Dan kan ik verder... Slaap lekker meiden, ik houd jullie op de hoogte. Liefs
Vandaag alleen roze afscheiding en af en toe die steken. Heb het idee dat die steken ook wel eens mijn banden kunnen zijn. Het trok af en toe door naar mijn lies. Het is ook niet echt kramp, maar meer echt steekjes. Maar goed, geen rood verlies vandaag dus. Het kan nog alle kanten op. Duimen dat het goed blijft gaan en dat het een vaatje was. Kan daar rood verlies van komen? Of is dat altijd roze? Liefs
Klinkt toch wel als een vaatje had ik tijdens mijn eerste zwangerschap ook rond de 6 weken 2 dagen beetje roze tot helder rood. die steken lijken mij ook je banden.
Bedankt voor je antwoord leonizzie (en alle andere dames natuurlijk). Dan ga ik HEEL hard duimen dat dat het is... Slaap lekker allemaal! X
Sterkte meid! Ik heb vanaf week 6 tot week 17 regelmatig roze/rood/bruinverlies gehad, vaak met buikpijn. Ik herken dus de onzekerheid en het wcpapiersyndroom. Ik ben een paar x extra op controle geweest en heb een extra echo gehad, maar de kleine doet het prima. Gelukkig heb ik een hele lieve vk die mijn onzekerheid begrijpt en ik mag altijd langskomen om het hartje te luisteren. Een paar weken geleden heb ik een inwendig onderzoek gehad om een oorzaak te zoeken en ik had een licht ontstoken bmm. Dus bloedverlies hoeft niet meteen het ergste te betekenen!!
Hoi Dames, Herkenbaar. Sinds week 21 heb ik onregelmatig roze/rood/bruin afscheiding met wat bloedverlies. Soms een paar druppels helder rood bloed. Het is in het ziekenhuis op verschillende manieren onderzocht, ze kunnen geen oorzaak vinden. Ze denken een klein bloedvat wat soms lekt, in de baarmoedermond, zeker weten ze het niet. Ik vind het vervelend dat ik altijd in de weer ben met washandjes en inlegkruisjes. Gelukkig lijkt er niets met de baby en voel ik het bewegen. Vorige week was ik bij de huisarts voor iets anders en is mijn hb geprikt dat is 7,7 nog niet te laag (7.3 is bloedarmoede) maar ik wil het niet lager laten worden. IJzer tabletten zijn nog niet nodig zegt hij. Net gelezen dat Roosvise Ferro extra ijzer kan geven. Dat ga ik even halen. Hebben jullie ijzer verhogende tips?
Molenbloempje dat zou je even kunnen googlen. Appelstroop (jekkie) is ijzerverhogend en ook spinazie en groene groenten. Blondy, hoe is het vandaag?
Hoi meiden, Gelukkig geen bloedverlies meer gehad, de schrikt zakt nu ook eindelijk weer een beetje af. Die zat er goed in. Vertrouwen in mijn lichaam komt weer beetje bij beetje terug. Ik heb wel menstruatie kramp, maar dat heb ik al vanaf dag 1. Het is verder niet erger geworden. We hopen er maar het beste van en blijven natuurlijk duimen. Ijzer in appelstroop klopt inderdaad. Dat heb ik ook gehoord. Spinazie twijfel ik aan, ik las ergens dat je niet teveel nitriet(?) mag hebben en dat schijnt in spinazie te zitten. Weet dit absoluut niet zeker hoor!! Maar misschien dat je het voor de zekerheid even na zou kunnen vragen. Misschien is het wel net zon "fabeltje" als dat je zou bevallen van ananas. Liefa
Blondy Jippie!!! Ik denk toch dat het een bloedvaatje was. Gelukkig kan je het alweer wat meer loslaten. Klopt van die nitriet hoor, maar dit zit ook in sla, en andijvie enz. Ook zonder zwangerschap moet je daar niet dagelijks teveel van eten. Maar je kan best wekelijk spinazie eten.
Bedankt; Leonizzie en Blondy, Vrijdag naar de gyn. dan ga ik het even navragen over spinazie idd. ik heb dat ook wel eens gehoord. (en of ik toch niet een ander middeltje moet gebruiken) Fijn dat je je beter voelt Blondy. Het is zeker heftig en onwijs schrikken. Aan de andere kant kunnen we er helemaal niets aan doen om het te voorkomen, dat er bloedverlies optreed. Hopen dat het kindje goed blijft zitten, en het naar de zin heeft in je buik. Een vriendin van me zei dat tegen me toen ik 21 weken was. Ik vond het moeilijk te horen, maar achteraf heeft ze gelijk. Groetjes!
Hoi leonizzie! Ik hoop het echt, hihi. Graag gedaan molenbloempje. Ik zou inderdaad ook bij de arts even navragen of er nog andere middelen zijn die je kunnen helpen. Fijne avond nog dames en ik hou jullie op de hoogte. Liefs xoxo
Goedemorgen meiden, Vandaag weer werken na 2 dagen vrij. Zie er best tegen op. Heb sinds gister erg last van lage rugpijn, die af en toe doortrekt naar mijn buik...geen flauw idee of dit voortekenen kunnen zijn dat het toch nog mis zal gaan, of dat het wat anders is. Geen bloed meer gehad, alleen af en toe een heel klein beetje roze afscheiding. Maar goed, in mijn werk dus echt geen zin. Ben zo bang dat het dan toch ineens op mijn werk gebeurd...haha jullie zullen me inmiddels wel een piepert vinden. Voor mij lucht het in ieder geval wel op om mijn twijfels en angsten hier kwijt te kunnen. Kan ook wel bij mijn man, hij is super lief voor me, maar het is toch anders, hij heeft geen idee wat ik voel en het is natuurlijk ook best lastig uit te leggen. Nou lieve dames, werkze allemaal, en anders een fijne dag. Liefs