Mijn cyclus varieert een beetje. Laatste 3 keer was 28/27 en 25 dagen. Ik heb nog maar 2 keer ovutesten gebruikt. Ik ben 1e keer begonnen met 10 dagen na menstruatie. toen werd ik ineens na 25 dagen ongesteld. Ik heb 10 dagen getest en heb alleen negatieve testen gehad. Achteraf gezien ben ik precies 15 dagen nadat ik begon met testen ongesteld geworden. Ik had dus die 1e dag een positieve test moeten hebben. Dat is niet gebeurd. Deze cyclus ben ik begonnen met testen op dag 8. Tot nu toe alleen nog maar negatieve testen. Zeg nooit nooit, misschien krijg ik nog een positieve test. Maar ik heb zelf het idee dat mijn eisprong al weer geweest is. Is nergens op gebaseerd maar dat denk ik. Weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik vind het enorm frustrerend.
het kan dat je lf langer is en dan had je de cyclus met je ovutesten dat je op dag 10 bent begonnen je ei op daG 8 of 9. Je bent nu op dag 8 gestart dit zou ik ook doen , miss heb je deze keer een langere cyclus ? Niet testen met ochtendurine, en probeer elke dag op dezelfde tijd te testen Verder hoop i kdat je je ei snel vind !
Dit En als je testen donkerder worden twee x per dag testen. Welk merk gebruik je? Ik vind nl dat de actiontesten nooit echt een duidelijke knaller geven. Welke cyclusdag zit je nu?
Ik gebruik cb digitaal. Ik heb wel met ochtend urine getest omdat dat met deze wel zou kunnen. Ik zit nu op dag 14 maar heb zelf het idee dat het al geweest is. Zou het dan echt aan liggen dat het ochtend urine is? Of zou ik echt geen eisprong meer hebben? Dat kan toch niet? Ik word wel ongesteld.
Vrouwen met PCOS worden ook gewoon ongesteld, maar hebben geen of een slechte eisprong. Ovulatietesten moet je nooit met de eerste ochtendurine doen. Bij een cyclus van 25 dagen vindt je eisprong plaats tussen dag 7 en dag 15 van je cyclus. Gebaseerd op een luteale fase van 10 tot 18 dagen. Bij een cyclus van 28 dagen tussen dag 10 en dag 18 van je cyclus. Dus je kunt het beste vanaf dag 7 beginnenen dan tot en met dag 20 testen, het liefst met middagurine.
Ik heb geen idee of ik pcos heb. Ik word wel elke maand ongesteld. Ik stop deze cyclus met testen. Misschien ligt het puur aan de ochtend urine. Het is al lang geleden dat ik testen heb gebruikt, vorig jaar. Ik wist niet dat je geen ochtend urine moet gebruiken. Ik kijk eerst hoe dat gaat. Hoe kan ik anders weten of ik pcos heb?
Cat je kan via de huisarts of fertiliteitsarts bloedonderzoek laten doen, daaruit kan worden opgemaakt of je FSH (follikelstimulerend hormoon) in je bloed hebt tijdens je cyclus (het bloed moet worden afgenomen op een specifieke dag van je cyclus, bij mij dag 3). In mijn geval was het bloedonderzoek onderdeel van een serie onderzoeken omdat ik maar niet zwanger werd (na anderhalf jaar proberen). Ik heb zelf geen ervaring met PCOS, bij mij waren alle uitslagen goed. Eerste stap zou dus zijn om eens met je huisarts te praten over je kinderwens...