Derde zwangerschap zwaar..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rebo, 25 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebo

Rebo Bekend lid

26 feb 2015
    720
    297
    63
    Ik ben 29 wk zwanger van de derde heb 2 kindjes onder de 4
    En rust overdag nooit.
    Ben altijd om 6 uur op vanwege de kinderen en het school ritme,
    Mijn kids slapen niet meer overdag.
    Het ging tot nu toe best met af en toe een mindere dag
    Maar nu sinds 2 dagen ben ik zoooo moe. Ik kan voor m'n gevoel gewoon niet meer.

Wie heeft dit ook?
    Ik denk dat het echt is omdat ik er 2 rond heb lopen en geen moment voor mezelf heb om even te rusten

2. Peppa

Peppa Actief lid

14 aug 2015
    155
    0
    16
    Ik heb het niet elke dag maar voel me ook regelmatig moe moe moe.
    En inderdaad wat je zegt amper tijd te rusten, baal vooral dat ik mijn huishouden niet goed rond krijg

3. Rebo

Rebo Bekend lid

26 feb 2015
    720
    297
    63
    Ja hier ook en de kinderen willen ook aandacht..
    Ben benieuwd hoe het straks gaat overdag geen rust en de voedingen s nachts

4. Alva

Alva Niet meer actief

Ik herken het.. hier zwanger van de 4e en juist 2 wel op school. Dat lijkt ideaal maar ik zit dus aan die schooltijden, zwemlessen, sporten, afspraakjes, feestjes e.d. vast waardoor ik op mijn vrije dag het alleen maar drukker heb dan normaal. Terwijl ik voorheen op mijn vrije dag in ieder geval in pyama kon blijven, of de kids nou uitsliepen of niet :)

Daarnaast is een 3e zwangerschap ook gewoon zwaarder voor je lijf. Er zijn meer kwaaltjes, bekken gaat sneller verweken etc.

Toen ik zwanger was van de 3e waren de andere 2 en 3 en ben ik ook eerder gaan minderen met werken en ook vroeg met verlof gegaan. Ik kon gewoon niet meer.

Nu ben ik daar waakzamer voor en laat ik af en toe de boel gewoon de boel.
    Ik maak mij niet meer zo druk om het huishouden en ga als het kan vroeg naar bed. Probeer boodschappen zo veel mogelijk in één keer te doen en vraag hulp bij zwaardere klusjes in huis (trap stofzuigen vraag ik aan ml enz)

En ik tel af naar mijn verlof, nog 60 nachtjes :)

5. Charlie

Charlie Actief lid

7 dec 2012
    454
    1
    16
    Herkenbaar hoor, hier zwanger van de 4e en twee kindjes onder de drie jaar. Merk af en toe (vandaag toevallig ook) dat ik me zo moe voel. Maarja, tropenjaren hé ;) over een jaar of wat zal het wel wat rustiger zijn houd ik mezelf voor :D

6. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben ook zwanger van de derde en probeer toch zoveel mogelijk rustig aan te doen. Daardoor vind ik het met de zwaarte (nog) wel mee vallen. Misschien piep ik over een aantal weken wel anders...

Mijn kids zijn 5 en bijna 3. Vooral de 2 ochtenden dat zowel de oudste op school zit en de jongste op de psz probeer ik rustig aan te doen. Wel wat in het huishouden maar ook echt even op de bank een kopje thee etc etc.

Nu heb ik wel de mazzel dat mijn jongste nog steeds 's middags slaapt dus als zij slaapt en mijn oudste zit op school ga ik ook even op de bank (al is het maar 1,5 en dan moet de oudste weer opgehaald worden)

Verder ga ik op tijd naar bed. En, als bijvoorbeeld op woensdag middag de oudste een vriendinnetje mee heeft, en druk geweest is daarmee en daarna de jongste weer wakker is, en ik heel moe ben, zet ik ze gewoon een half uurtje voor de tv en lig ik samen met ze op de bank. Rust ik toch wat.

Mijn man helpt ook enorm veel in het huishouden en gaat er 9 van de 10 keer 's nachts uit als 1 van de kinderen roepen.
    Zo blijft het allemaal wel te doen.

Maak je vooral niet te druk over dingen die je niet af krijgt, dat komt wel weer. Loslaten is het code woord;)

7. Deborah198

24 okt 2011
    92
    0
    0
    Ben helpende plus, in een verzorgingshuis.
    Wieringen
    Ik ben nu zwanger van de 2de maar ook dat vind ik zwaar. Mijn oudste is 3 en slaapt vanaf 2 al niet meer overdag, heel soms, en dan een hazentukje. Hij is de hele dag heel druk en bewerkelijk, vraagt veel persoonlijke aandacht. Soms ga ik even op de bank, maar ik heb er dan altijd 1 die moet rotzooien als mama ligt. De laatste tijd slaapt hij tot een uur of 2 s'nachts en dan klaar wakker, soms valt hij dan nog tegen de ochtend in slaap maar vaak niet. Dan in de middag hooguit een half uurtje dat hij op bed ligt soms uitgerekt naar een uur. Gelukkig veel hulp van mijn man, maar ook die wil ik ontzien omdat hij de hele week werkt. Huishoudelijke taken worden eens in de 14 dagen door familie ontzien, dan wordt in ieder geval onder verdieping voor me gedaan.

