hallo allemaal maandag ben ik naar de gin geweest en nu hebben wij te horen gekregen dat wij heel moeilijk kinderen zullen krijgen op de natuurlijke manier het zaad van mijn vriend is slecht niet dood maar slecht wij zijn ook gelijk doorgestuurd voor iui maar wij willen daar nog even mee willen wachten tot mijn vriend een vaste baan heeft hij zit nu nog in een jaar contrakt hij moet dan wel 1 keer in de maand vrij nemen en dat kan wel zijn baan kosten hoe begripvol ze nu ook zijn willen we het daar niet op gokken uit eindelijk is zijn baan wel onze toekomst maar zijn er mischien nog dingen die het zaad wat sterker maakt groetjes bono
Ik weet niet of er dingen zijn die het zaad sterker kunnen maken maar vind het wel heel rot voor jullie Liefs Noesje
Rot voor je zo'n uitslag. Kan begrijpen dat je hier liever nog wat mee wacht. Hoop dat je snel een oplossing vindt. Het enige dat ik weet dat de kwaliteit van sperma negatief kan beïnvloeden is roken, drinken, spannend ondergoed, stress, enz. Voor de rest weet ik niet of er dingen zijn die hij kan innemen (heb wel eens gehoord dat vitamine E ook zou helpen maar of dit zo is...). Veel succes iig.
Dat is niet zo'n goed nieuws. Maar er is dus nog een kans met die iui. Kan je niet laat op de dag bij de gyn terecht of in de avnond?
Mijn vriend heeft ook zwak zaad, en toch zijn we op de natuurlijke manier zwanger geraakt. Het enige wat je kan doen om het zaad te verbeteren is niet drinken, niet roken en gezond eten. Geen strakke onderbroeken en mijn vriend heeft multivitamine voor de man (kruidvat) geslikt en extra zink en selenium. Ook lees ik dat je 1 zaadonderzoek hebt gehad. Zaaduitslagen kunnen sterk wisselen. Zo waren er bij ons de eerste keer (2 miljoen) en de tweede en derde keer 9 miljoen. Ook heb ik we eens bij meiden gelezen die eerst een slechte hadden en later een hele goede. Onder het topic vruchtbaarheidsbehandelingen, zitten meiden die in hetzelfde schuitje zitten. Ik weet zeker dat je daar welkom bent. Sterkte!
Je vriend/man kan een multivitamine slikken, maar met name zink, vitamine C en foliumzuur zijn van belang. Die kan je ook los kopen. Verder: geen strak ondergoed dragen, niet overdreven veel autorijden (let op voor de taxichauffeurs en vrachtwagenchauffeurs!), geen laptops op schoot nemen (te warm!), niet vaak naar de sauna gaan, weinig alcohol drinken, niet roken... De zaadkwaliteit kan inderdaad variëren; de volgende keer kan het beter zijn (maar het hoeft niet). Oh ja: onregelmatig werken (nachtdiensten) zijn ook niet erg goed voor 't zaad.
Wat heeft het onregelmatige werken voor een invloed dan, mijn vriend en ik werken beidde onregelmatig : :
Het heeft te maken met de continue verstoring van het dag- en nachtritme. Dit kan het het zaad verzwakken. Als je toch al top-zaad hebt, is dat geen probleem. Maar matig zaad kan dan nog slechter worden. Volgens mij geldt het alleen voor de man. Naast wat al genoemd is, is het volgende ook slecht voor het zaad: hasj/wiet voedingstekorten anabole steroïden industriële chemicaliën, zoals lood verf bestrijdingsmiddelen in tuin- en akkerbouw, mn. door rozenkwekers röntgenstraling te veel (meer dan 1x per dag) of te weinig (minder dan eens in de 10 dagen) klaarkomen. (uit: "Zwanger worden", boek van Mariël Croon)
Dat zou ik zeker melden aan de gyn! Het is echt geen fabeltje, maar de zaadballen worden te warm van het vele autorijden (ik bedoel dus niet een privé-ritje naar Zandvoort of woon-werkverkeer o.i.d., maar echt dagelijks, langdurig, professioneel autorijden). Natuurlijk is dit rottig, maar het goede nieuws is, dat zijn zaad zou kunnen verbeteren als hij (tijdelijk) een ander beroep zou kunnen uitoefenen. Ik snap dat dit niet zo gemakkelijk is, maar het is een optie. Misschien heeft zijn werkgever tijdelijk ander werk voor hem? Maar ik lees dat hij een jaarcontract heeft, dus dat willen jullie waarschijnlijk niet vragen. Het is natuurlijk niet altijd mogelijk. Ik zou overleggen met de gyn of het aan zijn werk kan liggen en of het doen van ander werk zijn zaad zou kunnen verbeteren. Veel sterkte met dit alles.
meid hier kregen we afgelopen november ook te horen dat mijn man zijn zaad niet goed zou zijn (sterker nog heel erg slecht zelfs) concentratie en mobiliteit te laag, afwijkende morfologie, en antistoffen waardoor de zaadjes dus niet bij het eitje kunnen komen om het te bevruchten.... 1e x 28 mlj 2e x 13 mlj 3e x 20 mlj 4e x 14 mlj en bij alle zoals boven beschreven, maar tussen de laatste onderzoek en uitslag is er toch 1tje geweest die de weg naar boven heeft weten te vinden, en ben ik toch op de normale manier zwanger geraakt 2 wkn voor we de uitslagen te horen zouden krijgen en zouden horen hoe verder te gaan.... en wat ons overkomen is zijn vele stellen hier op het forum overkomen, dat hen gezegd werd dat de kans op "normale" bevruchting eigenlijk nihil was maar net niet onmogelijk en dat het ze (ons) toch gelukt is zonder ingrijpen zwanger te worden.... probeer door dit soort ervaringen toch positief te blijven dat het ook jullie "gewoon" kan overkomen..... liefs smoekie
heeey ik heb gelezen dat zink zaadcellen sterker maakt me vriend slikt het nu ook . heb het ook maar gezien in een filmpje en er waren nog 2 andere soorten pillen maar zink maakt het sterker succes groetjes samantha
bah wat een rotnieuws ik kan er over meepraten, mijn man had maar 5% goed 45% langzaam. bij ons was meteen de optie ixci.een twee stappen verder dan iui. eerste poging was gelukkig meteen raak. ik kreeg een hartverzakking toen ik het hoorde, ik heb ook gehoord van strakzittende onderbroeken,mobiele telefoon in broekzak,maar of het nou waar is? mijn man z'n broer heeft ook problemen gehad, erfelijkheid misschien? maar ik wil je veel succes wensen in alles met jullie groetjes dorien
meis het klinkt misschien heel hard en wil niet egoistisch overkomen. maar wees blij dat het nog via iui zal gaan. wij hebben te horen gekregen dat het helemaal niet zal gaan. Probeer je te sterken met de gedachte dat iui of ivf wel zal gaan. duim voor je
Lana, ik begrijp dat het voor jou een ramp is dat het helemaal niet zal lukken. Natuurlijk is dat "objectief" gezien het ergste en jij en je partner zijn daar waarschijnlijk nu kapot van. Maar iedereen heeft recht op haar eigen verdriet en zorgen. Voor Bono en haar partner is hun eigen zorg op dit moment het belangrijkste. Dat anderen iets nog vreselijkers hebben, daar heb je op zo'n moment weinig aan... Overigens leef ik met jullie allebei mee... Veel sterkte!