Lieve dames, ivm met omstandig kan ik pas 18 december terecht bij de huisarts om te kijken welke anticonceptie het beste bij mij past. Voor deze tijd gebruiken we condooms. Afgelopen zondag (1week geleden)is het misgegaan, we hebben onveilige seks gehad, ik had zaterdag nacht een ovaluatie test gedaan omdat ik zo probeer mn vruchtbare dagen te vermijden en geen seks te hebben. Ik heb dus zaterdag nacht die test gedaan, mijn zoontje huilde en ik ben hem gaan voeden en ben heel die test vergeten. De volgende dag heb ik seks gehad met mijn man onveilig helaas (ja ik weet het super stom) toen ik later de wc aan het schoonmaken was zag ik die test die ik de nacht ervoor had gedaan en deze was positief, ik was zo in paniek heb meteen nog een test gedaan en die was gelukkig alweer negatief dus hoop ik nu dat ik mijn ei gemist heb. Mijn vraag is kan je zwanger worden na dat je piek al is geweest?? Want waarschijnelijk waren vrijdag en zaterdag mijn vruchtbare dagen en ik heb zondag middag onveilige seks gehad. Aub geen vervelende reacties want ik voel me al heel rot.
In de nacht testen is geen goede optie aangezien je dan een vertekend beeld krijgt. Je lh is in de nacht nu eenmaal veel hoger. Dus mocht je echt willen afgaan van ovulatoetssten dan kun je het beste na 11.00 uur in de ochtend testen
Oke bedankt voor je reactie.18e ga ik dus met de huisarts bespreken wat de opties zijn voor mij. Maar waar ik zo bang voor ben is dat het te laat is en ik al zwanger ben.
Als je zaterdag je positieve test had dan springt je ei na 24 tot 48 uur. Dus ja, je hebt kans dat je zwanger bent.
Zondag is mn ei gesprongen denk ik. Want meestal heb ik 2 dagen mn piek. Ik ga er nu dus vanuit dat vrijdag en zaterdag mn piek dagen waren. En dan zou zondag dus mn ei moeten zijn. Helaas zal ik nog een week in onzekerheid zitten. Mijn zoontje is pas 12 weken, zo onverandwoordelijk van mij. Ben er echt verdrietig van.
Als je je zorgen maakt zou je ook altijd morgen de dokter kunnen bellen om te vragen wat je kan doen.
Dat heeft weinig nut meer als je eisprong al is geweest... @ts ik hoop voor je dat je niet zwanger bent! Maar de kans is wel aanwezig als je piek echt zaterdag was...
Stel dat mn ei zondag is gesprongen dan kan ik hem ook gemist hebben toch? Als vrijdag en zaterdag mn piek waren
Ga ik doen. Word behandeld voor mn postnatale depressie op dit moment dus hoop zo erg dat het vals alarm is
Nadat je ei is gesprongen, ben je nog 24 uur vruchtbaar.. en je ei springt 24-48 uur na je piek (correct me if i’m wrong @RoGiJuLi )
Ik kan helaas niks anders doen dan wachten. Ik ben 10 jaar bezig geweest om zwanger te worden van de eerste. Ik was in de 7e hemel. Helaas na de bevalling ben ik me zo ongelukkig gaan voelen. Het gaat gelukkig beter nu ik medicatie slik en hulp krijg voor mijn depressie dus hopen dat het geluk aan mijn zijde zit.
Zaterdagnacht piek, je kan dan zelfs nog tot maandagnacht een eisprong hebben +12u dat je eitje leeft, dus vruchtbaar tot dinsdagmiddag. Met welke ovulatietest heb je getest, en was de teststreep even donker of donkerder? Spannende weken voor je, hoop voor je dat je niet zwanger bent.
Test van action die werken aĺltijd top bij mij. De streep was even donker als de controlle streep. Ik ga ervan uit dat vrijdag en zaterdag mijn piek dagen waren en zondag mn ei is gesprongen
Na een bevalling kan alles anders zijn. De uitslag van de ovu was niet betrouwbaar omdat je hem snachts hebt gedaan (vanuit een onderbroken slaap). Heb je alweer een regulier cyclus zo 12 weken na de bevalling? Vaak duurt dat wel wat langer namelijk. En als dat wel zo is, zit je dan nu ook rond je reguliere eisprong tijd qua cyclusdagen?
7 weken na de bevalling werd ik weer ongesteld. Heb een cyclus van ongeveer 40 a 45 dagen 13 november ongesteld geworden. Ik hoop dan dat het vals was. Hoe dan ook een wijze les
Ik wilde even terug koppeling doen. Test was niet vals want ben gelukkig zondag ongesteld geworden precies 2 weken na de ovaluatie test. Wat ben ik blij. Meteen een spiraal laten zetten. Nog bedankt voor jullie reacties.