ik ben ineens hartstikke verkouden geworden en ben niet goed in paracetamol doorslikken, ik heb wel citrosan liggen alleen zit de bijsluiter er niet meer bij nou weet ik dus niet of dit mag tijdens zwangerschap, wat denken/ weten jullie?
ik heb geen ideewate in het zakje zit maar je maakt het heel makkelijk zelff: water koken, citroen erin uit knijpen, beetje suiker erbij en paracetamol erdoor (wel 1 die je als zwangere mag he). lijkt me dat het dat iig geen kwaad kan. succes!
ja idd zelf maken is ook handig en dan weet je zker wat erin alleen.. heb geen citroen in huis t lijkt me zelf ook niet dat t kwaad kan mja toch ben ik een btje aan twijfelen. thnx anyway
Kan ik dit middel gebruiken als ik zwanger ben, of binnenkort wil worden? En als ik borstvoeding geef? Tijdens zwangerschap en borstvoeding kunt u in acute situaties paracetamol gebruiken (liefst een middel met uitsluitend paracetamol). Maar houd het gebruik beperkt (dus zo weinig mogelijk). Het kan namelijk wel via de placenta of moedermelk uw kind bereiken. Wanneer u de aanbevolen dosering niet overschrijdt, hoeft u geen problemen bij uw kind te verwachten. uit de bijsluiter op internet! Ik weet natuurlijk niet in welke vorm enz je ze hebt, anders gewoon ff zelf zoeken. Gewoon bij google en dan bijsluiter citrosan succes
wij hebben het hier in de kast liggen en heb even voor je gekeken. Er staat, dat je bij je arts of apotheker moet overleggen voor gebruik bij zwangerschap en je huisarts moet raadplegen voor gebruik. Lekker vaag dus.
dat staat ook bij gewone paracetamol. Echt heel raar, dit is met name als je t langdurig moet of wil gaan gebruiken. Mss toch voor de zekerheid niet innemen en morgen ff gewone pcm halen (kun je ook oplossen in water met een scheutje ranja ofzo!)
Ik heb gezocht op Citrosan: Zwangerschap/Lactatie Bij oraal gebruik van paracetamol tijdens de zwangerschap zijn geen schadelijke effecten op de zwangerschap of op de gezondheid van de foetus of pasgeborene aangetoond. Paracetamol passeert de placenta. Van ascorbinezuur zijn bij gebruik tijdens de zwangerschap in combinatie met therapeutische doseringen paracetamol geen schadelijke effecten gemeld. Paracetamol gaat in kleine hoeveelheden over in de moedermelk. Bij therapeutische doses is tot nu toe geen schadelijke invloed op kinderen die borstvoeding kregen gemeld. Paracetamol kan kortdurend worden gebruikt door vrouwen die borstvoeding geven Bron: http://www.fk.cvz.nl/
bedankt voor t zoeken allemaal ik denk dat t geen kwaad kan idd maar voor zekerheid toch maar ff wachten tot morgen.