Hoi meiden, Ik had gisteren een licht positieve zwangerschapstest! Super blij natuurlijk maar weet ook dat ik niet te vroeg moet juichen. Toch gaat mijn hoofd overuren maken vooral de vraag hoever ben ik? Komt vaak op. Nou vind ik dat lastig om te bepalen omdat mijn cyclus niet heel regelmatig is. Was laatste keer ongesteld op 5 augustus, maar heb een vroege eisprong gehad op 16 augustus. Wat zou ik aan moeten houden?
Zou gewoon de 5augustus aanhouden voor nu, de exacte termijn wordt bepaald met een echo. Maar gaat om slechts dagen dat je langer of korter zwanger zal zijn
Bij mij hou ik datum van eerste dag van laatste menstruatie aan al was dit bij mij 20 juli. Dus dan zou ik nu al bijna 6 weken moeten zijn. Tenzij ik een laat ei had dan ben ik dus korter. We zullen op de eerste echo moeten wachten.
Tot de termijnecho gaan ze uit van de eerste dag laatste menstruatie. Maar waarschijnlijk komt er uit de termijnecho wel dat je verder bent, ik gok nu rond de 5 weken. Weet je zeker dat je eisprong zo vroeg is geweest trouwens? Want dan had je gisteren eigenlijk wel een duidelijke test verwacht.
Ik had de 16 een positieve ovulatietest. Zou natuurlijk iets later mijn eisprong kunnen zijn. Ik wacht gewoon even af.
Vaak kun je uit hoe donker de test is ook wel een beetje opmaken hoe ver je bent. Precies zul je het pas weten met een echo. Heb je een foto van de test voor ons?
Zo zag mijn test er ongeveer uit op 14dpo, dus op mijn NOD. Zou rekenen met ongeveer 4 weken dan nu. Gefeliciteerd!
Ik snap mijn eigen reactie niet meer, weet niet hoe ik aan die vijf weken kom, sorry. Verkeerd geteld denk ik. In principe kun je uitgaan van '2 weken na ovulatie=4 weken zwanger', alleen doen ze dat dus pas na de echo Ik had trouwens altijd mijn ovulatie pas 2 dagen na positieve ovulatietest, maar dat kan bij jou wel anders zijn
Eerste dag laatste menstruatie aanhouden inderdaad, het termijn bepalen ze toch later. Clearblue wekenindicator is ook geen "garantie" qua termijn, de ene vrouw bouwt sneller en meer hcg op dan de ander. Van de donkerte qua streepjes zou ik dan ook niet al te veel uitgaan, gewoon de echo afwachten.
Dan weet je het nog niet precies, dan heb je een indicatie Ik zou voor nu eerste dag menstruatie aanhouden, bij de termijnecho weet je het exact