Tja 11 weken geleden allemaal Corona gehad. Kind nu positieve zelftest en formeel moeten wij dus in quarantaine omdat wij in dec 2021 Corona hebben gehad en medio maart pas een booster zouden mogen… Rete irritant en ik vind het zo zinloos. Ik ben dis eigenlijk niet van plan om in quarantaine te gaan.. wel elke dag een thuistest.. Wat vinden jullie?
Dit is mijn verhaal. Half november kreeg ik corona. 11 weken later mijn kind en mijn man. Na 5 dagen was ik weer positief.... Ik zou dus wel die quarantaine doen
Maar bij booster heb je ook evenzo dikke kans op Corona toch? Of wij een grotere kans? Irritant dat er een gat zit tussen die 8 weken en 3 maanden,.. snap ik niks van
Ik snap het ook niet hoor. Maar ik was toch al niet van plan om die booster te nemen. Heb nu 3 keer een besmetting gehad, alle 3 de keren milde klachten. Ik vind het wel goed zo...
Ik zou het ook niet doen. Ik heb dinsdagavond 1,5 uur op 1 meter van een positieve collega gezeten. Doe vanaf vandaag elke dag een zelftest en vind het verder wel best.
Dat hadden wij dus ook. Ik mocht wel gewoon werken zonder klachten en met negatieve thuistest. De kinderen die op dat moment geen corona hadden heb ik ook naar school gebracht. Verder wel thuis gebleven totdat iedereen coronavrij was.
Ik zou ook geen quarantaine doen, wel zelftesten en klachten in de gaten houden. Iedereen in mijn omgeving, ook de geboosterde mensen, krijgen het toch wel. Hier is huis ook 3 weken geleden, man en ik geboosterd, allebei corona. Man was wel even bleh, ik had geen klachten (overigens positief op pcr, m'n zelftesten zijn nooit positief geweest, ook niet na m'n positieve pcr). We zijn echt op t punt dat t virus er gewoon mag en kan zijn, alleen die knop moet nog om. We hebben natuurlijk nog regels wanneer je positief test, wat logisch is na twee jaar corona wat in het begin een heel pittig en ernstig virus kon zijn. Echter ook die zullen er over een tijdje wel afgaan, we testen ook niet preventief op noro, rs, griep, wat dan ook, wat ook ernstige gevolgen kan hebben. Alleen zover zijn we nog net niet. Maar ik zou nu niet preventief in quarantaine gaan, met of zonder booster is de kans hetzelfde blijkt overal dat je t toch wel krijgt. Voorzichtig doen, afstand houden waar kan en bijv geen direct contact met zwakkeren. Daarnaast klachten in de gaten houden.
Zou ook geen quarantaine doen. Wel elke dag een zelftest en klachten in de gaten houden. Even geen bezoekjes aan kwetsbare mensen.
Dat is niet zo. Booster beschermt wel meer dan geen booster. https://www.rivm.nl/nieuws/boosters-helpen-bij-mindere-bescherming-tegen-omikron-besmetting-na-basisvaccinatie-of#:~:text=De%20bescherming%20tegen%20infectie%20met,en%20tegen%20omikron%20naar%2068%25. Verder wel eens met je post.
Dit gaat om mensen met vaccinatie en een recent herstelbewijs, maar net meer dan 8 weken. Dat is weer anders dan mensen met alleen vaccinatiebewijs.
Ja, maar niet voor iedereen. TS heeft vaccinatie en herstelbewijs en is dus al ‘geboost’ door haar infectie.
Dat is in ieder geval niet de ervaring die ik heb in mijn omgeving momenteel . Bij iedereen waar corona in het gezin komt, test iedereen uiteindelijk positief of ze nou geboosterd zijn of niet. Een heel enkele keer dat er één kind negatief blijft testen in een gezin.