Om de week komt er bij ons een schoonmaakster. Nu is het zo dat ze eigenlijk regelmatig niet komt omdat ze ziek is. Griepachtig elke keer. Ik kan natuurlijk niet zeggen dat het niet waar is. Maar ik heb zelf het idee dat ze liever niet meer komt. (dat is mijn invulling, misschien klopt er helemaal niks van) Ze heeft er ook wel eens over gehad dat ze aan het kijken was voor werk voor zoveel uur omdat ze iets ander wilde dan het schoonmaken. Ik vind het wel fijn als ze komt, ben daar dankbaar voor. Heb verder geen klachten of zo. Maar wat zouden jullie hiermee doen?
Tja... zo heb je er natuurlijk niet veel aan.. Heb je n andere schoonmaakster op t oog eventueel? Dan zou ik wisselen hoor.
Ik zou tegen haar zeggen dat ze niet meer hoeft te komen omdat ze vaak afwezig is. En ondertussen naar een andere zoeken
Ik zou de eerstvolgende keer dat ze wel komt gewoon het gesprek eens aangaan. Checken of je aannamens kloppen en vanuit daar bepalen hoe verder
Ik zou ook een ander zoeken. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat jouw huis vervuild omdat zij steeds ziek is. Misschien eerst de ander alleen laten komen als zij afmeldt, en als je tevreden bent overstappen?
Ik worstel vandaag exact met t zelfde. Ik hoop dat ze er volgende week is en dan ga ik het met haar bespreken. Ik wil niet direct een ander zoeken, want ik ben blij met hoe ze t doet. Maar ik wil wel dat ze vaker kijkt naar inhalen van uren op een ander moment bijvoorbeeld. En ik wil gewoon horen of ze wel bij ons wil komen schoonmaken, anders ga ik wel direct op zoek naar een ander.
Ja, wat Suzy zegt is natuurlijk ook nog een ding, als je verder heel tevreden bent over hoe ze het werk doet, dan zou ik inderdaad ook eerst een gesprek aangaan voor haar aan de kant te zetten voor een andere werkster. Een hele goede vriendin is bij mij komen poetsen sinds vorige week, maar ik heb werkelijk zelden iemand gezien die zo goed kan poetsen als zij. Ze doet het werk echt heel erg goed. En écht goede werksters zijn zeldzaam Vandaar dat ik eerder al zei, eerst iemand anders de uren laten vervangen die zij laat liggen en pas beslissen als je zeker weet dat je tevreden bent. Maar misschien is het inderdaad veel beter om eerst nog een eerlijk gesprek aan te gaan of wat jij denkt wel klopt, Misschien is ze wel echt heel erg aan het kwakkelen met haar gezondheid, en in zo'n geval zou ik het zelf nergens leuk vinden om te gaan werken. Dan zou je misschien met haar kunnen overleggen dat ze de uren inhaalt op een moment dat ze zich goed genoeg voelt, of anders vind ze het misschien juist fijn als je vervanging regelt. Voor hetzelfde geld voelt ze zich schuldig als ze ziek is en blijft ze daardoor juist kwakkelen omdat ze niet goed uitziekt.
lekker makkelijk van sommigen om meteen te zeggen 'zoek een ander'! hoe zou jij het vinden als jouw leidinggevende dat doet? volgens mij zou je zelf ook een functioneringsgesprek willen of niet? dus ik zou zeggen: praat erover.
Gewoon praten, lijkt tegenwoordig steeds minder gangbaar te zijn. 😏 Vraag haar óf ze nog wel graag bij jullie wil werken. Zo ja maak dan duidelijk dat je wel op haar moet kunnen rekenen want als ze zo vaak ziek is je iemand anders zult moeten zoeken. Simpel, redelijk en eerlijk. 😊
Dit! Ik schrik ervan hoeveel er zeggen dat ze maar gewoon een ander moet nemen. Het is een werknemer van je, daar ga je netjes mee om. Dat verwacht je ook van je eigen werkgever. Communicatie lijkt een raar iets te zijn geworden.
Ik zou ook het gesprek aan gaan en kijken naar oplossingen. Hier loopt het ook totaal niet lekker, veel afwezig geweest de afgelopen weken en half ziek aan het werk (wat natuurlijk ook iedereen ziet). Ik ben toen samen met mijn manager het gesprek aan gegaan wat mij kan helpen om de dagen dat ik er wel ben, er ook echt te zijn (extra verlof, later beginnen). In mijn ogen hoort het ook zo. Maar als enkele reacties hierboven mijn manager waren geweest had ik zonder baan thuis gezeten Een dingetje wel een beetje: ik heb zelf om dat gesprek gevraagd, ben zelf naar mijn manager toe gegaan om hier uit te komen. En eerlijk gezegd had ik dat van een hulp ook verwacht. Als ik ergens zou poetsen en me steeds niet lekker voelde had ik gebeld van joh dit schiet niet op, is het een idee om eens te kijken naar een oplossing. Bijvoorbeeld, 2 weken niet zodat ze goed kan herstellen, een andere dag/tijdstip oid. Dus een beetje beiden denk ik
Goede morgen.. Heb zelf bijgebeund als schoonmaakster maar dat was niet echt mijn ding .. maar ik heb het een paar weken geprobeerd omdat ik niet zomaar op wilde geven. Maar op een dag was ik het echt zat en ben ik een gesprek aan gegaan met haar dat ik dit niet meer wilde doen. Ik vind je schoonmaakster ook eerlijk naar jullie moet zijn.. Kweet natuurlijk niet of het zwart of wit betaald word.. Praat er over en misschien komen jullie er wel uit.
misschien kun je haar inruilen voor mij, ik ben op zoek haha flauw Ik zou haar gewoon vragen hoe het zit en van daaruit kijken wat je verdere acties zijn
stap 1 zou wat mij betreft het vele afzeggen bespreken zijn, misschien is er wel iets bij haar thuis aan de hand waar ze zelf niet goed over durft te beginnen. Een andere schoonmaakster inhuren kan altijd nog namelijk.
Dit. Misschien zoek je er wel dingen achter, die er helemaal niet zijn. Misschien klopt het wèl, maar je weet het niet als je het niet vraagt. Je kunt ook aankaarten, dat je begrijpt dat ze ziek is, maar dat ze momenteel te vaak niet komt en er moet wel schoongemaakt worden. Dat je gaat kijken naar een andere schoonmaakster. Dat is in elk geval wel het eerlijkste om te doen.