lichtbruine afscheiding

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Sarahtje, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarahtje

Sarahtje Lid

17 okt 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste verloskundige,
    Ik heb al veel vragen doorgenomen om te kijken of mijn vraag daar misschien al naar voren kwam, maar kon het zo snel niet vinden. Wellicht is deze vraag al eerder aan bod gekomen (vast wel), maar ik wil 'm toch graag stellen.
    Ik ben nu ruim 6 weken zwanger en alles gaat tot nu toe voorspoedig. Alleen schrok ik vandaag toch wel toen ik lichtbruine afscheiding in mijn onderbroek zag. Ik heb het niet met afvegen. Het was geen slijmerige afscheiding, maar eerder waterig. Het is een beetje te vergelijken met het bruinverlies dat ik altijd enkele dagen voor mijn NOD had. Nu ben ik er na wat zoekwerk achtergekomen dat dit oud bloed kan zijn, maar naar mijn idee is het veel te licht van kleur voor (oud) bloed. Het wordt ook wel bruinverlies genoemd, maar dit was wel erg lichtbruin. Ik besef me dat je me geen 100% geruststelling kan geven, maar kun je me in ieder geval laten weten of dit onschuldig kan zijn?
    Dank je wel vast voor je reactie!
    Groeten van een onzekere aanstaande moeder

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Ik kan je geruststellen, dit kan absoluut onschuldig zijn. Het is oud bloed maar door de afscheiding (wat door de zwangerschap wat meer kan zijn) verdunt.
    We zien het vaak bij de jonge zwangerschap er is ook zoveel gaande nu!
    Vertrouw op je lijf!

Gefeliciteerd!

Imke

3. Sarahtje

Sarahtje Lid

17 okt 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Immie,
    Bedankt voor je geruststellende mail. Er is inderdaad veel gaande nu, want ik ben zojuist terug van het toilet en ben dit keer donker bloed (paarsachtig?) verloren. Ik had een toiletpapiertje vol (vrij dik en vloeibaar). Misschien omdat ik (sorry hoor, maar moet het op deze manier even toelichten) gepoept had? Dat ik door het persen bloed meeperste? Het kwam trouwens echt uit mijn vagina, het zat niet bij mijn ontlasting. Net (half uur later) weer gecheckt en het was nu weer een klein beetje donkerbruine afscheiding, ook met afvegen. Ik heb niet echt krampen, maar helemaal top voel ik me ook zeker niet. Hoe weet ik nu of ik nog zwanger ben of misschien toch niet meer? Ik ga over 1,5 week pas voor het eerst naar de verloskundige en over een week of 4 heb ik pas een eerste echo. Moet ik al die tijd dan maar afwachten?
    Groeten,
    Sarahtje

Deel Deze Pagina