Vannacht ook maar weer naast de kleine man wezen liggen. Dan is hij in ieder geval rustig. Hij lijkt bang maar omdat hij nog weinig praat is het moeilijk waarvoor of waarom.

Ik ben blij als opa s'middags even binnen wandelt en hem eventjes mee neemt.

Ik ben al in de ziektewet omdat ik instortte, vanaf volgende week gaat hij vaste dagen na de opvang en kan ik een beetje bij tanken.

8. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ik ben ook zwanger van de 3e. Mijn oudste is bijna 5 en de jongste net 14 maanden...ik vind het nog niet heel erg zwaar maar dat gaat wel komen denk ik...en dan heb ik het vooral over tillen vd kleinste...de oudste breng en haal ik iedere dag van school...ik woon 2 hoog en moet de kleinste dan tillen...daar baal ik wel van...ze loopt een maand dus wordt tijd dat ze trappen gaat lopen hihi...
    Doorslapen vd kleinste gaat sinds een week perfect! Ze sliep bij ons op de kamer en sinds we r bij d'r zus op haar kamer hebben gelegd slaapt ze door! Overdag doet ze pas sinds kort een tukje op d'r eigen bed...vandaag zelfs 1 van 3 uur! Hopelijk blijft t zo!
    En de oudste laat ik af en toe overblijven.
    Zware boodschappen doe ik niet...laat ik ml doen. Uitslapen doe ik al 6 jaar niet meer haha...ik ben het wel gewend 6 uur op te staan....ben momenteel alleen niet vooruit te branden!

Verder geen oppas hier...moeder is ongeneeslijk ziek en heeft nog maar kort...mijn vader verzorgt haar. En schoonvader is te oud (75) om op te passen.

9. Rebo

Rebo Bekend lid

26 feb 2015
    720
    297
    63
    Fijn dat ik niet de enige ben..begin al aan mezelf te twijfelen ; )
    Hier ook geen oppas en de jongste gaat niet naar een PSz dus het is van s morgens 6 tot bed tijd druk.

En het huishouden los laten of minderen is ook moeilijk.
    Ik wil weldat het bij blijft.

10. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ik lees graag mee. Ook zwanger vd derde en ik vind het ook erg pittig. Het wordt gewoon al veel vroeger in de zw zwaar vind ik. Heb gelukkig niet veel kwaaltjes.
    Wel bekkenklachten en veel harde buiken.. Wat natuurlijk ook een teken is om rustiger aan te doen. Ik heb wel echt al veel gedaan om het rustiger aan te kunnen doen; zoals m'n omgeving op de hoogte stellen. Het is al zo fijn als mensen het gewoon weten.
    Op m'n werk heb ik daardoor al een flinke stap terug kunnen doen. In huis neemt mijn man mij veel uit handen, heel erg lief. Hij doet bv boodschappen en zorgt dat ik in t weekend echt rust kan nemen door bv de kids mee op pad te nemen.
    Doordeweeks maakt hij lange dagen maar in de avond zorgt hij ook dat ik voornamelijk op de bank kan liggen.
    Verder heb ik voor de schoonmaak tijdelijk een schoonmaakster in huis. Kost even wat maar dat vind ik het waard, want ik word echt niet blij als alles blijft liggen. En straks doe ik het gewoon weer lekker zelf! ;)

Nu heb ik wel het geluk dat mijn jongste s middags nog slaapt en ik dan ook best even op de bank kan liggen terwijl de oudste (bijna 4) aan t spelen is.

11. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ook hier zwanger van de derde. Voor mij ook lichamelijk echt zwaarder dit keer. Mijn kinderen zijn 5 en 3 en dat vind ik ook best pittig... Ik ben eerder gestopt met werken door veel harde buiken, terwijl ik bij de andere twee fluitend door de zwangerschap ging. Ik rust zoveel als ik kan en doe zeer weinig in het huishouden. Als beide kinderen naar school/opvang zijn lig ik hele dagen in bed... En idd, hier ook relatief veel netflix deze periode! 😁

12. Evaaatje

Evaaatje Actief lid

17 mei 2011
    312
    0
    16
    NULL
    NULL
    En wat ik heel fijn vind; een schoonmaakster idd en boodschappen bestellen!!! Scheelt me echt veel gedoe nu!

