Ben bang dat het echt afgelopen is, hcg waarde was maar 13.. Dat is geloof ik veeeeeelste laag! Assistente gaat overleggen met de gyn en morgen worden we terug gebeld.
meid.....ik vond dit Antwoord: Een hcg waarde van 13 duid erop dat je ergens rond de 14 e dag van de bevruchting zit. Wat is HCG? Als je zwanger bent, maakt het trofoblast van de bevruchte eicel het zwangerschapshormoon HCG (humaan choriongonadotrofine) aan. Uit dit trofoblast ontwikkelen zich later de vruchtvliezen, bestaande uit het amnionvlies en het chorionvlies. Zwangerschapstesten De aanwezigheid van HCG in je bloed en urine is dan ook een duidelijk teken van zwangerschap. Alle zwangerschapstesten die je in de handel kunt kopen, reageren dan ook op een voldoende aanwezigheid van dit hormoon in de urine. De meeste zwangerschapstesten beweren dat je al op de eerste dag dat je over tijd bent, op je urine mag testen. Maar je hebt meer kans op een positief resultaat (als je natuurlijk effectief zwanger bent) wanneer je pas test als je een week over tijd bent. Waarom? Gedurende de zwangerschap variëren de HCG-waarden in je bloed sterk (zie tabel) en in het begin van de zwangerschap stijgen deze waarden niet bij alle vrouwen even vlug. Meestal verdubbelt deze hoeveelheid om de 48uur in het begin, om rond de 10e week tot een piek op te lopen. Vanaf de 16e week komt de hoeveelheid op een veel lager peil en houdt zo aan tot het einde van de zwangerschap
Dus pandora, als ik dit lees heeft dat nog hoop voor haar! ik hoop het zo voor je, ik blijf duimen!!!
en dit hCG waarde in weken vanaf bevruchting* : 3 na bevruchting: 5 - 50 mIU/ml 4 na bevruchting: 5 - 426 mIU/ml 5 na bevruchting: 18 - 7,340 mIU/ml 6 na bevruchting: 1,080 - 56,500 mIU/ml 7 - 8 na bevruchting: 7, 650 - 229,000 mIU/ml 9 - 12 na bevruchting: 25,700 - 288,000 mIU/ml 13 - 16 na bevruchting: 13,300 - 254,000 mIU/ml 17 - 24 na bevruchting: 4,060 - 165,400 mIU/ml 25 - 40 na bevruchting: 3,640 - 117,000 mIU/ml Niet-zwangere vrouwen: <5.0 mIU/ml Vrouwen in de overgang: <9.5 mIU/ml
Dit is lastig, iedereen houd hoop behalve ik. Sjee vind ik dit moeilijk! Ik zit echt in een rollercoaster en dit is dus niet echt bevordelijk vanwege stress etc. Ik denk dat ik me er niet te druk om ga maken. Ik ga maandag denk ik nog eens prikken en dan zal het wel of hoger zijn of gestopt zijn. Wil het liefste gillen schreeuwen huilen en stampen, maar daar in tegen prikken er slechts wat tranen in me ogen. Ik had er dinsdag al geen goed gevoel bij, ik weet het gewoon even niet meer .
@shanti: Ik zit nu stiekem ook even mee te lezen. Er is nog hoop voor je meid. Er is wel HCG gevonden en het tabelletje die ook te zien is, zie je dat je HCG in ieder geval boven de 5 moet zitten. Ben je inmiddels al teruggebeld? Kan me voorstellen dat het zenuwslopend is en dat je even wat minder hoopvol bent.
Dusseldorf ook ff gebeld, die spreken nog steeds van een zwangerschap. Moet door met mijn utrogestan bolletjes, en volgende week weer prikken.. Damn, dit is echt een beetje tegen me wil in! Want ik heb zoiets, dinsdag teste ik voor het eerst, dan zou me hcg maar 6,5 zijn geweest gezien het nu 48 uur later is en het verdubbeld zou zijn. Nou volgensmij test een test nooit positief bij 6,5 aan hcg........... Ziekenhuis uit nederland belt ons morgen terug!
He meid, wat een verhaal zeg! zenuwslopend zeg.....Ik hoop het zo voor jullie! Ik hou nog hoop voor jullie!
Om heel eerlijk te zijn vind ik je hcg halte wel heel erg laag Maar goed er is hcg aanwezig en het kan ook zo zijn dat het langzaam stijgt. Ik wil je in ieder gevel veel sterkte wensen met afwachten!
ik lees hier net in een topic die ook nu loopt over HCG 23 tijdens 4 weken...dat iemand haar zus een HCG van 18 had met 4 weken en ze gewoon zwanger was.....ik zeg dus....over een paar dagen weer bloed prikken en kijken of je HCG zakt of stijgt...pas dan kun je iets zeggen meid, nu na 1 x bloedprikken echt nog niet met zekerheid
Meid ik duim voor je en gun het je zo! Sterkte de aankomende dagen.. Maar als je HCG gehalte ong voor 14 dagen is klopt de test van CB wel dus kan een goed teken zijn.. Volgens mij kan er toch ook een verschil van dagen zitten tussen TP en innesteling? En je maakt pas HCG aan na de innesteling.
Ik gun het nog een kleine kans. Wie weet is het inderdaad pas laat ingenesteld, weten doe ik het niet maar een klein beetje hoop houden ergens is niet erg denk ik. Nodige jankbuien zijn er al geweest vanavond, ik was op veel voorbereid in de MMM maar ik moet zeggen, dit is tot nu toe nog het ergste uit de hele mmm periode. Ik weet geen raad met mezelf, weet totaal niet wat ik hier mee moet en eigenlijk kan ik niks meer dan afwachten! Dus dat moeten we dan ook maar doen.