miskraam ?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Nemo, Apr 17, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nemo

Nemo Niet meer actief

Donderdag 2 x getest en 2x (vaag) positief. Ik had ook last van: hoofdpijn, misselijk, hongerig, gevoelige borsten, en vaak plassen. We hebben weer getest omdat we een "dikke vette streep" wouden zien.
    We hebben dit gisteren gedaan toen 2 x negatief. Ook geen klachten meer behalve nog iets gevoelige borsten. Mijn ochtendtemp ik ook gezakt van 37.1 naar 36.8. Vanacht kreeg ik buikpijn en ben ik begonnen met vloeien.
    Ik heb me wel zwanger gevoeld maar nu niet meer. Ik heb ook al voordat we negatief getest hebben tegen mijn vriend gezegd dat ik met niet meer zwanger voelde.
    Is dit nu een miskraam ? En zo ja wat nu ? Hoe lang (kan) ik blijven vloeien, en mag ik gelijk weer proberen zwanger te worden ? En hoe weet ik of alles eruit is ?
    Ik weet wel het gaat heel vaak mis in het begin. Maar ben er toch wel erg verdrietig om.
    Sorry voor het lange verhaal, en alvast bedankt voor je antwoord.
    Ik heb ook de doktersdienst gebeld en de assistente daar zei dat de eerste 2 positieve testen ook wel verkeerd zouden kunnen zijn en dat ik dus nooit zwanger ben geweest. Kan dit ?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Nelleke,

ik denk toch dat je wel zwanger bent geweest. Je hebt twee keer een vaag streepje gezien en je hebt gevoelige borsten gehad. Je weet het nooit helemaal zeker, maar als je niet zwanger was zou je ook helemaal geen reactie op een test zien. Omdat de zwangerschap in een heel vroeg stadium is misgegaan merk je waarschijnlijk niets bijzonders aan je menstruatie. Het kan iets mer bloed zijn dan je gewend bent, maar dat hoeft niet. Je kunt ervan uit gana dat alles meekomt met de menstruatie, het was allemaal nog zo pril en klein dat er dan eigenlijk nooit wat achter blijft.
    Je mag meteen weer proberen om zwanger te worden, de eerste dag van het bloedverlies telt weer als eerste dag van je laatste menstruatie.
    Ik kan me goed voorstellen dat je verdrietig bent, ook al was het heel klein en heel vroeg, je bent waarschijnlijk toch zwanger geweest. Je gaat dan ook door een stukje rouwperiode heen. Accepteer dit van jezelf, ook al ervaren mensen om je heen het niet zo of anders. Je partner kan bijvoorbeeld heel anders hiermee omgaan. Als je moet huilen, geef er aan toe. Je kunt ook je testen bewaren als herinnering of er iets over opschrijven in een schriftje, dit kan helpen om het een plekje te geven.
    Veel sterkte, en als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust.

Mirjam

Share This Page