Is dit het eitje wat ik voel groeien?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door eline2014, 8 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eline2014

eline2014 Niet meer actief

De hele dag heb ik links onder steeds een drukkend/stekend gevoel, kan het ijn dat dit het eitje is die aan het groeien is? ik zit nu op cyclusdag 7. en vanaf wanneer kan ik nu het beste gaan beginnen met ovulatietesten?

2. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Hoi dat kan inderdaad het eitje zijn ik zou ook maar gaan beginnen met de testen want meestal als je het al voelt in je buik springt het een paar dagen later.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.008
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dat zou het groeien kunnen zijn, maar kan ook komen door andere hormonen omdat je ongi net gestopt is (ga ik vanuit omdat je pas op dag 7 zit).

Gezien je cyclusverloop denk ik dat je vanaf dag 11 kan gaan starten met ovu testen ;)

4. eline2014

eline2014 Niet meer actief

ben al sinds vrijdag avond niet meer ongesteld..

5. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    Is wel aan de vroege kant om dat nu al te kunne voelen... misschien vast ovulatie test proberen...

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Gezien je cyclussen van 29/30 dagen verwacht ik je eisprong voorlopig nog niet. Dan zou je plots een kortere cyclus hebben? Kan natuurlijk een keer gebeuren.
    Gewoon starten met ovulatietesten en dan weet je het.

Bij een cyclus van 27 dagen kun je je eisprong verwachten vanaf dag 9 tot en met dag 17 van je cyclus. Gebaseerd op een normale luteale fase van 10 tot 18 dagen.
    Ik zie dat je al eerder een cyclus van 27 dagen hebt gehad. Was je luteale fase toen ook 18 dagen? Want dan kan je eisprong dus wel al de komende dagen plaatsvinden..

Bij een cyclus van 30 dagen kun je je eisprong verwachten vanaf dag 12 tot en met dag 20 van je cyclus.

Weet je ook zo ongeveer hoe lang je luteale fase is?
    Als deze nooit langer is geweest dan 14 dagen, zal dat nu ook niet zo zijn.
    Want dan zou je cyclus deze keer, als je ei wel komt de komende dagen, rond de 22/23 dagen liggen. Ooit zo'n korte cyclus gehad?

Makkelijkste weg is ovulatietesten.

7. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Over het algemeen voel je een follikel pas als hij tegen de eisprong aan zit, als hij minimaal boven de 15 mm zit. Aangezien je nog maar op cyclusdag 7 zit, lijkt mij dat stug. Eicellen hebben tijd nodig om te groeien en te rijpen. Maar je kunt altijd voor de zekerheid ovulatietesten gaan doen.

Deel Deze Pagina