Kinderwens en psychische klachten

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Cygnet2, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik dacht... misschien heeft iemand er wat aan:

14 maart: voorlichting 'Kinderwens en psychische klachten'
    Als je zwanger wilt worden maar ook psychische klachten hebt, zoals depressie, bipolaire stoornis of angsten, rijzen er veel vragen. "Kan mijn kind deze psychische klachten ook krijgen? Moet ik stoppen met mijn medicatie?" Tijdens de voorlichtingsavond geven psychiater Elise Knoppert en sociaal psychiatrisch verpleegkundige Petra Rijpe antwoord op die vragen. Zij vertellen de deelnemers welke mogelijkheden er zijn voor voorzorg, begeleiding tijdens de zwangerschap en nazorg na de bevalling. Ook geven zij uitleg over de invloed van medicatie tijdens de ontwikkeling van de eicel tot een volgroeid kind. De voorlichting is ook interessant voor mensen die meer willen weten over kraambed psychose of een postnatale depressie. De bijeenkomst vindt plaats op maandag 14 maart van 19.30 tot 21.30 uur (zaal open vanaf 19.00 uur) in het vergadercentrum op het terrein in Oegstgeest. Meer informatie en aanmelden: Preventie GGZ Leiden, 071 8908169 of preventie@ggzleiden.nl.

2. ikhouvanjou

ikhouvanjou Actief lid

15 feb 2011
    144
    0
    0
    Ik heb zelf, PTSS een post traumatishe stress stoornis, en borderline maar ik maak me niet druk.. ik denk niet dat het invloed heeft op zwangerschap

3. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Maar misschien maakt iemand anders zich daar wel zorgen over en die heeft er dan wel wat aan.

Deel Deze Pagina