Goede avond allemaal, Op 11-11-11 ben ik er achter gekomen dat ik zwanger ben! Dat was niet helemaal de planning, maar ik ben allang blij dat ik zwanger kan worden. Ik ben bijna 22 jaar en dit is dan ook mijn eerste kindje! 08-10-11 was de eerste dag van mij laatste menstruatie. Als ik nu kijk op internet kom ik uit op: Week 8 Week 8 begint bij dag 56 en loopt tot dag 63. Het is je 9e zwangerschapsweek. Ik heb 29-11-2011 de eerste afspraak gehad bij de verloskundige en zij hebben toen ook een echo gemaakt. Het kindje was toen 6mm groot. Zij zeiden toen dat ik 6 weken en 3 dagen zwanger was. Het hartje klopte al, dat vond ik zo mooi om te zien.. Toen ik thuis kwam ging ik berekenen wanneer dan ongeveer de bevruchting heeft plaats gevonden, ik kwam toen uit op 15-10-11. Maar als ik dan ga kijken op internet en ik tikt dat in komt er het volgende uit: Week 9 Week 9 begint bij dag 63 en loopt tot dag 70. Het is je 10e zwangerschapsweek Ook wilt dat zeggen dat ik dan ben zwanger geraakt tijdens mijn menstruatie, want ik was de volle 7 dagen ongesteld Nu heb ik dit zelfde verhaal aan mijn moeder en aan mijn schoonmoeder verteld, hun zeide dat het misschien wel een klein kindje is. Zelf was ik namelijk ook erg klein bij de geboorte. Ik weet het nu echt niet meer, de verloskundige zal wel gelijk hebben.. Maar misschien weet een van jullie hoe dit nou kan?!? Ik hoop dat jullie mij een beetje verduidelijking kunnen geven.. Veel liefs, Michele
Meis.. Als eerste: Gefeliciteerd! Als tweede: Rustig aan! Je bevruchting zal ongeveer twee weken na de 8e zijn geweest.. Dan klopt de termijn van de dokter toch gewoon?
Haha het is heel raar maar: Ze beginnen met de weken te tellen op de eerste dag van je laatste menstruatie ipv de dag van de eisprong. Dat heb ik nu ook. Dus in principe krijg je de eerste 2 weken van de 40 weken cadeau. Dit is altijd zo schijnbaar (haha ik vond het zelf ook raar). Maar als je dus op internet zoekt vragen ze altijd naar de eerste dag van je laatste menstruatie dus ook op internet zou je 08-10-11 moeten invullen en ook dan zullen die sites 6 weken en een aantal dagen aangeven.
Nou dat is dus het rare, op 1 site krijg ik 6 weken en 2 dagen.. Dit kan niet want ik ben nu 7 weken en 2 dagen.. En op andere sites staat 8 weken en 2 dagen.. Hoooww het is allemaal zo verwarrend zeg pff..
alvast proficiat met je zwangerschap ik zou me nie druk maken om de berekeningen die je krijgt te zien op het internet de gyneacologen kunnen heel goed zien aan de grote en aan de hoogte van de hcg waarde hoe ver je bent. je kan je beter daaraan vast houden dan je hoofd helemaal gek te maken. uiteindelijk is het het meest belangrijke dat je zwanger bent en dat je daarvan kan genieten. groetjes gevake
Gevake heeft gelijk, tegenwoordig kunnen ze heel goed berekenen hoe ver je zwanger bent. Mijn verloskundige legde me uit dat ze tegenwoordig niet eens meer de eerste dag van je menstruatie perse hoeven te weten omdat ze het zo nauwkeurig kunnen berekenen. Dus: gefeliciteerd en niet meer druk om maken.
Allemaal bedankt voor de reacties! Ja, ik zal hun woord maar gewoon aanhouden, zij hebber der tenslotte voor geleerd.. Voor mij was het gewoon even een beetje verwarrend.. Groetjes Michele
Daar komt ook nog bij dat je bij deze termijn heel makkelijk kunt "mismeten", dus een millimetertje meer of minder betekent al snel een week meer of minder zwanger. Het is heel goed mogelijk dat je bij een volgende echo ineens langer zwanger blijkt te zijn.