Zwanger?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by cherry1, Jan 10, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cherry1

cherry1 Lid

Jan 7, 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik heb een paar dagen geleden een zwangerschapstest gedaan omdat ik niet ongesteld werd en al 2 weken misselijk en last van mijn borsten heb. De zwangerschapstest was licht positief. Ik ben inmiddels ongesteld geworden maar met weinig bloedverlies.
    Ik slik de pil maar ik heb ongeveer 5 weken geleden een anti-biotica kuur gehad waardoor de pil 2 weken niet werkte en wel gemeenschap gehad. Ik heb de pil de afgelopen 2 maanden wel doorgeslikt. Is het dan mogelijk dat ik daardoor die bloeding heb? Dat het er toch nog zat ofzo?
    Of is het onmogelijk dat ik bloed en zwanger ben? Want als je de pil slikt is het bloed toch niet echt?
    Sorry voor de vele vragen.

2. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

Mar 23, 2009
    3,755
    0
    36
    Ik weet natuurlijk niets 100% en weet niet antw op al je vragen, maar doe me best.

Door een antibiotica-kuur is de pil idd niet meer 99% betrouwbaar, en al helemaal niet als je er ook nog eens onveilige sex bij hebt gehad ( zonder condoom)

Door de pil doorslikken stel je je ongesteldheid uit, niet altijd goed zeggen ze te lange tijd, maar wel mogelijk een doorbraakbloeding. Dit kan kort en licht van kleur zijn, maar ook maybe langer en toch donkerrood.

Het kan een miskraam zijn, het kan zijn dat je zwanger bent en toch tussendoor ongesteld word. Het is namelijk NIET onmogelijk dat als je bloed of gewoon ongesteld word dat je dan niet zwanger bent of kunt zijn... er bestaan uitzonderingen bij meiden/vrouwen waarbij t wel gebeurd.

Ik zou zeggen: doe even een test ( kruidvat 2 voor 5 euro of de digitale cleurblue) en kijk wat die aangeven. Succes!

3. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    er zijn nieuwe onderzoeken geweest, en antibiotica heeft geen invloed op de pil :)

4. cherry1

cherry1 Lid

Jan 7, 2012
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar toen ik de kuur ophaalde bij de apotheek werd mij vertelt dat de pil 2 weken niet zou werken..

5. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Ik kan je helaas geen beter advies geven dan even opnieuw een test te doen meis.

Hoe dan ook, succes ermee

6. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Esther15; wat heb jij een mooie spreuk onder je handtekening!

7. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    de apothekers en huisartsen lopen vaak een beetje achter (zo zijn er ooknieuwe regels omtrent het vergeten van de pil. Deze staan op de website van de huisartsen vereniging ofzo, maar mijn huisarts wist er niets van)

8. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis

Dank je wel meis. Ik vind hem zelf zo ongelooflijk waar dat ik hem maar gebruik. Misschien dat het gelijk iemand anders kan helpen.....

Share This Page