Dag meiden! Ik wil absoluut geen zweefteef klinken maar ik ken het "alleswillenproberengevoel" na 16 rondes de MMM in en na 5 rondes clomid over op de gonal f. Ivm pcos. De laatste ronde (de ronde dat ik zwanger ben geraakt) heb ik niet-alleen de gonal f gebruikt maar kwam er 1 keer in de week een Chinese vrouw aan huis voor accupresuur en accupunctuur. Weet niet of het heeft bijgedragen maar zij constateerde dat ik een te koude baarmoeder had. Als je er op gaat googlen zie je dat alleen Europese westerse landen dit niet als diagnose gebruiken maar andere landen en culturen wel. In Aziatische en Arabische geneeskunde is het zelfs een echte diagnose. Ergens ook een logica dat in een te koude baarmoeder het nestelen lastig gaat. Daarom deze ronde elke avond tijgerbalsum op m'n onderbuik gesmeerd, warm gekleed(ook snachts). Geen koud eten en drinken meer. Veel rozen thee drinken. Of het aan de gonal lag of aan het warm houden(of een combi).. Geen idee maar misschien helpt het iemand of kun je er wat meer over lezen op Google. Wil niet als een hippie klinken hoor haha
Hi, Ja ook eens van gehoord ja maar ik geloof daar niet zo heul erg in. Zal wel tikkeltje waarheid inzitten maar ben er niet geheel van overtuigd. Mijn 1e kindje is verwekt bij een temperatuur van -21 dus Ik heb her flink koud gehad toen hihi Toch vind ik als het niet lukt je alles moet controleren en niks zomaar moet afwimpelen Liefs!
Heb er ook wel van gehoord. Het zou kunnen helpen. Maar of niet te koud drinken helpt? Dat snap ik even niet. Dat wat je drinkt, komt toch niet in je baarmoeder terecht? Dat gaat toch via je blaas je lichaam uit?!?Of zie ik dat nu verkeerd? Gefeliciteerd trouwens met je zwangerschap!
Ik geloof er wel in. Het komt inderdaad niet in je baarmoeder als je koud drinkt. Maar het is energetisch. Dus vooral warme dingen eten energetisch gezien. (dus geen bananen etc, omdat dat koud is volgens de chinese voedingsleer)
Ik geloof daaar zeker in! Ik heb altijd slofjes of sokjes aan! Iedereen in mijn omgeving is zich er trouwens van bewust van de "koude baarmoeder". Mijn zusje van 7 die moet altijd sokken aan hebben op koude ondergronden. Ik moet eerlijk toegeven, dat mijn menstruatie pijn een aanzienlijk stuk minder is als ik me de hele maand goed en warm aangekleed heb, dan wanneer ik op bijv. Blote voeten liep.
Ik geloof daar ook zeker in!!!!! Wat fijn dat een van de twee of de combi geholpen heeft! Gefeliciteerd met je zwangerschap
Heeft inderdaad met energie te maken dat koud eten en drinken niet goed is. Weet dus niet zeker of het echt de doorslag gaf maar hiervoor liep ik altijd op blote voeten, natte haren, juist alleen maar ijskoud drinken. Maar kan toeval zijn
Daar geloof ik absoluut in. Nog veel meer als in de Westerse medische dingen. Ik ben er zelf nu ook mee bezig met dit circuit. Naast de reguliere weg uiteraard. Maar wat apart die koude baarmoeder. Ik heb er nog niet van gehoord. Maar ik ga me er wel even in verdiepen. Interessant om te lezen.
Ik wil dat ook wel gaan proberen Verder nog tips voor warme baarmoeder ? - geen koud eten en drinken - warm kleden ook in bed - insmeren met warmhoudende zalf
Ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig, wat heb je precies wel en niet gedaan? Ga gelijk even googlen. (Ik ben nu in de fase 'baat t niet schaad het niet' beland)
Ik had 'ergens gelezen' (dat klinkt zo vaag hè haha) dat een koude baarmoeder idd de kans op innesteling kan verkleinen. Vanuit een biologisch oogpunt denk ik dat je dat kan verklaren doordat koude dingen niet goed doorbloed zijn. Voor goed een vruchtbaar baarmoederslijmvlies moet het goed doorbloed zijn. Afgelopen cryo terugplaatsing heb ik op elk moment dat het mogelijk was (ik werk tenslotte ook gewoon fulltime) een kruik op m'n voeten gehad, en me lekker warm aangekleed, ook in bed. Geen idee of het invloed heeft gehad, maar ik ben wel voor het eerst in m'n leven zwanger!
Ik sliep inderdaad ook met een kruik op m'n buik en ik moest de hele dag door Rozenthee van haar drinken. Volgende klinkt vies maar is best lekker. Moest zwarte sesam in de toko kopen. Droog in een pan gooien om heet te laten worden en daarna fijn malen en stampen (had kruidenstamper voor 2.99 bij xenos) elke avond een glas melk warm maken en die sesampoeder er door heen roeren. Moest er een beetje honing en kaneel bij doen. Klinkt vreemd maar het is best lekker. Drink het nog steeds elke avond voor het slapen gaan. Als je leest over de Arabische wijze bij een koude baarmoeder dan gaan ze een soort van stomen boven een emmer waar stoom af komt.
Wat leuk dit topic! Na 3 miskramen en vanuit de westerse geneeswijze als onbegrepen bestempeld, besloot ik verder te kijken dan dat. Omdat mijn vriend vorig jaar bij een acupuncturist is geweest vanwege zijn hernia, en zich daarna weer normaal kon bewegen besloot ik dit ook een kans te geven. Ik heb ook pco en was ook iets te zwaar. Gewicht wat ik er wat ik ook deed niet af kreeg. Via acupuncturist hier voedingsadvies voor gekregen en ook voor mijn koude baarmoeder en slechte doorbloeding. En ook ik nam erg veel koude dingen tot me, kiwi, joghurt, salades, salades en nog eens salades en koud water, liters gingen er doorheen. Dit alles dus veranderd, veel soepen en thee... geen zuivel enz.. inmiddels ben ik 9 kilo kwijt ( vanaf september) en is mijn cyclus van meer dan 60-70 dagen naar 33 gegaan... Daar ben ik al heel blij mee! Nu hopen dat ik snel weer zwanger raak en het dit keer wel blijft zitten!! Ik heb er in ieder geval vertrouwen in!
Dank je wel!!! Jij gefeliciteerd he!!! Tot mijn verbazing vanmorgen een positieve test in handen op 10 dpo Tuurlijk nog erg vroeg maar het is in ieder geval weer raak... nu hopen dat alle omstandigheden wel goed zijn en onze wens nu eindelijk ik vervulling mag gaan Ben er nog beetje beduust van en heb het nog niemand vertelt, zelfs mijn vriend nog niet...ben bang dat er deze week nog wel een paar testjes tegenaan gaan
Ik ben na de tp tijdens mijn ivf-pogingen ook behandeld met een moxa-staafje en kreeg er zelfs eentje mee naar huis om mijn bm te verwarmen, zodat het een lekker warm nestje werd. Ook na de tp had ik altijd 's nachts sokken aan in bed. Ik ben er niet zwanger door geraakt, maar geloof zeker dat het mee kan helpen.
Ik had ook een koude baarmoeder, na 2 MAs gestart, maar bij mij is deze warm gemaakt met acupunctuur, er moeten energiebanen worden los geprikt, dus geloof niet zo in tijgerbalsem, maar wel in een goede acupuncturist die weet wat hij/zij doet, ook qua ondersteuning met wat homeopathische middelen resultaat zie mijn banner..