13. Femke11

Femke11 Fanatiek lid

21 jul 2010
    2.055
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook zwanger van de derde en het valt me toch tegen zeg! Ben deze zwangerschap al 2x geveld door de griep en het duurt gewoon 2 weken om er weer een beetje bovenop te komen. Tot de Kerst heb ik fulltime gewerkt en daarna letterlijk afgeknapt, 2 weken vakantie en nog niet uitgerust. Nu in overleg nog 2 dagen werken, maar ook dat red ik bijna niet. Moet er echt hard voor werken.
    Dingen vliegen me gewoon ook veel sneller aan. Normaal heb ik energie voor 10 en maak ik lange dagen op het werk en ga het weekend vol door met de kids, maar nu... Ik kan letterlijk niets meer. Ik breng de kinderen niet een naar bed als mijn man thuis is. We hebben huishoudelijke hulp en ml doet al het overige, en dan hou ik net genoeg energie over om te knuffelen met de meiden en voor ze te zorgen als hij werken is.
    Nog 5,5 week tot mijn verlof maar of ik dat ga halen... Vrijdag naar de bedrijfsarts en een plan van aanpak maken.

14. moekkie

moekkie Actief lid

21 nov 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pfoe, wat kan het dan zwaar zijn hè.
    Ik ook zwanger van de derde, en ik ben zo moe elke dag. Het is na die eerste 12 weken wel iets beter geworden, maar nog steeds snel door mn energie.
    Mijn kinderen zijn 4 en 6 en zitten allebei op school met continue rooster en dat is wel zo ideaal. Sochtends is het even spits, maar dan kom ik terug om 9 uur en dan ruim ik meteen op en zet een was aan etc want dan heb ik nog enigszins energie. Maar om 10 uur/11 uur ben ik al moe en dat blijft dan zo. Ik kan dus doordeweeks wel een dutje doen op de bank, zonder zou ik het helemaal niet redden.
    Kinderen uit school, speelafspraakjes, eten koken en daarna weer helemaal gaar. Mijn man brengt ze ook naar bed iedere dag.

15. MiaMaria

Fijn om hier wat herkenbare verhalen te lezen 😁 En nog wat goede tips ook!!

16. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Poeh, respect voor de vrouwen die zwanger zijn van hun 3e of 4e.

Ik ben zwanger van de 2e maar sinds een week vind ik het echt niet leuk meer. Ik heb een stressvolle tijd achter de rug. Inmiddels loop ik echt op mijn tandvlees....

17. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Hier ook zwanger van de derde. Ik vind het wel iets zwaarder door de zorg voor de andere twee gelukkig zit de oudste van 8 hele dagen op school en gaat de jongste vier dagdelen naar de peutergroepen. Hierdoor kan ik genoeg momenten mijn rust pakken en ik denk dat dit enorm scheelt.
    Misschien kun je voor een middag een oppas regelen zodat je even bij kunt tanken.

18. Rebo

Rebo Bekend lid

26 feb 2015
    720
    297
    63
    Het probleem bij mij is gewoon dat ik geen half uur voor mezelf heb op een dag het is heel de dag vliegen rennen, de kinderen zijn ook onuitstaanbaar en ik loop ook echt op m'n zenuwen reageer naar hun toe ook niet leuk waar door hun weer dwars gaan doen..
    Lang leven de hormonen!
    Als die kleine van mij op een peuterspeelzaal zat had ik het denk minder omdat je dan toch ff rustig kunt gaan liggen.
    Ook de nachten zijn gebroken dus zit echt in een baal periode!

Ben zo druk dat ik niet eens echt geniet van deze zw ook de naam is nog een ding net als het geboorte kaartje

Jullie alles al wel klaar?

19. MiaMaria

@Rebo hier nog lang niet alles klaar hoor!! :)
    Wel zo goed als alles in huis, dat hadden we natuurlijk allemaal al van de eerste twee. Dus dat scheelt.

@ Rietje88. De tweede zw vond ik ook zeer zeker zwaarder dan de eerste hoor!! En misschien zelfs nog wel zwaarder dan de derde. Ik was bij de tweede nl ook te eigenwijs om op tijd rust te nemen en m'n zoontje begon in die tijd net van z'n middagslaapje af te raken. Maar aan m'n lichaam merk ik nu toch ook wel dat t weer n graadje zwaarder is. Ik heb het alleen nu beter geregeld en zorg een stuk beter voor mezelf ;)

20. jaleisha28

jaleisha28 Fanatiek lid

29 sep 2014
    1.949
    56
    48
    Zaandam
    Oh lord, word bang van dit topic hahaha

Hier zwanger van 5e! (3e uit eigen buik zeg maar)...
    pril nog, dus nu nog weinig klachten,

Rust kennen we niet.. dus er zal me vast een hoop nog te wachten staan. hihi

Deel Deze Pagina