hoi dames, weer even een ovu-test vraagje. Ik ben deze week begonnen met de testen van zwanger&kids. Ik heb nu 6 lichte testen en ze lijken wel heel langzaam steeds iets donkerder te worden. die van vandaag was ook weer erg licht, maar nu heb ik rechts onderin mijn buik af en toe van die steekjes. Net boven je heup/ lies zeg maar. Komt mijn ovulatie er dan toch aan of moet ik die testjes geloven en duurt het dus nog even.... Ik merk verder niks aan anders slijm ofzo. Wel af en toe misselijk maar dat heeft volgens mij niks met een naderende ovulatie te maken. Of zou het zo kunnen zijn dat er geen echte positieve test uit komt bij mij....? een misschien een beetje ongeduldige mama..
Ik denk niet dat je eisprong dan al komt hoor. De testlijn moet even donker of zelfs donkerder zijn dan de controlelijn. Ik heb een week geleden een positieve test gehad (ook van dit merk) en toen was de testlijn zelfs wat donkerder als de controlelijn. Heb je normaal gesproken een regelmatige cyclus?
Ik zat dus ook al heel erg te twijfelen, vooral vanwege die steekjes. In elk geval nog maar even doortesten dus. Mijn cyclus is redelijk regelmatig ( zie onderschrift), maar wel net zo dat ik voor mijn gevoel niet goed weet wanneer mijn ovu nou is. En gezien we nu in ronde 5 zitten ben ik toch maar begonnen met testen.
Laat je niet foppen! De ovu-testen worden met de dagen niet steeds iets donkerder. Hoogstens kun je een dag voor je echte positieve test al een iets donkerdere streep zien. EEn ovu-test toont een LH-piek aan. Het woord zegt het al, het is een ineens stijgende concentratie van LH in je urine. Die stijging kun je ongeveer 2 dagen zien (soms iets langer) De rest van de maand is de concentratie gewoon constant. De reden dat de lijn de ene dag wat donkerder is dan de andere, komt door de concentratie van je urine (veel/weinig gedronken). Gewoon nog even doortesten is mijn advies. Een echte positieve test is bijna niet te missen! Succes!