opeens minder beweging

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by sab85, Mar 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sab85

sab85 VIP lid

May 24, 2007
    9,434
    0
    0
    hallo verloskundige,
    ik ben morgen 38 weken zwanger en heb eigenlijk altijd al een heel druk kindje in mijn buik. ik zie altijd mijn buik van links naar rechts gaan, zo druk is ze . alleen sinds gisteren is dat opeens over, voel haar wel af en toe bewegen maar echt heel weinig.
    moet ik me zorgen maken en de vk bellen of is het gewoon normaal zo aan het einde van de zwangerschap dat het minder wordt?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi Sab,

Aaan het einde van de zwangerschap worden de bewegingen vaak een stuk minder of minder van kracht. Je voelt dan vaak meer schuivingen dan schoppen. Je moet minstens 10 bewegen voelen per dag, elke beweging telt. voel je onder in gekriebel, links een voet en rechts de billen omhoog dan heb je al 3 bewegingen.
    Beging in de ochtend te curven heb je om 2 uur 10bewegingen gooi je het briefje weg heb je er geen 10 dan bel je je verloskudnige. Ook bij ongerustheid is het beter je verloskundige te bellen dan hier je vraag te stellen wij kunnen helaas niet altijd dezelfde dag antwoorden.

Imke

Share This Page