Hoi meiden, Ik wil een ovulatietest maar weet ik eigenlijk niet zo goed welke. Na enig onderzoek zag ik dat ik kon kiezen tussen een dipstick, een midstream en een cassette. Persoonlijk gaat mijn voorkeur in eerste instantie natuurlijk uit naar de goedkoopste oftewel de dipstick, waarbij ik hier op het forum zag dat veel mensen de test van www.Babyboomshop.nlgebruiken omdat deze het goedkoopst is en dat ze goed werken. Ik heb geen idee wat beter is. Waar moet ik voor gaan? Dipstick, midstream of cassette ?
Ik gebruik de dipsticks van babyboomshop. Ze werken bij mij goed en zijn goedkoop. Ik ben er erg tevreden over.
Sandra, De dipstick is inderdaad de goedkoopste versie. In alle drie de soorten (dipstick, midstream en cassette)zit dezelfde stof die het LH hormoon detecteert. Het verschil van de drie soorten zit in de omhulsel en de manier van testen. De dipstick heeft geen omhulsel en is daarom het goedkoopst voor de fabrikant om te maken (en dus het goedkoopst om te verkopen). Manieren van testen: De dipstick doe je in het potje waarin je de urine hebt opgevangen. De midstream moet je overheen plassen (pas op voor je handen ) . De cassette is geleverd met een pipetje waarmee je de urine moet opzuigen uit het potje waarin je de plas hebt opgevangen. Artsen gebruiken alleen de dipstick versie omdat deze het meest praktisch is voor hun en uiteraard het minste kost. Mijn persoonlijke voorkeur gaat hier ook naar uit. Let er op dat de testen voldoen aan de CE keuringseisen. Over het algemeen voldoen de Nederlandse aanbieders hieraan. Ook de dipstick voldoet gewoon aan de CE keuringseisen.
Dank jullie voor de snelle berichten ! Ik zie op de website van babyboomshop.nl dat ze aan de CE keuringseisen voldoen. Ik ga die kopen.
Ik heb op aanraden van anderen de ovulatietesten gekocht bij www.baby boomshop .nl. Die waren toch een stuk goedkoper dan de andere aanbieders. Ik kreeg 50 ovulatietesten en 10 zwangerschapstesten voor 27 euro. Zo heb ik er denk ik wel genoeg. Het zijn dipsticks en werken prima en gemakkelijk!
Sandra, ik heb die ook gebruikt. Ik zeg er wel even bij dat als je gewoon 1 x per dag test dat hij niet altijd echt positief wordt. Dus niet altijd even donker of donkerder dan de controlestreep. Maar geloof me, als je ei geweest is dan zal je het echt merken hoor. De positieve test is zowiezo een stuk donkerder dan de andere testen.
Ha mooi, naar deze info was ik op zoek. Begrijp nu dat er dipstick en midstream verschillende dingen zijn.... Waar testen jullie dan? * 's Ochtends voor het werk? Met plas in een potje? * Of midden op de dag? Op kantoor met zo'n staaf om overheen te plassen? En gebruiken jullie nog een speciaal potje? Steeds wel goed uitwassen dan? Bah.... Klusser1980